Sökningen fann 3 träffar

av AndersN
27 jul 2009, 23:06
Kategori: Tekniska tips
Tråd: Misständning på 1100
Svar: 4
Visningar: 2341

Re: Misständning på 1100

Kollade inställning av tps,en och hittade en obalans mellan spjällen och överströmningskanalerna. Justerade det noggrant och det verkar som det blivit bra. Tack för de tipsen,
av AndersN
11 jul 2009, 19:12
Kategori: Tekniska tips
Tråd: Misständning på 1100
Svar: 4
Visningar: 2341

Re: Misständning på 1100

När jag köpte den kändes inget, det kom efter runt trettio mil, insprutning är det. Cykeln har stått hos handlaren sen 2007 och enligt uppgift gick den bra då, kan detta "stå" sönder/okontakt/fel? Om det är nåt i ECU;n vem/hur/var kan jag få hjälp med detta?? Det är ju en maskin jag trivs väldigt my...
av AndersN
11 jul 2009, 13:05
Kategori: Tekniska tips
Tråd: Misständning på 1100
Svar: 4
Visningar: 2341

Misständning på 1100

Läste om breva som rycker under 3000 rpm. Köpte en 2003a califotnia hos Guzzicenter i April 2009. Den ryckte redan efter nån timma vid 1200-2500rpm då jag gasar 1-4%. alltså ytterst lite gas, som används vid körning i kö, långsamt i stan eller 5an i 70 kmh. Ryck skriver jag,, den baktänder så att ja...