Sökningen fann 2 träffar

av Rufus
02 jun 2009, 15:40
Kategori: Tekniska tips
Tråd: Växellådskåpa på V11 - Återmontage efter byte av fjäder
Svar: 3
Visningar: 1999

Re: Växellådskåpa på V11 - Återmontage efter byte av fjäder

Hej och tack för tips! Har äntligen lyckas få locket på lådan och det verkar gå att växla. Det visade sig vara lättare att ändra växelläge i locket än i lådan, så efter rätt mycket micklande så föll det på plats. Anliggningsytan vid fjädern är nu len som en barnrumpa, men den där metallen verkar var...
av Rufus
30 maj 2009, 19:56
Kategori: Tekniska tips
Tråd: Växellådskåpa på V11 - Återmontage efter byte av fjäder
Svar: 3
Visningar: 1999

Växellådskåpa på V11 - Återmontage efter byte av fjäder

Tja, fint väder, vill gärna åka lite hoj! Jag har efter byte nummer två av avbruten ”växelförarfjäder” på min V11 Le mans (-02) fått hjälp av verkstad (Guzzicenter) med att sätta ihop delarna i själva kåpan, där ju fjädern sitter. Problemet är nu detta: Verkstan har lagt i friläge "i kåpan", men jag...