Flyg ej för nära solen min son...

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Flyg ej för nära solen min son...

Inlägg av Nicke »

Tänk om det är så att den Vitruvianska mannen inte alls står och förevisar de gudomliga proportionerna. Kanske är det så enkelt att det föreställer en bild av Ikaros eller hans far Daidalos, då de står och försökte snappa upp de grundläggande movsen för att kunna flyga med örnar….

Daidalos var den allra främste konstnären och uppfinnaren under hela sagotiden. Hmm… påminner inte det väldigt mycket om någon annan insiktsfull man?

Kanske har andra i sin tur råkat höra oraklet i Delphi efter att hon inhalerat lite svavelhaltiga dunster från underjorden yra om att man en dag långt i framtiden kommer att flyga fram med stil och elegans likt lågflygande örnar,

Naturligtvis kunde da Vinci sin matematik och visste att lägga ihop ett och ett. Därav följer de vackra linjerna i symbolspråket.

Snälla ni, tänk nu på hur det kan gå när ni nu skall ut och sträcka era vingar i den varma, smekande vårsolen. Inga träd växer till himmelen och högmod går före fall, det är något som gäller för oss knuttar i alldeles extra hög grad.


OBS! Vitala delar är täckta för att inte väcka It-polisens vrede :)
Bilagor
Ikaros 3.14.jpg
Ikaros 3.14.jpg (39.36 KiB) Visad 1086 gånger
Ciao / Ne