Pärlregn!!

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Pärlregn!!

Inlägg av Nicke »

Ibland ler lyckans gudar lite extra mot den som söker!!

Bläddrade i en Mc-nytt från -71 där det fanns ett reportage om en långtest av V7:an. I samma nummer fanns dessutom ett utvik på V7 Sport "telaio rosso", Nice!

Men gissa vad som också fanns att läsa!? Där berättades det på en helsida om den nybildade Moto Guzzi Club of Sweden och vad som hände på deras första träff.

I artikeln målar Jan Leek med orden som bara han kan och funderar på detta med märkesklubbar. Mycket intressant och så här i retrospektiv synvinkel väldigt kloka ord må jag säga.

Den pärlan får ni nog vänta på till Giornale ramlar ner i lådan nästa gång...

Kanske står det på löpsedeln: "Rykande färska nyheter från första klubbträffen" :P
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Peter
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 05 sep 2007, 22:50
Mina motorcyklar: V7-Sport-74
Kawasaki GPZ400S-88
Yamaha YBR 125
Ort: Linköping

Re: Pärlregn!!

Inlägg av Peter »

Kan man tänka sig att dessa artiklar kan passera en scanner för att sedan dyka upp i vår artikeldepå?

Är synnerligen intresserad...

/Peter
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Pärlregn!!

Inlägg av Nicke »

De kan det... (Your wish is my comand...)

Men som Nalle Puh säger: "Det finns en liten stund innan man äter honungen som nästan är ännu lite bättre"

M.a.o prylarna har passerat en stor del av processen, men väntar tålmodigt på att få visa sig för världen. Några så länge som till nästa Giornale faktiskt...

Men som sagt, den som väntar på något gott o.s.v.

Men ok då, långtesten av föregångaren din Leek-sak (hela tretusenfemhundra mil!!) kanske det blir för länge att vänta på till slutet av september... Kanske rullar den in i depån endera dagen? Håll ögona inom räckhåll! :shock: :D
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Pärlregn!!

Inlägg av Nicke »

Nu, eller åtminstone riktigt snart kan du läsa om Leek-saken i artikeldepån. Den är levererad till spamIt :mrgreen:
(Oooops, antagligen fördröjde mitt tangentsnubblande utgivningen en tid, solly...)
Ciao / Ne
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: Pärlregn!!

Inlägg av Tina »

Kommer inte förrän julnumret av Giornale, då jag för en gångs skull hade mycket material till tidningen :lol:
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Pärlregn!!

Inlägg av Nicke »

Hej Peter.
Det tog ett tag, men artikeln har ju mognat sen -71 så relativt sett var ju de här veckorna inte nån big deal...

Njut pärlan!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Peter
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 05 sep 2007, 22:50
Mina motorcyklar: V7-Sport-74
Kawasaki GPZ400S-88
Yamaha YBR 125
Ort: Linköping

Re: Pärlregn!!

Inlägg av Peter »

Kul,

Kan dock konstatera att det råder viss diskrepans mellan den av Grahns uppgivna motoreffekten i AoMC 12/71 (de anger 70HP/7000rpm) jämfört med min original rephandbok (53HP/6300rpm). fast i bägge fallen skall det tydligen räcka till 206Km/h.

Dom där sista 17 kusarna tror jag aldrig jag sett någonstans... :?
...men mha originalmätaren har jag i min ungdom personligen verifierat de 200+ km/h:arna! Nu kan det ju finnas viss moms inbyggd i min mätare, så säker kan man naturligtvis inte vara... :roll:

/Peter
Skriv svar