"Together we are invincible" Forza Guzzi!

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

"Together we are invincible" Forza Guzzi!

Inlägg av Nicke »

Ni missar väl inte att kolla in filmen/bildspelet som finns på Squadra Guzzistis hemsida som bildlänken på vår hemsida tar dig till.

Stärker garanterat alla höststukade Guzzisjälar!
(Det finns tydligen fler som mig/dig därute.... :roll: )

Sedan är ju budskapet i mailet viktigt för oss alla som tycker och tror att Guzzi och Mandello är två storheter som inte bör stå skilda från varandra.

Läs och aggera vänner!!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: "Together we are invincible" Forza Guzzi!

Inlägg av franssos »

Vad kan vi göra åt det,Mandello c est fini et pourtant c etait mon premier amour et mon seul amour
Så länge kapitalet styr ....Vi kan dra en paralel med SAAB eller allt annat som går åt skogen ...
Så länge inte fler köper MG så blir det med vår favorit märke
Dom flesta som möter mig fattar inte min envishet att köra omkring med en sån kass hoj,knappt att lita på,inga vettiga firmor som serva det ,osv....För övrigt jag har MZ och RE.
Men klart att en Guzzi är en sådant hoj som kravs viss mod och endepandans att äga, guzzitti är igen fårhoj...
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: "Together we are invincible" Forza Guzzi!

Inlägg av Nicke »

Nää, kapitalet styr med en styrdämpare som släppt i alla fästen...

Men jag tror inte att firmor som SAAB och Volvo har så många fantaster runt omkring i världen som planerar sina semestrar med ett obligatoriskt stopp i Trollhättan respektive Göteborg...

Vem ägaren är kanske inte spelar någon roll för de flesta, men jag har en känsla att Guzzister runt om i världen inte tar helt lätt på att märket bara blir just en dekal som gnuggas på onsdagsproduktionen...

Kör du en kass hoj? Skrapa i så fall på tankdekalen och kolla om det står något annat där under... :wink:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: "Together we are invincible" Forza Guzzi!

Inlägg av franssos »

Blind optimist är åxå ett försvar,jag är trogen märket men vad gör märket för sina fantaster.Skall medge att här i scandinavien märket har i alla tider varit obetydlig liten tröts det stora engagemeng från dom får som tror på det.
Nu ser jag från ett franskt perspektiv som är betydligt mer volym fast fortfarande blyggsamt och kan konstatera samma blind optimist fast kurvor för märket bara pekar neråt.
Skall bara dom sista idealisterna får köra MG eller ...kanske Guzzi kan ha lite med dom dåliga försäljning siffror att göra.
Läser du bara i pressen vad test pilot tycker och så är det kört för den eventuell intresserade av märket... :roll:
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: "Together we are invincible" Forza Guzzi!

Inlägg av Nicke »

Det är svåra frågor det här.

I en vinstmaximerad värld, där allt som räknas är stora serier och låga priser är Guzzi en dinosaur som vacklar på kraterns kant. Men så länge det finns människor som inte går på snacket om kejsarens nya kläder och inte vill hoppa i den stora strömfåran så finns det hopp för världen.

Inom hemelektronikvärlden är man på väg åt det mörka hållet: Produkterna blir allt mer lika varandra. De är funtionella och avancerade, men det krävs stora serier för att pressa priserna. Samtidigt måste modellerna avlösa varandra med sådan hastighet att det inte längre går att producera kataloger. Butikerna tvingas sälja produkterna med klena marginaler. Ingen vill tillverka "smala" produkter, vilket i förlängningen ger oss ett likriktat utbud.

Vi diskuterade på DO-mötet en central fråga: Varför håller vi på med det vi gör egentligen. Vi har nära noll stöd av generalagenten. Mc-pressen står med båda benen djupt nerkörda i den strida strömfåran och väldigt få av våra medlemmar verkar intresserade av att göra sina röster hörda i några sammanhang.

Om vi skulle fakturera fabriken eller generalagenten för "jobbet" vi lägger ner enligt en reklambyrås taxa, skulle det nog bli en rätt lång radda med siffror på notan, eller vad tror du?

Vi kom väl aldrig fram till någon koncensus, men en rätt allmän mening var ändå att vi gör det för att vi tycker om att umgås med andra som förstår det vi vet och att vi dessutom gärna vill visa andra som inte vet, att det finns fantastiskt härliga motorcyklar som de knappt ens har hört talas om.

Med andra ord: Vi tar på oss en uppgift som vi anser att generalagenten och mc-pressen misslyckats med. Ett korståg i Don Q:s anda. "Det är ett hårt jobb, men nå´n måste ju göra det..." :)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: "Together we are invincible" Forza Guzzi!

Inlägg av Anja »

Just nu har jag signerat petitionen också - vi få hoppas att de inte stänga fabriken. Det är verkligen en institution. Köra en Guzzi är mycket speciellt - 1. för att det finns inte så många av de här i Sverige, 2. för att det finns så många vackra olika modeller i alla storleker och 3. sist men inte minst för att min lilla v35 Imola är den perfekta hoj för mig :) Och jag har provat verkligen flera marker och modeller.

Också (nu kommer en absolut egoistiskt tänke) vill jag gärna ser fabriken en gång, så de få helt enkelt inte stänga av den!

Varje av oss är en del av den "League of Extraordinary Bikes", eller vad tycker ni?
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Användarvisningsbild
1100 Sport 1997
GuzziFanatisk
Inlägg: 267
Blev medlem: 18 apr 2007, 10:40
Ort: Floda, Lerums kommun

Re: "Together we are invincible" Forza Guzzi!

Inlägg av 1100 Sport 1997 »

Jobbar på Designavdelningen på Volvo PV o får jämt kommentarer hur Sport 1100ie sticker ut och att designen är oerhört lyckad.

Detta samt att bågen som helhet med motorprestanda, chassi, bromsar o framför allt själ (hur man nu beskriver det.....) gör att finns det bara etanol kvar snart att köra på står jag först i kö för konvertering. Kommer aldrig att göra mig av med denna maskin. En Daytona hade ju dock inte varit fel att addera till samlingen trots sin likhet med den jag har.

Har provat massa bågar med både mer o mindre hästkrafter och bättre chassi men ingen med den helhet som ändå en Guzzi står för.

Kvalitet kan man prata om i evighet men körglädje är något man måste uppleva. Tror de flesta som köpt sina Guzzi o behållt dem gör det för helheten och att det är ett mångårigt märke med mycket historia.

Det är kul att köra en båge som inte alla har o får många drömmande blickar o kommentarer vid bensinstationen från gråhåriga män som minns den svunna tiden.
Förvånansvärt många vet att det är en Guzzi så än lever märket o själen!

/Johan
Sport 1100 ie, när det är som bäst
Skriv svar