Lotteriet, hur känns det?

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Tobbe »

Kan inte någon eller några av de 10 återstående beskriva hur det
känns att vara så nära att vinna V7:an och behöva vänta en hel
vecka på att spänningen skall lägga sig? :lol:

//En som gärna hade beskrivit det själv, men men.... :cry:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Nicke »

Jag kan ju börja med att berätta hur det känns att inte längre sitta med vinstchans... :cry:
Satt ju igår med fyra lotter kvar i leken, dvs. en potentiell vinstchans på 1/25. Tre av de tio siffrorna kunde fått mitt hjärta att banka ännu snabbare. Men icke sa Nicke, nu är jag inte speciellt överraskad, eftersom jag aldrig brukar vinna på spel och dobbel.

I går kväll kunde jag tyvärr inte se själva dragningen eftersom jag befann mig i en stuga i Stora Sjöfallet, där jag något motsägelsefullt tog ut en lotterivinst i form av en weekendvistelse. TV fanns det, men masten på Juobmottjokka sänder inte ut kanal fyra, så jag fick kolla i efterhand på text-TV. Satt länge och tittade och hoppades att det var något pixelfel som fick slutsiffran att se ut som en dj.... tvåa :)

Nåväl, jag får väl ändå vara en god förlorare och grattulera de tio lyckliga som nu får gå en vecka i mycket spänd förväntan.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Robban
GuzziFanatisk
Inlägg: 275
Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Ort: Hasslö

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Robban »

Vad blev det för "andrasiffra"?
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Nicke »

Redovisningen av vad som händer i lotteriet finns här:

http://forum.guzziclub.nu/viewtopic.php?f=1&t=1659
Ciao / Ne
tokker

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av tokker »

jo tobbe det känns mycket bra :lol: att vära bland dom 10. nu har jag inte tid att sitta här längre ska ut i verkstan o göra en plats fri ifall ifall det plötsligt händer :shock: . tyvär är jag utomlands utan dator tillgång under dragningen :( , så snakka om att få hemlängtan :mrgreen:
Loke
UppKomling
Inlägg: 14
Blev medlem: 09 sep 2007, 18:12

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Loke »

Själv blev jag faktiskt fylld av alla möjliga funderingar. Häpen, pirrig, glatt överraskad blandades med tankarna - är det möjligt? Det har säkert blivit nåt fel? Jag har nog inte fattat hur det går till.... Måste kolla med någon som förstår sånt här med lotter.... Jo det ÄR faktiskt sant!

I dom banorna har jag funderat. För jag köper ytterst sällan några lotter, en och annan triss har väl hänt. Men jag slog till med 5 lotter denna gång. Mest för jag tyckte priset (på lotterna alltså, vinsten är ju super) var helt OK och jag därmed sponsrade klubbens engagemang i denna tävling. För vinna? Det fanns lixom inte på kartan.

Men hupp, med 2 lotter kvar efter första dragningen fanns ju faktiskt en möjlighet att vara med lite till. Och si, nu är det en kvar. Men att en 2:a kommer upp ytterligare en gång - hur stor är sannolikheten för det? Å andra sidan var ju sannolikheten för att Harrisburg olyckan skulle inträffa ytterst liten och fler gånger.... ja, ni fattar vinken :mrgreen:
Så för en gångs skull tycker jag det ska bli väldigt spännande med jokerdragningen på lördag!
/Barbro
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Tobbe »

Och nu har ni en chans på 10, dvs 10% chans, grattis!
Är glad för er skull och följer även jag dragningen med viss spänning.

Undrar vad kursen på de återstående lotterna är just nu? :lol:
Skulle ni sälja lotten för 3000:-?
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Anja »

Mikko och jag har ju haft 10 lotter tillsammans - och ingen är kvar, tyvärr. Men som Barbro tycker vi att det var väldigt kul att klubben gör sånt!! Och med denna pris (per lott) var och är det definitivt värd det att stöda klubbens engagemang.

Som Nicke redan sa, så brukar vi inte heller har mycket chans i spel och liknande grejer, men det känns ändå kanon att har varit med i spelet - och nu ska vi sitter ändå framför TV:n nästa lördag, för att vi måste ju veta vem vi ska fråga om det skulle vara möjligt att provköra den liten mumsbit någon gång, senast på höstträff kanske? :lol:

Lycka till på er alla som är kvar :) !! Och må vinnaren inte bo så langt bort från Norrköping :mrgreen: :wink:
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Loke
UppKomling
Inlägg: 14
Blev medlem: 09 sep 2007, 18:12

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Loke »

Tobbe du får allt höja budet på lotten! Värdet på Guzzin/10 kanske? :?
Nej det gåååår ju inte! Skulle jag avstå möjligheterna till denna, förvisso lilla men ändå, chans att vinna en ny, fantastik och alldeles uuunderbar Guzzi? Å andra sidan är jag väldigt nöjd med Nevadan, alltså Loke, som jag köpte av dig så tusan vet hur jag ska lösa det eventuellt angenäma problemet OM jag vinner :lol:
Önskar alla en glad midsommar!
/Barbro
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av Nicke »

Rätt spännande vecka Barbro, eller?? :)

Det är väl inget som helst problem att ha två hojar. Med Bilsport och MC:s flerförsäkring blir det inte så många hundralappar dyrare heller...

Njut den spännande veckan nu. / Nicke
Ciao / Ne
tokker

Re: Lotteriet, hur känns det?

Inlägg av tokker »

tobbe fortfarande intr av att köpa lotten :mrgreen:
Skriv svar