I sadeln sedan 1970-lotteriet

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Nicke »

Tick tock. Tvåhundra lotter till måste köpas och säljas innan den femtonde augusti, annars måste dessvärre skönheten gömmas undan, ensam i ett garage över vintern.

Det vill ni väl ändå inte??

Det är rätt förvånande att det bara är 185 av klubbens ca. 600 medlemmar som nappar på chansen att få sig en ny hoj för bara en ynka hundralapp... :roll:

Inte undrar på att så många klagar över att nya Guzzis har ett för högt prisläge :P

Men du som har åtminstone en lott vet iaf. att du är en av blott 185 och förhoppningsvis slutligen blir den som får anledning att skratta sig harmynt när det avgörs.
Ciao / Ne
T-W
Guzziåkare
Inlägg: 26
Blev medlem: 13 okt 2009, 15:54
Ort: Norrbotten

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av T-W »

kanske dax att släppa lotterna fria,för forum members också så kanske dem går åt."vad sägs"om det????
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Nicke »

Bra idé!! Tack!

Jag ska fundera lite och höra med de andra så får vi se.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Nicke »

Nu har jag slagit ihop hjärncellerna och kommit fram till följande.

Lotteriet är ju något vi gör för våra medlemmar, och för klubbens del ett nollsummespel.
Men för att inte uppfattas som bakåtsträvande och rigid, samt för att visa uppskattning med goda ideér som frmförs har vi ändå sytt ihop en kompromisslösning för er kära forummedlemmar.

Se mer här:
http://www.guzziclubforum.nu/Forum/view ... f=1&t=2796

Hoppas på ökad värme, glädje och lycka!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Nicke »

Hej sommarnjutande(?) medlemmar.

Nu är det avlöningsdagar!! Yiiihaaa!!

Vill därför passa på att komma med denna påminnelse:
Nu har ni bara 20 dagar på er att avgöra om vi skall kunna använda jokernummerdragningen löredagen den 28 augusti denna sommar/höst för att finna det nya hemmet för vår jubileumshoj.

Det är ännu i runda slängar etthundraåttiofem (185) lotter som måste säljas innan vi kan släppa ut hojen till en vinnare. Den 15 augusti är alltså vårt "go or no go-datum". Är inte lotterna sålda då, så får hojen stuvas undan till nästa sommar. Det vore väl himla trist!?

Det som gäller: 100 kr/lott för våra medlemmar. Ingen antalsbegränsning gäller längre.

Gör din beställning på: v7¤guzziclub.nu (OBS! byt ¤ mot @)
(Läs mer om detta via länk från hemsidan eller i denna tråd)
Ciao / Ne
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av jakal »

okej då får jag beställa 5 lotter till. Skall den hamna på Österlen? :)
V85tt
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Nicke »

Bra! Fortsätter det så här under de kommande två veckorna kanske vi kan få till en överlämning redan detta år.

Vill passa på att berätta för er alla lottköpare att ni inte får några nummer utskickade förrän kring den tionde augusti, då jag åter är hemma från semestern. Men har ni bara betalt, då kommer de ut, var så säker.

Fortsätt njuta sommaren i stora tuggor. (I morgon njuter jag en hyllning till Queen i Dalhalla... We are the champions, my friends...)

http://www.nightofqueen.se/
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Nicke »

Här kommer ett erbjudande att beakta:

Nu är det bara tio dagar kvar innan vårt "go or no go-beslut" måste fattas.

Därför kastar vi ut ett sista fint erbjudande på lotter i vår jubileumslotteri.

Köp tio lotter för niohundra kronor

Detta erbjudande kommer att kvarstå också under jubileumsträffen om det finns lotter kvar.

Alla som tidigare köpt lotter kan utöka sitt innehav och kommer de då upp i tio stycken så blir den tionde gratis.

Självklart kommer ni som redan köpt minst nio lotter redan nu att få en extra framdragen och tillsänd er under slutet av nästa vecka.
(Den som har tjugo stycken får två stycken osv.)

Så lite info om dragningen:

Om vi har sålt minst 750 lotter före söndagen den 15 augusti 2010, då kommer dragningen att ske under jubileumsträffen, lördagen den 28 augusti 2010. Vi kommer då att använda jokernummerdragningens tre sista siffror för den dagen för att utse den nye ägaren till vår läckra jubileumshoj.

Oavsett om det blir dragning eller inte kommer vi att fortsätta sälja lotter ända fram till en timme före dragningen i den mån det finns några lotter kvar. Innan dragningen kommer alla sålda lottnummer att spärras med innehavarnas medlemsnummer.
Alla lotter som ej är sålda en timme innan dragningen kommer att kvarstå i klubbens ägo och spärras med MGCoS. Denna lista kommer därefter att plastas in och anslås på träffplatsen.

Vår förhoppning är självklart att vi skall kunna förrätta dragningen under jubileumsträffen och den största lyckan skulle självklart vara om vi fick överlämna hojen till den lycklige, avundsvärda på plats och ställe.

Sålunda:

Köp lotter!
Kom på träffen!
Vinn!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Jari »

Gör som jag köp lotter :D :D :D
Jag vill att vi har utlottningen under träffen, fan så spännande :D :D
Jag beställde 4 till, va fan är 400:- i dagens läge :?: :?: :?:
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Tobbe »

Jag beställde just 8 till.
Vad är väl 700:- i dagens läge :mrgreen:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av hassew »

Ett sån´t generöst erbjudande kan man bara inte tacka nej till!
Jag köper 8 lotter jag med. :D :)
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Nicke »

En liten rapport så här i elfte timmen:

Nu har det rullat på ungefär nittio lotter sedan senast. Det innebär att det är strax under etthundra lotter som ännu måste ut innan vi har lotteriet i hamn.

Visserligen kalkylerar vi att sälja en del lotter på träffen, men det skulle behöva gå ut ett gäng till innan söndagen då vi kommer att klubba dragningsbeslutet.

PS! Om ni inte har fått era beställda lotter än (som ni betalt), eller den där tionde "bonuslotten" så kan det bero på att jag ännu inte har hunnit gå igenom den sista betalningslistan från Kjelle. Men var lugn de kommer inom de närmaste dagarna.

Den person som sitter inne med största vinstchansen sitter nu på sjutton lotter, dvs. 1,7% av lottbeståndet.

Kan låta anmärkningsvärt då vi inte ens har tillgång till två lotter i snitt per klubbmedlem.
Förklaringen är att det i dagsläget endast är 193 stycken av medlemmarna som vill vinna hojen...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Tobbe »

Visst vore det kul om klubben fick dela ut vinsten till någon som faktiskt befinner sig på jubel-träffen.
Mer "Live" än så blir det liksom inte :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Nicke »

And we have a "GO"

Jag har glädjen att meddela resultatet av hjärntrustens (nåja) funderande under dagen:

Vi kommer att använda oss av jokerdragningen lördagen den 28 augusti detta år för att bestämma i vems garage den undersköna, speciallackerade V7 Café Classic Jubileumshojen skall hamna.

Som av en händelse sammanfaller detta datum med klubbens jubileumsträff.

Alla träffdeltagare med en eller ett knippe lotter i bagaget kan alltså riskera att få ett logistiskt problem då de ska köra hem med en hoj mer än de kom dit med...

Det finns ännu bra många lotter kvar att köpa, missa för allt i världen inte möjligheten till en väldigt spännande lördagskväll, oavsett om du är med på träffen eller inte.

Kom ihåg att det bara är ettusen lotter i lotteriet, alltså en skyhög chans till högvinst i jämförelse med alla andra lotterier.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: I sadeln sedan 1970-lotteriet

Inlägg av Tobbe »

Och visst vore det väl tråkigt om det var klubben som tog hem vinsten?
Det är nämligen klubben som just nu har störst chans att vinna.
Men det kan ni ju ändra på genom att köpa på er lotterna som finns kvar :D

Nej, visst vore det roligare om vinnaren står nånstans i publikhavet under den
TV-sända "Live"-dragningen på jubileumsträffen, eller hur :D

Tänk om det rentav skulle vara du? Eller jag.......
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Skriv svar