Andra Chansen

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Hej alla ni som köpte lotter till jubileumslotteriet.

Det enda smolket i festbägaren under vår fina jubileumsträff var ju att vi inte fick avundas en lycklig typ som drog iväg genom grindhålet på sin nyvunna jubileumshoj.

Nåväl, ny dans, ny chans:

Alla lottinnehavare kan reaktivera sina lotter genom att betala in en extra femtiolapp i samband med att medlemsavgiften betalas. (Dock senast 31/12-2010).
Oavsett hur många lotter ni har (några har ju mer än tjugo), kostar det bara femtio kronor totalt.

Klubben sitter på 180 osålda lotter. Alla som reaktiverar sina tidigare lotter erbjuds att köpa en (1) bonuslott.
Vill du alltså reaktivera din/dina lott(er) och utöka dina chanser med en bonuslott så sätter du in 50 + 100, dvs. 150 kr extra när du betalar din medlemsavgift.

Alla lotter som ej är reaktiverade efter den 1 januari 2011 kommer att säljas på nytt under våren. Information om detta kommer i Giornale Nr1-2011.

Dragningen kommer att hållas under vårträffens lördag.

Jubileumshojen med tillhörande hjälm kommer att försköna klubbens monter under MC-mässan i slutet av januari.

Uppmaning:
Läs texten här, i bifogad bild, eller i Giornale som landar i lådan under nästa vecka. Så att ni som är berörda nu inte missar chansen att köra nytt, hett, klassiskt och inte minst historiskt under kommande säsong.

För så är det ju, den hojen är nu en bit av klubbens historia som vi förhoppningsvis kommer att kunna följa under många år framöver.

Lycka till!!
Bilagor
Andra chansen.JPG
(208.96 KiB) Nerladdad 182 gånger
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Andra Chansen

Inlägg av Raz »

Får man föreslå redan nu att om dragningen åter hamnar på en osåld (eller ej reaktiverad) lott så väljes andra nummer efter någon system tills det blir en vinnare. Kanske att det på något sätt avgörs av en fjärde jokersiffra?

Det tål att tänkas på hur det ska bli oantastligt men ändå garantera att det utfaller en vinnare. Ni kanske redan har en lösning klar?
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Efter årsskiftet ska vi titta på hur många lotter som inte är aktiva.
Tanken är att de lotterna skall erbjudas till försäljning bland medlemmarna i samband med nästa nummer av Giornale. Förhoppningsvis är det inte så många att det är möjligt att fylla alla tomma luckor innan dragningen i samband med vårträffen.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

En liten lägesrapport så här efter att den första omgången betalade är reggade och nya lotter är framzlumpade till dessa.

Ca 140 av de ursprungliga 221 köparna har än så länge reaktiverat sina lotter.
Av dessa är det ca 80 stycken som passat på att öka på sina vinstchanser med en extralott.

Nu hoppas jag ju att alla de där åttio som saknas i inräkningen är så pass intresserade att de har betalt sin avgift...

Jag kommer att skicka ut lottnumren i god tid till er som köpt nya utan att få bekräftelse på numren. (Under jubileumsträffen och nu senast i samband med reaktiveringen).
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Andra Chansen

Inlägg av Raz »

Jag är en av de 80 8)

Jag har ett litet problem dock: Alla lotter jag köpte på jubileumsträffen blev bara antecknade på den tavlan så jag har inte en susning om vilka nummer jag har. Men det kan jag ju lösa genom att vara på plats vid nästa dragning också :lol:

Hm, vänta nu det kanske är just det du skriver om på slutet, att det kommer bekräftelse på dem också?
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Bra fråga Raz! Och bra slutledningsförmåga.

Jag skickar ut ett mail med samtliga lottnummer till dem som köpt lotter under jubileumsträffen och ny i samband med återaktiveringen.

Ett problem är det dock att många som köpte sina första lotter i samband med träffen inte lämnade någon mailadress För att få rätt på vilka lottnummer man har krävs det att man vid något tillfälle har lämnat ifrån sig den.

Om ni vet med er att ni inte gjort det, släng iväg ett mail till mig...

Troligen kommer vi att publicera en lista med vilka medlemsnummer som äger respektive lotter, men det blir först i Giornale nr 2-11, och då kanske dragningen redan är gjord, har inte riktigt koll på när tidningen finns ute och när träffen blir av.

Btw så är det nu endast 221 - 162 = 59 oinräknade för tillfället.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Nu är det endast fyrtio personer med ett innehav av 89 lotter som inte betalt sin medlemsavgift och reaktiverat sina lotter.

Vi är ju inte omöjliga i den här klubben, ni har ännu på er till och med söndagen 16/1 om ni vill ha kvar chansen att vinna hojen.
Efter det datumet kommer era lotter att förångas och säljas på nytt till hugade spekulanter på Mc-mässan (tillsammans med de ca 70 som finns kvar sedan tidigare)

Speciellt för ett par av medlemmarna som sitter på tjugo respektive 10 lotter är det ju lite extra synd kan man tycka...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Andra Chansen

Inlägg av Raz »

Hinner man få bekräftelsen innan dess då? Tänk om min betalning kommit på avvägar och jag inte vet om det :shock:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Under helgen ska jag skicka ut alla outskickade lottnummer.
Det är alltså de lottnummer ni fick om ni köpte lotter under jubileumsträffen och det är numrena på "bonuslotterna" ni kunde uppgradera er med i samband med medlemsavgiftinbetalningen.

Jag kommer också att slänga iväg ett påminnelsemejl till de som ännu inte betalt sin medlemsavgift (de fyrtio), i den mån jag har deras mailadress. Vet ni med er att ni inte skickat något mail till mig i samband med lottköp (tex. ni som bara köpt lott på jubileumsträffen), är mitt förslag att ni ger er tillkänna pronto.

De som har inte köpte någon lott på jubileumsträffen och endast reaktiverade sina lotter i samband med inbetalningen av medlemsavgiften kommer således inte att få något ytterligare lottnumermail. Vi kommer dock att publicera en komplett ägarlista med lottnummer - medlemsnummer i något av de två kommande numrena av Giornale.

Och jo! Raz din betalning har landat, du kan sova lugnt. Det hade den faktiskt gjort redan innan (!?) du skrev att du var en av de "åttiotvå", om jag inte missminner mig helt...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
poon
GuzziFanatisk
Inlägg: 143
Blev medlem: 09 aug 2009, 01:14
Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006
Ort: Vårberg STHLM

Re: Andra Chansen

Inlägg av poon »

Jag har betalat medlemsavgiften,reaktiverat mina lotter och beställt 1 lott extra, så sammanlagt ska jag ha 22 lotter nu.
Jag hoppas att min betalning har kommit rätt.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Hoppas kan man alltid...

Hej, jodå, du kan oxå sova lugnt, men ändå i spänd förväntan....
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Hej.

Nu har jag skickat ut en påminnelse till alla de som ännu inte reaktiverat sina lotter via mail.
Sex stycken av lottköparna saknade jag mailadress till och en kom i retur p.g.a. att adressen jag hade inte längre var levande.

Har ni inte fått ett mail så betyder det förmodligen att ni har skött er, eller tillhör de där sju som skött sig lite mindre bra :wink: .
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Anja »

Hmmm, Mikko och jag betalade medlemsavgiften förre den 31 dec och vi fick ingen bekräftelse .... Fast jag tror att vi skött oss extremt bra :lol: Vore sjysst att kunna få en översikt per mejl över alla lottnummrer.
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Hej.

Som sagt: Alla som har nya lottnummer (dvs. från jubileumsträffen eller nykö vid reaktiveringen) kommer att få ett mail med alla sina nummer. Övriga som redan fått utsänt alla sina nummer får klara sig utan, eller så får de skicka ett mail och berätta att de har slarvat bort sina nummer :wink: .

I något av våren nummer av Giornale finns en komplett lista.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Bara så ni vet:

Ännu har jag inte skickat ut några "nummerupplysningar" enligt de föregående inläggen.

Det är mycket som skall ordnas både med lotteriet och andra saker inför mässan. Så fort tiden tillåter så kommer numren. Har ni bara betalt så har ni inget att bekymra er över. Numren kommer helt garanterat flera månader innan det blir dags för dragning.
Ciao / Ne
Skriv svar