Andra Chansen

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Oj så skönt!! Nu har jag precis skickat iväg det sista av 123 mail till er lottköpare som har ett förändrat innehav sedan förra meddelandet.

Det är ungefär ett tiotal vars mail jag saknar, eller där mailet studsat tillbaka.

Ni som endast har reaktiverat era lotter kommer ej att få något mail från mig, ej heller ni som ej önskar deltaga i nästa dragning.

Det kommer att finnas ca 120 lotter till försäljning under Mc-mässan. De kan endast köpas på plats.

Ni kan inte ana vilket jobb det varit att få iväg dessa mail, det hör ju till sakens natur att det gäller att fylla i rätt siffror.

Jag vill betona att det är listan som publiceras i Giornale som kommer att vara den definitiva dragningslistan och de numrena som gäller.
(Om det mot förmodan skulle ha blivit fel i något utskick).

Lycka till när det blir dags.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
ani
Guzzifantast
Inlägg: 73
Blev medlem: 17 aug 2009, 08:40
Mina motorcyklar: V11 Sport -01
Fazer 600 -99
Ort: Bunkeflostrand

Re: Andra Chansen

Inlägg av ani »

Jag misstänker att jag kan vara en sån där slarver som inte skickat med nån bra mailadress eftersom swedbank tycker att jag betalat totalt 400 välskattade men trots det inte fått nåt mail med extra lottnummer?

Medl.nr: 2905
mailto:anders@angsro14.se

/Anders
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Det är bra!

Fortsätt skicka mig mailadresser, nya som gamla om ni vet med er att ni betalt för nya lotter men inte fått något mail. Det är fortfarande sju jag ej når. (Efter mässan ska jag leta fram den gamla telefonapparaten och ringa er som inte går att nå på "normalt" sätt... :wink: )
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Det smärtade mig att göra det, men nu är det gjort.
24 ej reaktiverade lottköpare med totalt 48 stycken lotter är nu eliminerade från lotteriet.

Detta innebär att det finns 117 st lotter att köpa på mässan. Tänk, den framtida vinstlotten kanske finns bland dem...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
cumber
GuzziFanatisk
Inlägg: 155
Blev medlem: 22 jan 2008, 19:21
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stornello 125 -71
Ort: Västerås

Re: Andra Chansen

Inlägg av cumber »

Hur har det gått med lotteriförsäljningen?
Jag köpte 2 ytterligare på mässan, men har inte fått det bekräftat via mail.
Cumber
Stornello 125 -71
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

De kommer så småningom. Vi har precis arbetat ihop ett nytt nummer av Giornale och min tid upptas dessutom av ett gammalt hus, en ung "fru" och tre små barn....

Men jag lovar att numren kommer att vara levererade långt innan dragningen. Ytterligare köpinfo kommer i tidningen som ligger en vecka bort.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Nedanstående mail har gått iväg idag till alla med förändrat lottinnehav sedan senaste utskicket.
Sju personer har jag ej nått eftersom de ej har lämnat mig någon mailadress. fem av dagens mail studsade tillbaka, antagligen p.g.a. att er handstil inte varit riktigt läsbar.

Nåväl, den slutgiltiga dragningslistan kommer att presenteras i Giornale nr.2-11 som bör vara ute hos medlemmarna under andra veckan i maj. Dragningen blir ju lördagen den 28 maj i samband med vårträffen i Borstetorp, Orrefors. (Självklart kan dragningen också följas direkt i TV, dock inte med lika stort gemyt, speciellt inte för vinnaren...)


Hej igen bästa lottköpare.

Här kommer en sammanställning på ditt aktuella lottbestånd i jubileumslotteriet.

Anledningen till utskicket är att ditt bestånd har ändrats sedan förra utskicket. Antingen p.g.a. köp under MC-mässan, eller beroende på en sen medlemsavgifts- och reaktiveringsinbetalning.

Som du också ser i nästa Giornale som landar i brevlådan snart har vi kvar ca 60 stycken lotter till försäljning. Du kan självklart beställa en eller flera till redan nu genom att svara på detta mail.
Tänk om vinstlotten finns kvar bland dessa, ännu osålda…

I Giornale nr 2-11 kommer vi att publicera den slutliga dragningslistan där lottnumren och deras respektive ägares medlemsnummer kommer att redovisas.
Titta noggrant igenom listan innan dragningen så du ser om det verkligen är du som får mest anledning att jubla.

Dragningen kommer att ske i samband med jokernummerdragningen lördagen den 28 maj 2011, vilket sammanfaller med klubbens vårträff i Borstetorp, Orrefors. Kanske är det extra lyckosamt att vara på plats?

Mer info om dragningen finns att läsa i nästkommande två nummer av Giornale samt på lotteritråden på vårt nätforum.

Avslutningsvis dina lottnummer:

Hoppas du får en fin vår och lyckosam avslutning på maj månad. / Nicke
Ciao / Ne
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: Andra Chansen

Inlägg av Tina »

Jaha då måste jag hitta en lösning så vi alla kan se tvn på träffen......... :?: :idea:
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Janne G
GuzziFanatisk
Inlägg: 252
Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Ort: Torslanda

Re: Andra Chansen

Inlägg av Janne G »

"Nåväl, den slutgiltiga dragningslistan kommer att presenteras i Giornale nr.2-11 som bör vara ute hos medlemmarna under andra veckan i maj. Dragningen blir ju lördagen den 28 maj i samband med vårträffen i Borstetorp, Orrefors. (Självklart kan dragningen också följas direkt i TV, dock inte med lika stort gemyt, speciellt inte för vinnaren...)"


Hallå Nicke, jag har stor respekt för Ditt och andras arbete med dragningen som väl nu är inne på sitt andra år med många turer hit och dit. Jag tolkar texten ovan som att den slutgiltiga dragningslistan presentreras i Giornale senast i mitten av maj men dragningen sker den 28 maj!!??. Eller menas med "dragningslista" sammanställningen av deltagande?
Gusse
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Nä, vinnaren kommer vi inte att kunna presentera redan då, däremot den lista på lottägare som kommer att vara den officiella ägarförteckningen som gäller när dragningen väl sker. (lottnummer - medlemsnummer).

Självklart publicerar vi denna lista för att det skall vara helt klarlagt vem som äger respektive lott. På det sättet så undviker vi diskussioner i det fall jag t.ex. skulle rha åkat snubbla på en tangent när jag skickat ut lottnumrena via mail.

Även om jag är extremt noggrann skulle det ju teoretiskt kunna tänkas att jag skrivit att Nisse äger lott nr 456, när han egentligen äger 466. Vissa ägare har ju dessutom valt att inte reaktivera sina lotter, vilka någon annan senare köpt.

Listan som publiceras i Giornale nr 2-2011 är således den lista som kommer att gälla som lottägarförteckning under dragningen som sker den 28 maj 2011.
Ciao / Ne
Janne G
GuzziFanatisk
Inlägg: 252
Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Ort: Torslanda

Re: Andra Chansen

Inlägg av Janne G »

Tack för klarläggandet, då förstår jag.
Gusse
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Ta nu sista chansen att vara med på andra chansen!!

De senaste dagarna är det några stycken medlemmar som sett till att öka på sina chanser att njuta nya hjul till sommaren.
Ännu finns det dock ca. fyrtio lotter kvar, kanhända finns vinstlotten bland dessa...

Sänd in ett beställningsmail till mig så slipper du gräma dig för att du inte tog chansen när den fanns.

Skärtorsdagen, den 21 april är sista beställningsdagen, men förhoppningsvis är lotterna slutsålda långt innan dess.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Sådär ja!!

Precis så ringde en trevlig medlem och kapade åt sig ytterligare en procents chans att vinna "The mean green, dream machine" Han köpte således tio lotter på ett bräde. Hoppas att han vinner ifall jag inte gör det... :wink:

Nu är det lite drygt trettio chanser kvar.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Tjena!

21 - 5 = sexton dagar kvar att kapa åt sig några av de sista lotterna i jubileumslotteriet.

Ni som beställt lotter under de senaste veckorna kommer att få nummerleveransen till helgen när mitt galet snurrande liv förhoppningsvis roterar lite långsammare.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Andra Chansen

Inlägg av Nicke »

Si så där. Nu är den senaste skvätten lottnummer utskickade till sina förhoppningsfulla ägare.

Totalt är 969 lotter fördelade på 219 stycken lottinnehavare.
Den med störst chans sitter på 24 lotter, dvs. 2,4% chans till lycka.

28 personer sitter inne med minst en procents chans till vinst. Tillsammans har dessa tjugoåtta hela 42,2 procents chans att vinna den gröna, sköna trofén.

Ta nu chansen att köpa på dig några av de 31 sista kvarvarande lotterna, vem vet det är ju fortfarande fullt möjligt att det slutgiltiga lyckonumret fortfarande är osålt!?

Senast skärtorsdagen den 22 april måste din beställning ha landat hemma hos mig.
Ciao / Ne
Skriv svar