Så där tom såg jag aldrig montern... är det Photoshopade bilder??
Det var riktigt kul att vara på mässan må jag säga. Dels för alla trevliga besök av medlemmar och andra intresserade i vår stora monter. Nästan ännu mer för det stora intresset som besökarna visade SPG:s Moto Guzzi-monter.
Jag tror att det är mycket möjligt att V7 Racer:n (Clubman) var den mest fotograferade stjärnan på mässan.
Ni ska veta att klubben fick rejäl spridning av vårt budskap att Guzzi är gott. Vi delade ut lite drygt tusen ballonger i grönt, vitt och rött, med klubblogo och texten; "Moto Guzzi, hojen där mycket mer än motorn sticker ut",
På så sätt nådde vi och gladde kommande generation knuttar (och deras mammor

) Bättre än så kan man inte sikta, eller hur!?
Det var iaf. himla skoj att se våra ballonger guppa runt överallt i mässhallen. Nästa år misstänker jag att många fler testar ballongtricket... men då har vi självklart gått före med ännu något annat.
Det känns också fantastiskt bra i kroppen att se att vi äntligen efter så många år och försök åter fått en importör för märket som tror på det de säljer och förstår att det krävs marknadsföring och en seriös satsning för att kunna sälja något.
Efter samtal med en av de "gamla" återförsäljarna fick jag reda på det han sett av positiva bitar fram till nu:
ÅF har fått vara iväg på "skruvarutbildning" som är obligatorisk för att få vara med i leken (fler sådana följer).
Reservdelshanteringen är rejält förbättrad. Snabbare leveranser och pågående uppbyggnadsfas vad gäller reservdelar på svenskt centrallager (där min uppgiftslämnare också kontaktats som bollplank).
Reservdelspridserna har sjunkit och skall tydligen bli ännu lägre framöver när lagerdelen är uppbyggd.
Jag avslutar denna rapport med att tacka alla våra besökare, tack SPG för stödet med montern mm. Sist och riktigt mycket vill jag tacka alla er tappra vardagshjältar i klubben som hjälpte till att arbeta med förberedelserna och utförandet i montern och kring vinterträffen. Ni är Guzzi värda!!