Nyhet: EFTERLYSES

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

admin
Site Admin
Inlägg: 44
Blev medlem: 18 feb 2007, 16:27

Nyhet: EFTERLYSES

Inlägg av admin »

Efter att varit delaktig i Moto Guzzi klubben i ca: 20 år varav Il Presidentei 10 år av dessa beslöt jag mig för att avsäga mig detta uppdrag för 1 år sedan. Jag gav mig själv en uppsägningstid på 1 år. Detta år är snart till ända. Sista helgen i september har klubben den sedvanliga DO träffen på Herrfallets camping och stugby utanför Arboga, Då måste förslag på min efterträdare finnas. Alla klubbmedlemmar utses härmed till VALBEREDNING. För er/ni som läser GIORNALE är ju inte detta någon överraskning. Tiden börja bli knapp.
Guzziklubben har ju inte någon formell styrelse, med alla de funktioner som föreningar normalt har. Därför blir förfarandet på detta vis.
Kontakta mig eller ert DO om intresse finns. Klubben är 37 år gammal och får ju inte DÖ ???
M V H
Benneth Nilsson
Il Presidente
Gnestacavalry
UppKomling
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:54

Inlägg av Gnestacavalry »

Någon av våra bra DO ( nicke) bör axla maneln efter Bennet, klubben skall OM ingen visar stort intresse försöka att gå ihop den norska Guzziklubben! :!: :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Inlägg av GuzziKungen »

Klart vi skall hitta någon ny ledstjärna.
Att gå med Norrmännen känner jag som en sista
utväg och vad säger att dom ens vill ha "storebror" med i laget :shock:
Kom till träffen i Kisa och vädra ämnet.
Ha dé
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

President

Inlägg av Guzzikjelle »

GuzziKungen skrev:Klart vi skall hitta någon ny ledstjärna.
Att gå med Norrmännen känner jag som en sista
utväg och vad säger att dom ens vill ha "storebror" med i laget :shock:
Kom till träffen i Kisa och vädra ämnet.
Ha dé
Känner du dig manad??
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Frågar mannen som fyller moccasinerna...

Inlägg av Nicke »

Hej Kjelle!

Enligt min uppfattning så är det väl ett uppdrag som du är som klippt och skuren för.

Det sägs att en Dalakarl tågade in i Stocholm och axlade mantel och krona på 1500-talet.

Kanske är det dags att en Stockholmare greppar styrkronan nu?

Hejs
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Inlägg av Jari »

Eller varför inte en riktig norrlänning (Nicke) ?????????????????
Härligt att få styra över hela Sverige????
Riksdagen styrs ju av Stockholmarna med undantag av vissa grannar till mig ( Maud Olofsson).
OBS!!! Jag har inget emot dig Kjelle!!!! :wink: :wink: :wink:
Gnestacavalry
UppKomling
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:54

Inlägg av Gnestacavalry »

Norge, jo-jo! Ingen gillade det. Har inte träffat Nicke men han verkar vara en sjutusan kille att fixa saker! Vad guzziklubben behöver är en drivande person som kan få klubben att funka igen.
Gnestacavalry
UppKomling
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:54

Re: President

Inlägg av Gnestacavalry »

guzzikjelle skrev:
GuzziKungen skrev:Klart vi skall hitta någon ny ledstjärna.
Att gå med Norrmännen känner jag som en sista
utväg och vad säger att dom ens vill ha "storebror" med i laget :shock:
Kom till träffen i Kisa och vädra ämnet.
Ha dé
Känner du dig manad??
Som god tvåa blir naturligtvis om Nicke inte vill ta över, (gnestacavalry är ingen föreningsmänniska) blir det ett svenskt guzziregister som någon sköter!!!
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Inlägg av GuzziKungen »

Jag hade en diskusion med b.l.a Presidenten på Kisaträffen
och någon kläckte iden om en President och en vice.
Detta skulle underlätta om Nicke skulle känna sig manad, träffarna nere
i landet skulle inte bli så betungande för våran "Guzzisame" :D
För landet är trotts allt avlåååååååååångt.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Grucho Marx...

Inlägg av Nicke »

Sade att han minsan inte kunde tänka sig att vara medlem i en förening som kunde tänka sig att ha honom som medlem.

Självklart blir man uberglycklig över det faktum att någon ens tänker tanken att lilla jag skulle greppa styret i världens finaste klubb.
För om jag skulle ha sådana ambitioner funnes det väl ingen klubb jag hellre skulle tänka mig att presidenta i...

Men sanning att säga så klär jag alldeles för illa i skägg!!

Jag tänker fortfarande att Kjelle är mannen som har både utseendet och erfarenheten att axla det hedervärda uppdraget.
(Även om jag inte gillar centraliseringen av alla viktiga poster)
Ciao / Ne
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

President

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej det låter hedrande men skall vi förnya klubben skall vi 50plusare kliva åt sidan för yngre förmågor så jag är inte till förfogande. Föresten hade vi en tockholmare 08(ingen som mins Curre) på posten innan Bennet tog över :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Behändigt...

Inlägg av Nicke »

Men så praktiskt att kunna skylla på sin ålder... :wink:

50 plus moms är väl en rätt representativ ålder för den svenska knuttekåren, oavsett märke.

Jag tror att en rätt schyst affärsidé är att starta en kedja med vägfik som serverar kaffet med sugrör i muggen....

På det sättet så behöver inte den tuffe, virile knutten gänga av sig hjälmen...och i detsamma spräcka myten.

Ha´t
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Inlägg av GuzziKungen »

En förnyelse behöver ju inte innebära att vi som knappt är byxmyndiga (i det här sammanhanget) skall ta över så där abrupt.
Kjelle har ju kontakterna både uppåt och nedåt i åldrarna , något som
är guld värt.
Keio är en annan kille (både skägg och tatuering) som hängt med
ett tag och kan klubben utan och innan.
Det kommer att bli ett intressant Do-möte.
Ha dé
Gnestacavalry
UppKomling
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:54

Ny Guzziboss!

Inlägg av Gnestacavalry »

Vill gärna ha en president som med vass och het blåslampa jagar importören att ge vårt fina MC-märke ett ansikte! Vem såg en annons från importören ( vilken i ordningen ) senast? För några år sedan frågade jag en av de som säljer guzzi hur många nya maskiner som sålts under året, svar c:a 35 stycken! Japanhojar vräks ju ut i 1000-tals under tiden! Var och när jag och mina MC-busar( de kör jap's) parkerar våra MC, så kommer folk fram till min guzzi och tittar. Men få köper...Kort sagt, vill se en nytändning av klubben med ny ung hungrig boss, och att vi klubbmedlemmar hjälper de MC-firmor som säljer Guzzi med att vara där och snacka för varan under deras temadagar, är jag helt fel ute, eller?
Gnestacavalry
Användarvisningsbild
Peter
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 05 sep 2007, 22:50
Mina motorcyklar: V7-Sport-74
Kawasaki GPZ400S-88
Yamaha YBR 125
Ort: Linköping

Re: Ny Guzziboss!

Inlägg av Peter »

Gnestacavalry skrev:Vill gärna ha en president som med vass och het blåslampa jagar importören att ge vårt fina MC-märke ett ansikte!
Man kan ju fundera på vad målet för klubben och dess funktionärer är, och varför det bara är 400-500 medlemmar när det finns betydligt fler Guzzis än så i landet (följande är saxat ur en mailkonversation jag haft med VV nyligen):
Vägverket skrev:Det finns 1.983 st varav 650 st avställda Moto Guzzi i våra register.
Det är ju oxå en fråga om att orka med allt utöver det där med job, familj, boendet etc. (där "renovera huset" kan bli ett stort "etc")

Åter till målen - man kan fundera på vilka behov medlemmarna (eller tilltänkta medlemmar) har, och om man vill begränsa "verksamheten" till sverige/norden eller vill bli mer internationell.

Behoven: Jag kan t.ex. tänka mig att det finns helt olika intressen/behov bland de som mekar/trimmar/tävlar med äldre Guzzis jämfört med de som njuter av nyare modeller med små dagsutflykter, och t.ex de som ger sig ut på rejäla semesterturer och utforskar vägnäten lite överallt i europa och bortanför. Och så finns det naturligtvis de som gör lite av varje...

Kan vi (ops - nu blev det ett vi - jag får nog skrapa med foten och be om ursäkt för de senaste 15 åren och ansöka om medlemskap igen...) skapa speciella 'forum' och/eller 'intressegrupper' (jag menar inte nödvändigtvis diskussionsforum bara) för touringknuttar, där vi samlar material om bra resmål, bilder och erfareheter från dessa etc? Motsvarande forum för mek/ombyggnad där vi samlar/dokumenterar renoveringar, ombyggnationer, problem och lösningar etc? (Det skulle sannolikt uppskattas av potentiella nya Guzzi-köpare att kunna botanisera där, att döma av andra foruminlägg...)
Skall dessa fora vara på svenska, eller skall vi försöka köra på engelska för att därmed bredda klubbens upptagningsområde? Skall delar (de göttigaste!?) av dessa forum vara åtkomliga endast för klubbmedlemmar...? Innehållet på dessa fora blir automatiskt bra 'mat' till artiklar i Giornale, och omvänt - något som skrivits i Giornale kan mycket väl arkiveras/återfinnas som ett inslag i ett sådant fora/intressegrupp...

Bara några tankar i all enkelhet :wink: - men med datorers hjälp så kan vi numer samarbeta mer distribuerat och allt arbete för att driva sådana här saker behöver inte längre lasta en person alt. kräva en grupp som kan träffas ofta...
(det gäller att respektera det där med att 'orka/hinna')


Mvh
/Peter
Skriv svar