Giornale

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Robban
GuzziFanatisk
Inlägg: 275
Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Ort: Hasslö

Giornale

Inlägg av Robban »

Idag kom nya Giornale, och precis som många andra läser jag den från pärm till pärm. Speciellt roligt tycker jag det är att läsa reseberättelser. Nu har jag fått en ny favoritförfattare; Norgecalle! Vilken schwung han har i pennan, man känner att man verkligen får åka med på resan. Dessutom kommer han med en hel del underfundigheter som jag njuter mycket av, t.ex. "Eftersom vi åker i en cirkel har vi ju på sätt och vis varit på hemväg ända sedan vi åkte hemifrån.............."
Mitt förslag är att Norgecalle måste leverera minst en artikel till Giornale varje nummer! :D
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Giornale

Inlägg av Nicke »

Hear, hear!

Calle visar att han inte bara förmår måla upp fantastiska bilder med penseln som verktyg.
Tack för resan vi fick uppleva, med målande beskrivningar av miljön komplett med dofter och känslor.

Älskar vekligen beskrivningen av folklivet i Filipstad, måste banne mig ta mig dit och kolla om det ser ut som min hjärna med fniss tolkade bilden...

Alltså Calle - Upp i sadeln och leverera fler sköna bilder.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Giornale

Inlägg av suzzi »

Mitt nummer av Giornale var på vift men dök upp på bordet igår kväll :D
Trevlig läsning, Tack Tina!
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Skriv svar