Adventskalender för Guzzifolket

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

Glad och skön advent tillönskar vi Guzzifolket.

Som en liten nedräkning i väntan på Tomten har vi publicerat en sprängfylld adventskalender på hemsidan.

Spänn ögonen, leta upp dagens aktuella lucka, klicka på den och du kommer att ha en skön stunds läsning framför dig. När julafton randas är du garanterat ordentligt uppdaterad på historian, eller för somliga, bara fulltankad med en massa nostalgiska minnen från gångna år och äventyr.

Ha det skoj, tjuvkika nu bara inte i förväg...
Bilagor
Kalenderbild-13 Gul & blå,4.JPG
Kalenderbild-13 Gul & blå,4.JPG (24.12 KiB) Visad 7601 gånger
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

Under lucka ett som ju innehåller Guzzi-Nytt Nr 4 från 1978 kan ni b.la. läsa det spännande reportaget om det svenska Bol dór- Le Mans ekipaget som gjorde så bra ifrån sig under 1978 års tävling. Rätt häftig toppfart nådde man på rakan... (8,5 x 32,66 km/h).
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

För att luckinnehållet riktigt skall komma till sin rätt på bästa sätt är mitt tips att ni öppnar luckorna i en behändig surfplatta. Med appen "My Library" (för anroider) dukas läsgodiset på något magiskt sätt upp sida för sida. Detta trots att skanningen skett "dubbelsidigt"... Teknikens under!
Riktigt skönt att sedan kunna läsa utspilld i behaglig möbel..,
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av geguzzi »

ÅÅÅÅ nr 6 vad ser man Guzzi vinterjacka tror jag har kvar den någonstas ? måste leta i huset/garget
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

Överdos av jul och hjul?

Som ni kanske märkt serveras ni julnummer från gångna tider i julkalendern på hemsidan.
Hoppas ni tar er tid att läsa. Det är många nostalgiska minnen som ramlar på när man beger sig bakåt i tiden, även för oss som inte var med i klubben då. (Hur ska det då inte vara för er som var förnuftiga redan på den tiden? ;).

Idag, Lucia har vi nått fram till 1990 då klubben firade 20-års jubileum. (Tänk att det har hunnit bli mycket mer än det dubbla nu, trots att detta årtal var så nyligt... strange indeed...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av geguzzi »

nr13
å var det så fru såg ut förut :mrgreen:
geguzzi
Nicke skrev:Överdos av jul och hjul?

Som ni kanske märkt serveras ni julnummer från gångna tider i julkalendern på hemsidan.
Hoppas ni tar er tid att läsa. Det är många nostalgiska minnen som ramlar på när man beger sig bakåt i tiden, även för oss som inte var med i klubben då. (Hur ska det då inte vara för er som var förnuftiga redan på den tiden? ;).

Idag, Lucia har vi nått fram till 1990 då klubben firade 20-års jubileum. (Tänk att det har hunnit bli mycket mer än det dubbla nu, trots att detta årtal var så nyligt... strange indeed...
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

Under dagens lucka (16dec), kan man läsa om fabrikens planer för 93/94 att nytillverka upp till 200 st "replikor" på den framgångsrika 350 racern från 53-57 efter 37 års produktionsuppehåll. Undrar vad det blev av de planerna?
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av geguzzi »

Kartorna som är i Giornale det var bara ta ut sidan och lägga i tankväskan köra till träffen, inga kartor eller mobiler, GPS helt otroligt man kom fram ändå till slut...
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

Om man skall tro det som skrivs angående träffarna i gamla nummer av Giornale, var det väl bara att ta sikte på stället där det regnade som mest för att hitta till en klubbträff... Men, de var helt enkelt kanske bara lite känsligare förr i tiden... (Hojarna kanske inte tålde nederbörd?) ;)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

Dan före dan före dan...

Sysslolösa i väntan på att få gå ut och lyssna efter Tomten?

Var inte det.
Uppmärksamma kalenderspanare har kanske sett att det finns två stycken luckor i klubbens julkalender med samma "datum"?

Skumt, eller bara vanlig senilitet?!

Nädå, under den mystiska extraluckan döljer sig klubbens "Julkuliga uppesittartävling".

Lös uppgiften genom att fördjupa er i det som varit och skicka sedan in lösningen till mig innan året är slut, så deltar ni i utlottningen av en supersnygg ny klubbtröja som snart finns i vårt sortiment. (Två skarpögda vinnare kommer att utses. Tävlingen öppen för alla klubbmedlemmar förutom mig.)

Mycket nöje och lycka till!
Ciao / Ne
Janne G
GuzziFanatisk
Inlägg: 252
Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Ort: Torslanda

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Janne G »

Hej, jag tycker färgvalet på siffrorna var skummare än att det var två lika nummer, men det kanske hänger ihop, svåra att läsa i vilket fall. Skojigare var det med tidningarna i mitten av 90 talet. Nya och sent betalande medlemmar redovisades där de första hälsades välkomna och de andra uppmanades "skärpa sig", HAHA! Föredömligt, inget daltande, haha!
Gusse
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av geguzzi »

Här sitter man med glögg och väntar ut tiden till man kan öppna nr24, fru ser lite arg ut, säjer till henne vi tar det senare... :lol: , nu har en minut till gått bra.
nya filmen (Guzzi far till alla barnen)
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

Ho ho ho, i klara midvinternatten.

Nu är julaftonen inne och det är äntligen fritt fram att öppna den sista luckan i kalendern för detta år.

Där finner ni något rätt spännande som antagligen få av er sett förut.
Kanske den rent av kan vara till hjälp även när ni någon gång ger er på större potatisar än denna...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Adventskalender för Guzzifolket

Inlägg av Nicke »

Kom igen nu med detektivarbetet!
Än så länge har bara ett tävlingsbidrag trillat in, så vinstchanserna är mycket, mycket goda.

Ända till tolvslaget och det nya årets inträde har ni möjlighet att skicka in ert svar.
Ciao / Ne
Skriv svar