Uthyrning av en Guzzi 8 - 14 juli

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Rune S
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 17 feb 2015, 21:39
Mina motorcyklar: Huskvarna Silverpil, Matchless G80S, Suzuki DR 650, Moto Guzzi Quota 1100 ES

Uthyrning av en Guzzi 8 - 14 juli

Inlägg av Rune S »

Den 10-12 juli hålls, som ni förhoppningsvis alla vet, den elfte Moto Guzzi Enduro träffen rum straxt utanför Olofström. Grundaren till eventet är från Schweiz men har sedan något år tillbaks ett Bed and Breakfast i Sydafrika. Han vill gärna hyra en Guzzi och delta i träffen. Allra helst en Quota eller en Stelvio.

Jag har kollat med möjligheten att hyra en democykel från Probike men man är rädd för försäkringsfrågan.

Kan någon i klubben tänka sig hyra ut en Guzzi ( Helst Stelvio eller Quota ) cirka fem dagar i juli och du kan säkert räkna med en hiskelig rabatt på det superfina B&B i Sydafrika och naturligtvis en rimlig hyra.

Om ja : Kontakta Rune Svensson Telefon 070 2250871
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Uthyrning av en Guzzi 8 - 14 juli

Inlägg av Nicke »

Kan det vara ide att kolla möjligheten med Mandello och SPG i samverkan?

Jag tänker om att man förklarar situationen i första hand för SPG och om de inte går att övertyga dem, att man då tillsammans med dem kollar om fabriken kan tänka sig ställa upp som någon form av garant.

För ett par år sedan hjälpte ju Probike i Helsingborg Massimo med utlåning av en Stelvio till Massimo under hans United Europe-äventyr, då han fick problem med sin egen hoj. Han åkte ju t.o.r Nordkap med den och det borde ju rimligen innebära betydligt större risk än vad denna kommer att utsättas för (förutom möjligen då stöldrisken... ;).
Den gången gjordes detta efter samråd med fabriken vill jag minnas.
Ciao / Ne
Skriv svar