Ny på Moto Guzzi!

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

twowheeltours
UppKomling
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 dec 2016, 02:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge -15

BMW F 800 ST -07

Honda XL 600 Transalp -99
Ort: Nora i Bergslagen

Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av twowheeltours »

Hej!

Igår blev jag medlem i Svenska Guzziklubben och jag är nog den just nu färskaste medlemmen. Min vita Moto Guzzi Norge står och väntar på mig hos Pro Bike och i januari står hon nog i mitt garage. Efter drygt 30 år med mest Honda och några BMW så är det dags för min första Guzzi som blir stjärnan i garaget där det sedan tidigare står en Honda Transalp -99 för litet av varje men mest grus samt en BMW F 800 ST för litet av varje men mest asfalt. Min farbror har haft några Guzzi och min bror har haft en Le Mans i drygt 20 år så för mig var det mest en fråga om när det skulle bli Guzzi. För säkerhets skull har jag besökt Mandello ett par gånger.

Min Norge kommer att utrustas med ett slip on från Mistral, jag försöker att göra rätt från början och också utrustas med tankväska och pakethållare för att klara allt från Trangia till tält åt hustru och mig själv på resor i Sverige och Europa. Jag hoppas alltså att min Norge kommer att utföra allt som min BMW klarat av men med litet mera utrymme för oss och vår packning. Jag ser mycket fram emot att fara omkring på en mc som inte alla har, en mc som sticker ut och mullrar litet extra på macken.

Jag bor norr om Örebro och räknar med att oftast serva henne i Arboga. Tidigare åkte jag Honda VFR som är bland det trevligaste och pålitligaste man kan tänka sig och att mitt guzziägande fått vänta beror nog mest på min misstänksamhet angående pålitligheten men jag hoppas att jag överraskas på bästa sätt av min Norge som är årsmodell -15 och med 0 mil på mätaren.

Jag ser fram emot att bli en del av det ni redan har tillsammans och hoppas att från forumet få goda råd som nybliven ägare till min kommande ögonsten.

mvh, Olle Viktorsson
Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Re: Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av Mikko »

Välkommen!
Förresten hur långt norr om Örebro finns du?
Anja och jag hålls nämligen i Grythyttan på lediga stunder.

hälsn
Mikko Lindskog
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av Tobbe »

Och utanför Lindesberg huserar jag och Ingela på IT kaféet i Gammelbo.
(där finns för övrigt klubbens samlade prispokaler från forna resor, vitt och brett)

Välkommen i klubben och att hälsa på om vi är på plats!
//Tobbe & Ingela
(du hittar kontaktuppgifter till oss lite här och var)
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
twowheeltours
UppKomling
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 dec 2016, 02:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge -15

BMW F 800 ST -07

Honda XL 600 Transalp -99
Ort: Nora i Bergslagen

Re: Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av twowheeltours »

Hej på er!

Jag har inga problem att hitta till vare sig Grythyttan eller Gammelbo. Om man åker Riksväg 50 norrut från Örebro så bor jag precis där man måste bestämma sig om man skall åka till Grythyttan eller Gammelbo. Åliden står det på den gula skylten på själva avfarten mot Nora/Hällefors och efter 700 m liten grusväg är man vid vägs ände och där bor Margareta och jag själv. Byn heter Järle.

Olle o Margareta
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av Nicke »

Hej och välkommen som medlem i klubben och till märket så klart! Bättre sent än aldrig brukar det ju heta. Hoppas ni ska bli nöjda med hojen och klubben. Välkommen på träff också! (Blir ju bl.a sommarträff i Gammelbo denna sommar).
Ciao / Ne
twowheeltours
UppKomling
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 dec 2016, 02:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge -15

BMW F 800 ST -07

Honda XL 600 Transalp -99
Ort: Nora i Bergslagen

Re: Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av twowheeltours »

Är datumet för träffen i Gammelbo spikat? Vore ju dålig timing om man var ute på Guzzisemester samtidigt med detta evenemang.

Olle
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av Nicke »

Yepps! Dock mer höstträff när jag tänker efter...

18 - 20 augusti.

Träfftråd här: viewtopic.php?f=8&t=5553
Ciao / Ne
twowheeltours
UppKomling
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 dec 2016, 02:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge -15

BMW F 800 ST -07

Honda XL 600 Transalp -99
Ort: Nora i Bergslagen

Re: Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av twowheeltours »

Antecknat!

Olle
twowheeltours
UppKomling
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 dec 2016, 02:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge -15

BMW F 800 ST -07

Honda XL 600 Transalp -99
Ort: Nora i Bergslagen

Re: Ny på Moto Guzzi!

Inlägg av twowheeltours »

Jag bokar gärna en plats för mitt tält och min Norge.

Olle
Skriv svar