1.maj på Skottorps Slott

Moderator: Moderatorer

west
Guzzifantast
Inlägg: 67
Blev medlem: 24 nov 2007, 20:40
Ort: Laholm

1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av west »

Hej!
Ifall ni känner för att ta er över åsen 1.maj
http://www.alfaromeo.org/index.taf?_pag ... Cache=9009
Ha det
Bjarne
Aktuellt:
MG 850T3 Cal '81, MG V65 Lario '86, Volvo BM 350 Boxer '63, Citroen C4 2007 och C5 2008
RIP:
Kawasaki 500H1 '73, Honda CB500 '76, CX500 '78, MG 850T '74 m. sidvagn, MG 850T3 '76, Citroen GSA, BX16V
Användarvisningsbild
lundin b
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 288
Blev medlem: 28 okt 2007, 23:20
Mina motorcyklar: Florida-88
Ort: Östra Ljungby

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av lundin b »

Detta verkar ju mkt trevligt !! :D :D

Vad sägs om att träffas utanför Skottorp någonstans och köra till träffen gemensamt och sedan ta en runda på Hallandåsens underbara vägar !!??

Jag vet dock inte om jag hunnit köpa mig ngn Guzzi tills dess, svårt att köra utan... :roll: :shock: :cry:
Någon som har en att låna ut för detta tillfälle annars kanske !?? :roll: :roll: :D
Mvh. Lundin B
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av Freddan »

Det hade ju vart fantastiskt trevligt!!!

Brorsan bor utanför Kvidinge så jag försöker på alla sätt å vis att vi skall mötas upp där, det låter ju riktigt flått asså....
Har tyvärr ingen extra att låna ut men kommer jag och du står där utan så, givetvis, me casa....

Tjena mozz// Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
tokker

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av tokker »

mycket möjligt jag oxå hänger på
Latus
Guzziåkare
Inlägg: 46
Blev medlem: 13 aug 2007, 15:38
Mina motorcyklar: Honda 500 T Motoguzzi Cal 3
Ort: Sibbhult

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av Latus »

Efter årets första runda :D (17 grader i skuggan) känns det som att man vill hänga med på allt, har tyvärr lovat bort mig på grillfest dagen innan. Men det finns ju alternativ dryck, håller karaktären så :?
Bara döda fiskar följer strömmen.
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av jakal »

Sorry är bokad hela den dagen, skall vara med i demenstationer mot regeringen. Men vi är några guzzi här på österlen som har snackat om att vara med på italien träffen i Simrishamn på motor muse`t där. Jag kommer att medela när det blir dags. Sen vill Fälts mc i Tomelilla gärna ta upp kontakten med do1 så dom vill gärna att du hör av dig till dom Bjarne. :)
UT OCH KÖR NU FÖR DET SKALL TA MEJ FAN JAG NU. Över 20`och strålande sol, 8) fan va skönt. :lol: :lol:
Kör försiktigt nu för billisterna har inte sett oss på ett tag :shock:
V85tt
tokker

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av tokker »

varför ska du demonstrere mot regeringen :shock: måste vara roliga o mer nyttigt att åka guzzi till halland :lol: bränna av en massa bensin o reta up miljöpartiet :mrgreen:
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av jakal »

Visst hade det varit skoj att hänga med på en Guzzi runda med er, men som dom säger det är alltid nån som skall göra skitjobbet som andra inte vill göra. Inte för att jag tycker det är något tvång att jobba fackligt, nejdå det är för att jag blev trött på allt snack. Ingen gjorde något men snacka kunde dom.Och jag vil inte hamna där mina barn skäller på att man inte gjorde något åt samhället som man lämnar efter sig.Miljöpartiet håller jag inte något för,
dom får köra sitt snack för de sina. Menjag har ett varmt hjärta för sjukpensionärer (frugan är det) och dom som blir dåligt behandlande av sin arbetsgivare. Så nog om det för det här är en mc klubb inget annat, här glömmer vi partierna, eller hur? Det har vi SMC till för att jobba för oss.
Ha det så skoj på rundan. :)
V85tt
peterd
Guzzifantast
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 dec 2007, 11:30
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California Stone -02
Moto Guzzi V75 -86
Ort: Ängelholm

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av peterd »

Jag tycker det låter kul med den här turen till Skottorp. Kunde vara skoj om vi var några som åkte ihop.

Bjarne L! Du kan få köra med min V75 så får Du testa hur en "Småguzzi" känns. Men Du får vara beredd på att den inte är lättkörd. Tröga växlar till följd av ett länksystem för tillbakaflyttat som inte är helt lyckat. Hör av Dig om Du vill testa.

Är det några Skåningar som skall upp till Skrea? Jag skulle gärna hänga på någon dag, men jag vill inte avsätta hela helgen.

Och hur är det med Knutstorps Classic Racing 25 - 26/4 är det någon som skall dit?

Mycket kul framöver - hur skall man hinna allt
Användarvisningsbild
lundin b
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 288
Blev medlem: 28 okt 2007, 23:20
Mina motorcyklar: Florida-88
Ort: Östra Ljungby

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av lundin b »

peterd skrev:Jag tycker det låter kul med den här turen till Skottorp. Kunde vara skoj om vi var några som åkte ihop.

Bjarne L! Du kan få köra med min V75 så får Du testa hur en "Småguzzi" känns. Men Du får vara beredd på att den inte är lättkörd. Tröga växlar till följd av ett länksystem för tillbakaflyttat som inte är helt lyckat. Hör av Dig om Du vill testa.

Är det några Skåningar som skall upp till Skrea? Jag skulle gärna hänga på någon dag, men jag vill inte avsätta hela helgen.

Och hur är det med Knutstorps Classic Racing 25 - 26/4 är det någon som skall dit?

Mycket kul framöver - hur skall man hinna allt
Trevligt, då kan man åka Guzzi dit iaf !! :D

Knutstorp hade också varit trevligt ju !! :D

Blir nog bara på lördan i Skrea för min del...
Mvh. Lundin B
tokker

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av tokker »

tid o ställe för samling ? ingen annan som bor här nere i söder ?
peterd
Guzzifantast
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 dec 2007, 11:30
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California Stone -02
Moto Guzzi V75 -86
Ort: Ängelholm

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av peterd »

Kanske lämpligt att ta samlingen i Vejbystrand. Bjarne skall ju hämta en motorcykel här. Jag är rätt morgonpigg av mig så för min del kan det vara tidigt.

PeterD
Användarvisningsbild
lundin b
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 288
Blev medlem: 28 okt 2007, 23:20
Mina motorcyklar: Florida-88
Ort: Östra Ljungby

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av lundin b »

peterd skrev:Kanske lämpligt att ta samlingen i Vejbystrand. Bjarne skall ju hämta en motorcykel här. Jag är rätt morgonpigg av mig så för min del kan det vara tidigt.

PeterD
Japp !! Samling hos Peter i Vejbystrand borde bli bra !! :D

Jag är INTE morgonpigg så inte alltför tidigt för min del... :roll: :mrgreen: (jobbar em dan innan dessutom..)

Kl 10.00 hos Peter så är vi däruppe innan kl 11 iaf, vi får ju komma lite senare i samlad trupp då det är folk lite samlat redan... :mrgreen: OK med kl 10.00 !!?? (Jag kommer lite tidigare till dig Peter iom lån av båge och så,,)

Lägger du ut en vägbeskrivning till dig Peter !!??
Mvh. Lundin B
peterd
Guzzifantast
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 dec 2007, 11:30
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California Stone -02
Moto Guzzi V75 -86
Ort: Ängelholm

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av peterd »

Det lättaste är väl förstås att helt enkelt hämta kartan på http://www.eniro.se. Sök på mitt telefonnummer 0431-453255. Jag försökte kopiera länken så att det skulle vara lättare, men det gick inte. Om något hänger upp sig så kan det vara bra att ha numret också. Villakvarter brukar inte vara helt lätta att hitta i.

Välkomna! Jag skall fundera ut en trevlig färdväg tills vi träffas
Användarvisningsbild
lundin b
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 288
Blev medlem: 28 okt 2007, 23:20
Mina motorcyklar: Florida-88
Ort: Östra Ljungby

Re: 1.maj på Skottorps Slott

Inlägg av lundin b »

peterd skrev:Det lättaste är väl förstås att helt enkelt hämta kartan på http://www.eniro.se. Sök på mitt telefonnummer 0431-453255. Jag försökte kopiera länken så att det skulle vara lättare, men det gick inte. Om något hänger upp sig så kan det vara bra att ha numret också. Villakvarter brukar inte vara helt lätta att hitta i.

Välkomna! Jag skall fundera ut en trevlig färdväg tills vi träffas
Denna länk borde funka: http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.as ... 431-453255
Mvh. Lundin B
Skriv svar