2018 - Hanksville Farm

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

2018 - Hanksville Farm

Inlägg av geguzzi »

Hej allihop!

Här lägger jag träffar på Hanksville Farm försöker uppdatera dom med jämna mellanrum, åker dit när jag hinner.

Ärtsoppa, pannkakor och frågesport:
Våra torsdagsträffar med hemlagad ärtsoppa, pannkakor och frågesport fortsätter, men kommer att ha ett litet uppehåll fram till den 18 januari då vi drar igång igen.
Observera 18 januari!
Frågesporten utgår denna kväll och istället kommer det bli bild/filmvisning från en MC-resa i USA som Ronnie, Rolf, Arne och Lelle genomförde i somras.
För att säkra dig en plats samt mat, så ring oss på 0704-245 376 eller mejla till info@hanksville.se.

Pub/jam-kvällar:
Den sista fredagen i varje månad klockan 19:00, kommer vi att ha pubkväll hos oss och samtidigt ge möjlighet för de som har ett musikinstrument att komma och "jamma" lite.
Har du inget instrument kan du få låna ett eller bara sitta och nynna med.

ps. skicka sms till mej så kan jag se om jag kan så blir vi två Guzzister där... :lol:
070-7370072 Göran
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: 2018 - Hanksville Farm

Inlägg av geguzzi »

APRIL
Konst och hantverksutställning:
Måndagen den 2 april (annandag påsk) har vi för andra året i rad konst och hantverksutställning på farmen mellan klockan 12-17.
10 stycken intressanta utställare är på plats som har många fina och praktiska saker att visa upp.
Samtidigt kommer vi även ha vårt café öppet där vi bland annat kommer att servera våfflor.
Passa på och gör ett besök för att förgylla tillvaron både för er själva och våra utställare som finns angivna på vår hemsida http://www.hanksville.se.

Föreläsning Nimbus:
Under våren har vi haft glädjen av att Arne, Lelle, Ronnie och Rolf berättade om sin mc-resa i Tennessee, Albin om sin mc-resa i Skottland och nu senast var det Greger som berättade om sin arrangerade mc-resa längs med Route 66.
Sista föreläsningstillfället för våren 2018 kommer att vara torsdagen den 12 april, då Lasse Wallin, som i samband med vår ärtsoppskväll, kommer och berättar historien om det danska motorcykelmärket Nimbus som tillverkades mellan åren 1919-1960.

Hayabusaklubben Danmark:
Den 13 april kommer den 1:a mc-klubben för säsongen på besök som har bokat in sig hos oss från fredag till
söndag.
10 fartglada danskar vill uppleva ett par härliga dagar i broderlandet samt även köra upptäcksfärd i vår vackra
skånska bygd.
Träffar ni på dom, så varför inte ta ett litet snack med dem.

Ärtsoppa, pannkakor och frågesport:
Under april månad kör vi de sista ärtsoppskvällarna för vårsäsongen 2018.
Kom och utmana dig själv med "drängens" 10 kluriga frågor och har du tur eller skicklighet, så finns det möjlighet att ta hem äran samt även ett fint pris.
Serveringen startar prick klockan 18 och sedan drar frågesporten igång kring 18,40.

Veteranmarknader:
Under april månad startar alla trevliga veteranmarknader som ger dig möjlighet att kanske hitta den där sista viktiga delen som du behöver för att få ditt fordon körklart under 2018.
Har du inte behov av något kan det trots det vara ett trevligt utflyktsmål för dagen.
På plats finns det oftast möjlighet att ta en lättare fika eller äta korv, hamburgare eller sillamacka.
Kommer man med entusiastbil eller motorcykel brukar det finnas möjlighet att köra ända fram till själva marknadsplatsen och parkera på utställningsområdet som ligger strax bredvid.
I Skåne genomförs nu närmast Degeberga veteranmarknad den 21 april mellan klockan 7-15.
(fler datum kommer att presenteras framöver vid aktuell månad).

Glad påsk önskar vi er alla...
...och är det nu någon som tar en premiärtur i påsk så vill vi enkelt uppmana er om att ta det "lynt" ute på vägarna eftersom det fortfarande ligger mycket grus här och var samt att kälskotten står som spön i backen.

Med vänliga hälsningar
Ann, Stefan, Niclas och Janeth


ps. skicka sms till mej så kan jag se om jag kan så blir vi två Guzzister där... :lol:
070-7370072 Göran
geguzzi[/quote]
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: 2018 - Hanksville Farm

Inlägg av geguzzi »

Bike-Meet 2018:
Den 29 juni kör vi vårt Bike-Meet.
Vi håller just nu på att finslipa de tankar som vi har angående träffen.
Träffavgiften är som vanligt 450 för övernattning i eget tält från fredag eftermiddag till söndag morgon inklusive frukost 2 dagar.
Fram till den 21 juni har du möjlighet att förköpa till pris 350 kronor om du betalar in till bankgiro 5369-3099 (ange namn på inbetalning).
Vi har ett fåtal dubbelrum, stugor och möblerade tält att erbjuda och är du intresserad så gäller även här först till kvarn.
Liveband, tatuerare, outride, eldshow och femkamp står på programmet.

Övrigt:
Nu under sommaren pågår ju en hel del motorrelaterade arrangemang runt om i vårt avlånga land.

Vill du ha lite koll på vad som sker vill vi tipsa om denna länk. http://www.evenemangskalender.se/

För er som missade veteranmarknaderna i Degeberga och Höör under maj månad erbjuds även under juni månad några stycken.
2 juni Markaryd 06,00-15,00
http://www.markaryd.com/evenemang/marka ... knad-2018/
16 juni Munka Ljungby 08,00-16,00
http://www.evenemangskalender.se/markna ... osamarknad
De är visserligen något mindre, men kan dock förgylla tillvaron i vardagen och kan ge en anledning att ta en tur till ett outforskat område.

För er som har intresse så startar även några marknader i Skåne nu i juni.
Gå in på denna länk så hittar du allihop. http://www.skanskamarknader.com/.

Ha nu en riktigt härlig juni månad och må så gott!

Med vänliga hälsningar
Ann, Stefan, Niclas och Janeth

ps. skicka sms till mej så kan jag se om jag kan så blir vi två Guzzister där... :lol:
070-7370072 Göran
geguzzi[/quote]
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: 2018 - Hanksville Farm

Inlägg av geguzzi »

Pubkväll 31/8
Sista fredagen i varje månaden har vi pubkväll med start klockan 19.
Vi hade vid senaste tillfället i juli även musikunderhållning i form av Håkan som kom och sjöng och även erbjöd deltagarna att själva ta ton.
Detta tyckte vi var ett trevligt inslag och kommer under hösten fortsätta med det.
Vill du/ni vara med så ring eller mejla gärna besked så att vi kan ha lite koll på förtäring som brukar bli en enkel pubmeny av något gott slag.
Nästa tillfälle blir den 28/9.

Grisfest:
Den 8/9 har vi grisfest på "Farmen".
Anmälningstiden gick ut den 28 augusti och vi kan glädjande meddela att många har anmält sig och arrangemanget blir av.
Förra året blev det bara 20 anmälningar och det innebar att vi tyvärr fick ställa in.
Till de som anmält sig säger vi helt enkelt -Hjärtligt välkomna!

Grillkvällar:
Fram till och med sista torsdagen i september fortsätter vi med våra grillkvällar med diverse olika sorters goda kvalitetskorvar, hamburgare med hembakt bröd som man själv laddar med diverse tillbehör och framför allt trevligt sällskap.
Grillkvällen startar klockan 18 och sedan är grillen igång fram till klockan 20.
Vet ni med er att ni kommer ett större gäng, så ring gärna och ge oss en blänkare för att förbereda.

Söndagscafé:
Fram till och med sista söndagen i september har vi söndagscaféet igång mellan klockan 12-17.

Efterlysning:
Under vårsäsongen 2018 hade vi vid 4 tillfällen glädjen att erbjuda berättarkvällar med bland annat:
- Med motorcykel i Tennessee
- Med motorcykel i Skottland
- Med motorcykel längs med Route 66
- Nimbus motorcykelhistoria
Detta tyckte både vi och alla deltagare var ett mycket trevligt inslag och vi hoppas att vi kan arrangera detta fler gånger.
Har du gjort en resa eller har något annat intressant att berätta om, så får du gärna höra av dig till "Drängen" på mejladress niclas@hanksville.se
Tanken är att vi skall ha dessa berättarkvällar på torsdagar i samband med våra ärtsoppskvällar under hösten, vintern och våren 2018-2019.

Rocka Billy fest 29 september:
Den 29 september har föreningen Teckomatorp tillsammans/Teckomatorps humorfabrik bokat in sig på "Farmen" för att ha en "Rocka Billy" fest hos oss.
Vill du vara med så gå in och beställ biljetter under denna adress:
http://www.teckomatorpshumorfabrik.se/v ... .php?ID=64

Fotofestival Landskrona:
Är du intresserad av foto?
Ja då finns det möjlighet att förkovra sig vidare i detta ämne mellan den 14-23 september i Landskrona.
Mer information finns att hitta på http://www.landskronafoto.org/festival2018/

Äppelmarknaden i Kivik:
Under slutet av september närmare bestämt den 29-30 september genomförs den årliga äppelmarknaden i Kivik https://www.appelmarknaden.se/.

Ha nu en riktigt härlig höst med förhoppningsvis ytterligare många sköna dagar, för att ta en liten eller stor sväng.

Med vänliga hälsningar
Ann, Stefan, Niclas och Janeth

ps. skicka sms till mej så kan jag se om jag kan så blir vi två Guzzister där... :lol:
070-7370072 Göran
geguzzi[/quote][/quote]
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: 2018 - Hanksville Farm

Inlägg av geguzzi »

Hej igen!

I samband med ärtsoppa och pannkakor den 29/11 2018, har vi glädjen att informera om att Kent Zachhau kommer till Hanksville Farm och berättar om en mc-resa som han gjort.

Enligt Kent blir det ett "kul & tips"-föredrag om sin "Road trip in USA - Colorado" 12-19 September 2018 (2.620 km) on a damn Harley ;-) ", som innebär storyn om förberedelser och planering innan, själva touren med bildspel etc. och lite tips & trix för de som planerar en kommande.

Anmälan till denna kväll görs enklast till info@hanksville,se med antal deltagare senast den 28/11, så att vi kan beräkna antal portioner mat.
Ärtsoppa, pannkakor och frågesport:
Varje torsdag klockan 18 är det som sagt hemlagad ärtsoppa, pannkakor och frågesport.
Vi brukar ha ett gäng stammisar som vi utgår ifrån när det gäller förberedelse av förtäring.
Vill du säkra dig förtäring, så mejla gärna dagen innan till info@hanksville.se.

Pubkvällar:
Sista fredagen i varje månad är det pubkväll med start klockan 19. Vi har bokat in underhållning med Håkan varje pubkväll framöver.

Med vänliga hälsningar
Ann, Stefan, Niclas och Janeth

ps. skicka sms till mej så kan jag se om jag kan så blir vi två Guzzister där... :lol:
070-7370072 Göran
geguzzi[/quote][/quote][/quote]
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Skriv svar