Oj, oj, oj .. sent blev det (fast tidsstämpeln på forumet har inte ställt om till sommartid, Tobbe)! Å inte blir det tidigare för att man sätter sig ner och skriver här.
Men nu fattas bara svetsning av ett fäste, sen lite finjustering. Målning hinns knappast med, fast det var orsaken till att jag tog ner allt igen
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Kom upp ur garaget vid två-tiden i natt. Kvar att montera var då bara kåpglaset som jag tog upp för att tvätta. Kort sömn för att hinna montera glaset innan samlingen på Götaplatsen. Lite nervöst att åka iväg utan att ens ha provkört, men det hanns inte med. Allt fungerade fint, inga vajrar som fastnade (men de ligger inte optimalt) och inget bränsleläckage förutom höger bränslekran som är lite fuktig. Får ta loss den när jag förbrukat lite soppa.
Pedanten är inte helnöjd, men utseendet blev mycket bättre tycker jag! Har sänkt kåpan och dragit den bakåt så långt som möjligt. Fast den MÅSTE få en rund strålkastare ...
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Förvisso är det rektangulärt fr o m LM III. Men kåpan är nog gjord för en rund strålkastare, man ser tydligt den platta ytan på bilden. Dessutom är hålet inte symmetriskt, klagar pedanten.
Skall tillverka en plugg att plasta mot så jag får fin rundning längs hålkanten, sen tar jag fram sticksågen. Men det dröjer till vintern. Minst.
Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.