Serviceställen?

Moderator: Moderatorer

katja56
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 21 mar 2007, 09:36
Ort: Göteborg

Serviceställen?

Inlägg av katja56 »

Hej i höstvinden!

Det verkar inte vara det aktivaste forumet jag skådat men jag gör ett försök ändå. Blir det svar så är det inget trams i alla fall ;o)
Mekar ni alla själva med era Guzzin eller kan ni rekommendera (eller varna) något serviceställe i Gbg-trakten. Jag saknar en fotpinne och så småningom är det dags för service också. Har använt Sweden Motorshop tidigare men de lyckas inte vaska fram fotpinnen. Annars känner jag till Biscaya men det borde väl finnas fler? Berätta om era erfarenheter!

/Breva 750
Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Inlägg: 273
Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Ort: Taby

Re: Serviceställen?

Inlägg av Stefanv11sport »

Hej Katja, den enda i närheten av Göteborg jag känner till och verkligen kan rekommendera är Biscaya, tyvärr det finns ingen uppsjö av kunniga Guzzimeckar i Sverige. Lite längre bort sydost om Halmstad finns Marcussen MC AB i Edsberga.
Hoppas det löser dig med fotpinnen och servicen
Hälsningar Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Serviceställen?

Inlägg av Tobbe »

Hej Katja, vad kul att se dig här :-)

Dock har jag inga bättre råd att ge dig än de du redan fått av Stefan :cry:

Lite nyfiken bara:
- trillade fotpinnen av i farten, utan att du märkte det, eller :wink:

Hoppas det löser sig!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
katja56
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 21 mar 2007, 09:36
Ort: Göteborg

Re: Serviceställen?

Inlägg av katja56 »

He,he, hoppades att jag skulle slippa berätta det... Hojen välte, stillastående. Tänker inte gå in mer på det ;o)
Men jag har "lånat" passagerarfotpinnen och kört så i drygt tre år. Så slipper jag passagerare också så jag har inte lidit egentligen.
Har inte kört lika mycket de senaste åren, har fått en kotte som nu är två år! Det kan jag rekommendera! Men hojen får mer tid så småningom.
Allt väl med dig, Tobbe?
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: Serviceställen?

Inlägg av -ah »

katja56 skrev:He,he, hoppades att jag skulle slippa berätta det... Hojen välte, stillastående. Tänker inte gå in mer på det ;o)
Men jag har "lånat" passagerarfotpinnen och kört så i drygt tre år. Så slipper jag passagerare också så jag har inte lidit egentligen.
Har inte kört lika mycket de senaste åren, har fått en kotte som nu är två år! Det kan jag rekommendera! Men hojen får mer tid så småningom.
Allt väl med dig, Tobbe?
Hej Katja, länge sedan senast.
Kul att du fick tag i tillbehören till sadeln. :mrgreen:
Behöver du en fotpinne har jag ett par över - bytte till ett par lägre från Moto International.
Höger/vänster, bak/fram?? Skicka PM.
Eller dom är kanske lika ? - har inte tänkt särskild mycket på den detaljen. :D
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Skriv svar