Sida 1 av 1
ITALIENSK FORDONSTRÄFF 1 MAJ 2009 SKOTTORPS SLOTT, HALLAND
Postat: 30 mar 2009, 23:01
av ekoxen
En del av våra vänner i Skåne planerar att besöka Alfa Romeo-klubbens träff för italienska fordon. Läs vidare i Skåne-tråden:
http://forum.guzziclub.nu/viewtopic.php?f=10&t=1862
Jag är intresserad av att åka dit, någon mer som vill hänga på?
Micke
Re: ITALIENSK FORDONSTRÄFF 1 MAJ 2009 SKOTTORPS SLOTT, HALLAND
Postat: 30 mar 2009, 23:21
av lundin b
Kul att fler från andra distrikt också kommer !!

Re: ITALIENSK FORDONSTRÄFF 1 MAJ 2009 SKOTTORPS SLOTT, HALLAND
Postat: 02 apr 2009, 22:37
av ekoxen
Tänkte inte på det först, men jag har ju dubbla "inträdesbiljetter" till Italien-träffen. Äger nämligen en sån här också:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... a_1968.jpg
(fast med svart tak å inte fullt så fin)
Men den står garagerad i väntan på pensionen, eller "uppsägning p g a arbetsbrist". Arbetar ju inom den (just nu) föga luckrativa fordonsbranschen här i västsverige ... så den kanske blir körklar tidigare än väntat

Re: ITALIENSK FORDONSTRÄFF 1 MAJ 2009 SKOTTORPS SLOTT, HALLAND
Postat: 03 apr 2009, 00:02
av lundin b
ekoxen skrev:Tänkte inte på det först, men jag har ju dubbla "inträdesbiljetter" till Italien-träffen. Äger nämligen en sån här också:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... a_1968.jpg
(fast med svart tak å inte fullt så fin)
Men den står garagerad i väntan på pensionen, eller "uppsägning p g a arbetsbrist". Arbetar ju inom den (just nu) föga luckrativa fordonsbranschen här i västsverige ... så den kanske blir körklar tidigare än väntat

Snygg !!
Kan inte finnas många sådana !!??

Re: ITALIENSK FORDONSTRÄFF 1 MAJ 2009 SKOTTORPS SLOTT, HALLAND
Postat: 03 apr 2009, 12:32
av ekoxen
Övertog den av min far i början av 80-talet. Han hade hört att bara 5-6 st importerades (av 2300 kombin, alltså) till Sverige, men jag har aldrig undersökt det närmare. När jag var med i FIAT-registret på 80 & 90-talet fanns bara min med.
Re: ITALIENSK FORDONSTRÄFF 1 MAJ 2009 SKOTTORPS SLOTT, HALLAND
Postat: 27 apr 2009, 21:09
av Freddan
Tjena!!
Nu är det spikat, det blir fint väder och det är synonymnt med ett besök på Skottorps slott
på Fredag.
Jag hystar upp min Emma på Grison och sen bär det iväg...
Så du Ekoxe från Kungälv, Skall du åxå ner eller? Det hade ju vart väldigt trevlig om vi isf kunde slå följe.
Svara här på tråden eller ring mig: 0703-505215, mellan 00-06 sover jag, resten av dygnet är det fritt fram...
Brorsan upptäckte idag att han hade tankläck,

men han skulle försöka hinna svetsa ihop den
och sluta upp på slottet.
Ha de!!
Freddan

Re: ITALIENSK FORDONSTRÄFF 1 MAJ 2009 SKOTTORPS SLOTT, HALLAND
Postat: 27 apr 2009, 22:46
av ekoxen
Hej
Fick nyligen veta att syrran kommer ner till Götet från kalla Norden (Gällivare), och enda lediga dagen vi kan umgås är fredag
Men jag försöker tråka ut henne redan på torsdag kväll så kan jag smita iväg på fredag morgon. Jag hör av mig senare i veckan.
Re: ITALIENSK FORDONSTRÄFF 1 MAJ 2009 SKOTTORPS SLOTT, HALLAND
Postat: 07 jun 2009, 00:17
av GUZZI- KEJSAREN
På Söndag startar Kejsaren upp Muskedundret. Undersåtarna sover väl i vanlig ordning.