MC-träff utan hoj?

Moderator: Moderatorer

Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Freddan »

Tack för senast Micke!!

Det var kul å träffas, snacka lite goja och äta en bit mat. Åkte hem och kollade medlemsmatrikeln och kan inte förstå att det skall va så svårt att få ihop ett gäng och träffas...
Kanske ett utskick till alla glada i området för en Guzziträff light???

Vi höres!!
Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Nicke »

Hej.
Nu får ni ursäkta om jag i och med detta kanske kackar i feskekörka...

Efter att jag under många år sett hur svårt det är att samla ihop folk i Göteborgs- & Bohusdistriktet har jag börjat ifrågasätta om bilden av att där finns en massa goa gubbor och gummor, som inget hellre vill än att tjöta med varandra på ett gemytligt sätt.
Det gör ont när sådana vackra fördomar krackelerar...

Hoppas jag blir motbevisad, eller är det i verkligheten kanske just i västerled folket är tysta, torra och inbundna??
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Nicke »

Naturligtvis skulle jag inte skriva något sån´t här i en tråd i ett distrikt där det inte finns goá och glada gubbar/gummor som förstå att ta detta på rätt sätt... :wink:
Ciao / Ne
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Freddan »

Hej!
Jag kan förstå att det känns visset när fördommar raseras på det viset, men, det är inte så. Vi ÄR, glada, goa, positiva, tackar aldrig nej för att stanna upp och tjôta en 5-minutare med en främling. Det är fantastiskt att bo och leva i GBG, solen skiner, asfalten är len som sammet, fåglarna kvittrar och fesken luktar riktigt riktigt mycket fesk... Hurra, Hurra, Hurra!!!!

Det måste vara ett oerhört olyckligt sammanträffande att denna ovilja att visa resten av svea rike vilket underbart folkslag vi är. Skulle vilja att gårdagens pompösa Guzzimöte var ett startskott på en ny era, kanske, kanske i framtiden kommer att kallas för en ny "eon", den 5:e, rent utav. Kanske lite stora ord kan tyckas, men, som sagt, det finns goa å glada gummor och gubbar här på västkusten och ingenting är omöjligt!!!

Skall prata med Micke, vi kan ju hjälpas åt att ändra på detta oförtjänta rykte...

Tjing!!
Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Nicke »

Härligt att höra!

Med en sådan kärna(!) så är jag säker på att det kommer att bli ett rejält uppsving.
Sedan gäller det att inte ta det personligt och bli nerbruten om man inte lyckas få snurr på hjulen, man har ju åtminstone gjort sitt bästa och försökt.
Ciao / Ne
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Freddan »

Jag har med öppna ögon förstått att Göteborgarna är ett uns svårflörtade och jag lovar att inte bryta ihop om jag hugger i sten... Min positivism kan dom inte ta ifån mig så lätt!!!

Hajj!!Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av franssos »

Dont give up,you have friends...vi från halland kan komma och hälsa på .....snart :wink:
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Freddan »

Dubbeltumme på den!!! :D

Ni är så välkommna upp!!
Det känns skönt att veta att vi inte är ensamma och att det finns Guzzisyskon ut efter bästkusten!!

Hör av er en kvart innan så sätter jag på kaffet! :D , eller ett par dar innan så kan vi planera ihop någonting annu bättre...

Ser fram emot fin-främmat!!

Freddan läntar efter våren... 8)
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av franssos »

Jag kan upplysa dig att den 13 mars ,hallands DO(Breva),jag(Calif) och Mona(Nevada) kommer vi att finnas klockan 13.00 på Marcusen monter i Halmstad på MC-mässan.
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Freddan »

Hej!
Hade så gärna velat åka ner på mässan, men fadersgestalten ämnar att fira sin bemärkelsedag precis denna helg och jag har som tradition att uppsluta då... suck...

Vi får ta det längre fram, när termometern inte längre lyser blått och när detta gisslandrama med Kung Bore i spetsen har fått sitt slut...
Då, då tycker jag att vi kan slå våra påsar ihop och hitta på ngt.
Hajj!!
Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
SportGuzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 139
Blev medlem: 21 maj 2009, 09:51
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport 2000
Ort: Göteborg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av SportGuzzi »

Förra året var det en stor happening på Säve flygfält då det kom massor av folk. Vet inte om/när den kommer i år men om den kommer nu på tidig vår så kanske det vore kanon att damma av hojarna och göra ett minimeeting då? :)
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av franssos »

Säve mc-dagar är i år den 23-25 April på Stora Holm,fan :evil: jag jobbar :evil:
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av ekoxen »

Jag åker till Hamstad på söndag, någon som skall dit då?

Är ensam pappa under Säve-helgen, men det är ju så nära att Ellie (dottern, snart 6) hänger med på bönpallen.

Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av Freddan »

Inget Halmstad för mig denna helg... :?

Vad anbelangar Säve-helgen så är den bokad iaf för mig, och är det ngn som kommer utsocknes så finns det rum, logi och garageplats @ me casa... Förvisso en 2:a, men den ligger bra till, och det är nära till ett flertal flyktvägar om så önskas... :roll: . Nädå, skämt åsidå, det skall nog inte behövas om inte andan faller på för en genensam tur...(jag har några riktigt härliga vägar jag skulle vilja visa...)
Ser fram emot Säve-helgen... Kan bli nice... 8)

Hajj!!
Freddan
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
Användarvisningsbild
1100 Sport 1997
GuzziFanatisk
Inlägg: 267
Blev medlem: 18 apr 2007, 10:40
Ort: Floda, Lerums kommun

Re: MC-träff utan hoj?

Inlägg av 1100 Sport 1997 »

Hej.

Säve träffen, har ni funderat på vilket dag ni tänkt åka?

Mvh
Johan
Sport 1100 ie, när det är som bäst
Skriv svar