Re: Esters väg tillbaka
Postat: 20 jul 2010, 12:35
Den där lösningen var både snyggare och säkrare är vad jag tidigare skådat av liknande problemlösningar
Lycka till på resan !
Lycka till på resan !
Välkommen till Guzziklubbens forum på ny adress
http://www.guzziclubforum.nu/Forum/
http://www.guzziclubforum.nu/Forum/viewtopic.php?f=14&t=2784
Jag är kanske för petig för att äga en gammal Guzzi, men jag håller inte riktigt med dig. För mig är (hittills) hojar bruksfordon, och då skall de gå att använda. Justerade gasspjället i går och ON/OFF-fenomenet minskade betydligt, är i stort sett acceptabelt nu. Kommer ihåg från bil-mektiden att man kunde få oönskade fenomen om spjällöppningen var för liten och det verkar stämma även här. Tomgången blev ändå inte överdrivet hög, men stabilare, så det var bara positivt! Förmodligen har stoppklacken på gashävarmen (som vilar mot tomgångsskruven) blivit nött med tiden så spjällöppningen kanske nu motsvarar den ursprungliga?Tobbe skrev:Det som du beskriver som fel och symptom är egentligen bara egenheter som gör Centauron till den unika hoj den är
CHECK - Tjuvstannar
CHECK - Frilägen lite här och där men inte lätta att hitta när man väl vill hitta det rätta
CHECK - ON/OFF problematiken
mm mm