Guzzidemo i Mölndal

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Guzzidemo i Mölndal

Inlägg av ekoxen »

Som förhoppningsvis redan är känt, kan man studera en del av dagens Guzziutbud hos Wheels4U i Mölndal denna helg (11-15 bägge dagarna). Jag siktar på besök i morgon vid 13-14-tiden, hoppas fler dyker upp och visar att Guzzi är hojar som behåller attraktionskraften genom åren. Meddela gärna här om och när du dyker upp, jag tar gärna en tur på söndag också om det passar bättre då.

Vägbeskrivning här
(Kort varsel men jag har just fått hojen klar, vågade mig inte på ett upprop tidigare)

Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: Guzzidemo i Mölndal

Inlägg av ekoxen »

Vilken dag! Solen strålade från en klarblå himmel och Centauron tuffade snällt igång (efter att jag först dragit ut batteriet INNAN jag öppnade bränslekranen :oops:) för premiärturen. När jag närmade mig den aktuella platsen såg jag en gigantisk samling motorcyklar, men var det inte lite för tidigt ..? Jomenvisst, det var HD som hade en MYCKET välbesökt aktivitet i grannskapet. Hos Wheels4U var det betydligt lugnare, troligen beroende på lite svag marknadsföring av evenemanget samt massiv konkurrens från flera andra MC-handlare med samma idé. Janne G kom hack i häl och gav ansikte åt en "bekant" forumprofil. När jag kom tillbaka efter en provkörning stod plötsligt min LeMans där! Eller nästan i alla fall, en -85:a som stått garagerad 5-6 år men denna säsong får smaka bensin och asfalt igen. Såg den faktiskt parkerad på Volvo för någon vecka sedan och tänkte leta upp ägaren men nu stod han bara där, Fredrik F. Jag hade med mig en Guldvingeägare som provkörde alla Guzzina men åkte hem utan kontrakt i bakfickan. En BMW R90 av årsmodell -75 dök också upp. Ägaren var minst lika förtjust i Guzzi, det var mera slumpen som avgjort. Han hade för övrigt försökt köpa en Centauro för något år sedan men inte varit snabb nog. Ytterligare några provkörde under de nära två timmar jag var där, men så väldigt många var det dock inte. Jag saknade en sportcykel som Griso eller 1200 Sport, nu var det bara touring och retro/city som fanns på plats.

Tre var siffran för dagen.
Tre Guzzisar fanns för provkörning: Stelvio, Norge och V7 Café Classic.
Guzzidemo_Gbg.JPG
(146.07 KiB) Nerladdad 95 gånger
Tre "gamlingar" från tre decennier fick vila en stund.
tre_decennier Guzzi.JPG
(111.38 KiB) Nerladdad 96 gånger
En duell vars utgång var given på förhand?
V7_vs_RSV4.JPG
(150.75 KiB) Nerladdad 102 gånger
Janne G på Guzzin och jag på Aprilian. Aprilian har nästan 4 ggr mer effekt, men V7 tar allt hem skönhetspriset. Hade behövt ett stöd att vila bröstkorgen på, eller rejäl fartvind .... underarmarna protesterade tämligen omgående.

Ny chans i morgon söndag (11-15) för dig som missade. Tag chansen, Wheels4U säljer f n inte Guzzi så det går inte att provköra varje dag!
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Skriv svar