Guzzibeståndet på ön

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Guzzibeståndet på ön

Inlägg av Tobbe »

Jag får dagliga sms och samtal med rapporter om Guzzibeståndet på Gotland.

En viss president inrapporterar minst 2-3 skådade MG om dagen.
Glädjande, eller hur :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
jallbert
Distriktsombud 7 (Gotland)
Inlägg: 157
Blev medlem: 06 okt 2008, 17:48
Mina motorcyklar: Strada 750, California III
Ort: Eskelhem, Gotland

Re: Guzzibeståndet på ön

Inlägg av jallbert »

Det måste vara mig han ser! Jag har inte mött någon, och jag kör ändå c:a 20 mil om dan på södra-mellersta Gotland. :wink:
Berra Do7
Leffe Rauk, Visby
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 nov 2008, 18:29
Mina motorcyklar: BSA 125,Blue Fighter150, Indian Big Chief 1200,Vespa 125, Vespa 150, Triumph 650, Suzuki 650, Suzuki 750, Suzuki 1400, Honda ST 1100, Harley D. Electra Glide Classic och NU Moto-Guzzi California EV + Guzzi 1200 GL NORGE

Re: Guzzibeståndet på ön

Inlägg av Leffe Rauk, Visby »

Tjenis! Ni måste ha sett mig, har varit och övningskört runt hela ön med en adept, konstigt att min vän "glömde" mig, vi råkar åka på träffar tillsammans../Leffe-California EV/plommonfärgad/skitsnygg (bågen alltså)
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Guzzibeståndet på ön

Inlägg av Nicke »

Tjena.

Jo det har varit en trevlig vistelse på ön. (Inte bara för en Guzziskådare...)

Guzzi-sightings:

Dag noll: Nickstabadets Camping i Nynäshamn. Efter 122 mil utan fägring så stod det en California 1100i (97?) utanför receptionen.

Dag ett: Han bara parkera bilen utanför ringmuren så sprang jag i hop med en medlem med Breva, bosatt i Bollnäs. Han hade varit på MC-träff på ön utan att se så många Guzzis.

Dag två: Vid ett vägkors i trakterna av Fröjel susade jag förbi ett gäng hojar, skymtade en grå Breva, en grön oidentifierad naken Guzzi, samt en Nevada/Florida (troligen). Mötte strax efteråt en röd California på vägen, Berra kanske.

Dag tre: I närheten av Kneipbyn skådade jag återigen gårdagens Breva och mörkblå/svarta Nevada.

Dag fyra: Vid Langhammars raukfält så stod en vinnröd/grå V11 Le Mans parkerad. Kunde inte låta bli att lämna ett visitkort i kartfickan där jag skrev att det var trevligt att skåda någonting RIKTIGT vackert också på denna plats... ;)

Dag fem: Regn och dystert då inga Guzzis siktades.

Dag sex: Resa till Falun utan några örnskådningar.

Summering: Betydligt fler Guzzis än jag ser till vardags. Insåg vid Langhammars att också att denna glädje nog är större för oss med rara ärtor än t.ex. en CBRXX-ägares...

Väl mött i sommarsverige! Och mysiga Gotland: Tack för denna gång! I will be back...

Dag tre: I tra
Ciao / Ne
Skriv svar