Sida 1 av 1
Do Stockholm,Uppland & Gotland.
Postat: 03 apr 2008, 20:48
av GuzziKungen
Välkommen hem Stefan till fosterlandet och nej , vi behöver inte
höra hur gränslöst skönt du har haft i värmen

Re: Do Stockholm,Uppland & Gotland.
Postat: 05 apr 2008, 14:56
av Stefanv11sport
Hej Kungen, tack för omtanken, ja jag gillar Sverige väldigt mycket i det stora hela även om vi har en del att lära av thailändarna, dom är såå avslappade, men ändå landade den Thai Airways 747/400 jag åkte hem med +- 1 min i förhållande till tidtabellen efter 10h30 min i luften, gör om det SAS. Nja det har varit rätt slitigt vissa stunder, när man ligger på minsta klingan fram och näst största bak och man måste sitta för att inte bakhjulet skall slira men tar man i för mycket åker framhjulet i luften, förmodligen det närmaste en wheelie jag kommer i livet, men ändå lite häftigt.
Hyrde en Honda Airblade motsvarande vår EU moppetyp men 4-takt 91 oktan och 80 km/h i toppfart och kopplade bromsar , som jag uppfattade det så när jag bromsade med fram skivan(fanns bara en) sa bromsade det även lite bak (trumma) men jag kunde öka bromsverkan bak med vänstra handtaget, mycket smidigt system. Skulle köpa en sån direkt om den fanns i Sverige. Jag säger det igen, vilken idiot förordade EU moppen, det finns väl inget land I Europa som har 45 km /h som hastighestsgräns desutom får man inte köra på motorvägen, knappast ett attraktivt pendlaralternativ i dessa miljötider, istället gör man om livsmedel(socker,grödor) till etanol och kallar det miljövänligt, inget trovärdigt alternativ, ursäkta att jag snubblade in på det politiska området, men det var den där Honda Airblade som lurade in mig där.
Vi syns på Onsdag på Akkurat 1830 så kan ni få se hur brun jag är, hihi.
Stefan