Distriktsombud Svenska Guzzikklubben

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Inlägg: 273
Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Ort: Taby

Distriktsombud Svenska Guzzikklubben

Inlägg av Stefanv11sport »

Det finns 13 DO- områden i Sverige. Uppgifterna för distriktsombuden är att främja Guzziklubbens verksamhet på olika sätt, det är upp till varje DO att fundera ut vad kan DO göra för att informera medlemmar, informera ännu icke medlemmar, handlare osv för att göra det intressant att köra Guzzi. Genom hemsidan är det lätt att sprida sina idéer och få reaktioner/synpunkter tillbaka för att anpassa ideer efter önskemålen. Har jag fel?
Efter att upplevt nästan en säsong som DO i Stockholm/ Uppsala med ca 100 medlemmar blir min samlade bild av DO-verksanheten att den inte är efterfrågad. Några exempel, på försommaren föreslog jag vid flera tillfällen att vi skulle träffas vid något mc-vattenhål tex Waxholm eller Rosenhill det var inget krav på man skulle anmäla sig utan bara dyka upp.
De som dök upp och dessutom anmälde det, var de som alltid ställer upp, ni vet vilka det är . Några andra kom aldrig. Denna bild av intresset är inte ny för i år och inte motiverande för den som är DO att boka in sig för något som ingen annan är intresserad av.
Av det skälet kommer jag inte att vara DO i Stockholm efter 20081231, jag behövs inte.
Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Distriktsombud Svenska Guzzikklubben

Inlägg av GuzziKungen »

Stefanv11sport skrev:Det finns 13 DO- områden i Sverige. Uppgifterna för distriktsombuden är att främja Guzziklubbens verksamhet på olika sätt, det är upp till varje DO att fundera ut vad kan DO göra för att informera medlemmar, informera ännu icke medlemmar, handlare osv för att göra det intressant att köra Guzzi. Genom hemsidan är det lätt att sprida sina idéer och få reaktioner/synpunkter tillbaka för att anpassa ideer efter önskemålen. Har jag fel?
Efter att upplevt nästan en säsong som DO i Stockholm/ Uppsala med ca 100 medlemmar blir min samlade bild av DO-verksanheten att den inte är efterfrågad. Några exempel, på försommaren föreslog jag vid flera tillfällen att vi skulle träffas vid något mc-vattenhål tex Waxholm eller Rosenhill det var inget krav på man skulle anmäla sig utan bara dyka upp.
De som dök upp och dessutom anmälde det, var de som alltid ställer upp, ni vet vilka det är . Några andra kom aldrig. Denna bild av intresset är inte ny för i år och inte motiverande för den som är DO att boka in sig för något som ingen annan är intresserad av.
Av det skälet kommer jag inte att vara DO i Stockholm efter 20081231, jag behövs inte.
Stefan
Stefan du har rätt i det mesta (anser jag) ,men den här raden är helfel
"Av det skälet kommer jag inte att vara DO i Stockholm efter 20081231, jag behövs inte."
Det är av detta skäl som du verkligen behövs.
Guzzifolket kan vara lite segt men ge oss ett år till ,få kan axla den manteln så bra som du :D
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
mike
Guzzifantast
Inlägg: 87
Blev medlem: 04 maj 2007, 08:58
Ort: Lidköping

Re: Distriktsombud Svenska Guzzikklubben

Inlägg av mike »

Jag håller med dig som du sa om Stefan D. Men jag kommer att avgå som (TF) i Distrikt_05 i årsskiftet för att det finns medlemmar som bor i detta distriktet som kan ta detta bättre än jag (det är ingnen bra bort föklaring men ) är det ingen som hör av sig om DO5 före nyår så får jag eller vi utse någon till detta ?????
Skriv svar