Sida 1 av 2

Morani-utflykt

Postat: 11 maj 2009, 16:56
av Robban
Hej
Har precis pratat med Peter på Morani-teknik om man skulle kunna göra ett studiebesök hos honom på lördag 16:e maj om vädret tillåter, och vi var så välkomna så.
Skiner solen så sticker jag dit. Fler som är intresserade?
Sen så finns det en hel del trevliga hojvägar i närheten där jag tror att t.ex. Kjelle eller Rasmus skulle kunna guida oss runt. Vad säger ni?

Re: Morani-utflykt

Postat: 11 maj 2009, 16:58
av Guzzikjelle
Hej men jag är inte tillgänglig denna helg så ni får klara er själva :?

Re: Morani-utflykt

Postat: 11 maj 2009, 17:09
av Robban
Tråkigt Kjelle, men det måste väl finnas fler intresserade?
Kom igen nu!

Re: Morani-utflykt

Postat: 11 maj 2009, 18:21
av Raz
Jag ska försöka ta mig loss men det blir med barnvakt. Vilken tid skulle det röra sig om?

Re: Morani-utflykt

Postat: 11 maj 2009, 21:58
av Robban
Jag tänkte föreslå någon gång mitt på dagen? Och jag tror att max en timme hos Peter är lagom.
Förresten Raz, du som också gillar Ducati, om du inte sett Peters (kamskaftare) så är det en riktig höjdare!

Re: Morani-utflykt

Postat: 11 maj 2009, 22:38
av Raz
Robban skrev:Jag tänkte föreslå någon gång mitt på dagen? Och jag tror att max en timme hos Peter är lagom.
Förresten Raz, du som också gillar Ducati, om du inte sett Peters (kamskaftare) så är det en riktig höjdare!
Absolut. Jag är på! Bara det är över nollgradigt och blåser mindre än orkan :lol:

Re: Morani-utflykt

Postat: 13 maj 2009, 18:32
av Raz
Barnvakt bekräftad :D

Är det ingen mer som hänger på? Jag kanske skulle ragga hit ett par polare norrifrån.

Väderleksrapporten ser hyfsat dräglig ut. Inget kanonväder men förhoppningsvis över den magiska gränsen 10 grader :roll:

Re: Morani-utflykt

Postat: 14 maj 2009, 14:31
av Robban
Sista chansen att hänga på Tokholmare. Vi träffas på lördag vid 12-tiden vid Riala kyrka. Det kommer att bli jättetrevligt :mrgreen:

Re: Morani-utflykt

Postat: 14 maj 2009, 23:07
av Tobbe
Var ligger den då?
(om jag nu skulle .......hmmm, komma ifrån) :D

Re: Morani-utflykt

Postat: 15 maj 2009, 08:37
av Nicke
Ursäkta inpasset: Tänk så det förändras över tid...
Från: Komma till
Till: Komma ifrån

(Som i: Jag vill gärna osv.)

:|

Re: Morani-utflykt

Postat: 15 maj 2009, 09:24
av Raz
Nicke skrev:Ursäkta inpasset: Tänk så det förändras över tid...
Från: Komma till
Till: Komma ifrån
:mrgreen: alldeles riktigt, först får man jobba som fanken för att komma till, och sedan går resten av livet ut på att komma ifrån. Du är klurig du :lol:
Tobbe skrev:Var ligger den då?
(om jag nu skulle .......hmmm, komma ifrån) :D
Öh... bra fråga, nu när jag kollar upp den ser jag att det inte är helt enkelt :lol:

Man kan inte skriva "Riala kyrka, Norrtälje" på hitta.se för då hamnar man på fel ställe men däremot kan man skriva bara Riala och sedan klicka på träff nr 3 (som då kallas "Riala kyrka, Norrtälje" :lol: )

Väderleksrapporten har förbättrats!! 8)

Re: Morani-utflykt

Postat: 15 maj 2009, 19:01
av Micke S
Jag kan eventuellt "komma loss" i morgon :D

Vi ses hoppas jag

/Micke

Re: Morani-utflykt

Postat: 16 maj 2009, 09:44
av Tobbe
Jag hänger på........ :lol:

Är det ngn som skulle kunna möta upp mig lite närmare bebodda trakter
skulle jag vara väldigt tacksam, då jag annars riskerar virra bort mig i
de Norrtäljska skogarna.

070-735 13 60

Re: Morani-utflykt

Postat: 16 maj 2009, 17:50
av Tobbe
Tack för en spontan och trevlig repa, även om jag inte var med på finishen och inte fick uppleva
kamskafts-duccen :!:

Hoppas på fler dylika initiativ, tack Robban!
DSC00260_640.jpg
DSC00260_640.jpg (102.23 KiB) Visad 7453 gånger

Re: Morani-utflykt

Postat: 16 maj 2009, 20:27
av Raz
Fast du upplevde den ju stillastående åtminstone. Cool sak, vi stod och tittade på den i Skokloster men då hade jag ingen aning om att det var Peters.

Själv hängde jag med till en Pizza i Knutby, sedan hade jag tänjt lagom på barnvakten. De övriga fortsatte en bit till på småvägarna.

Tack allihop! Mer spontana utflykter hoppas jag också på. Jag har aldrig sett tändkulemuseet i Norrtälje, det kanske vore nåt. Eller så åker vi bara, det är ju resan som är målet.