Stockholm måndag och/eller tisdag

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Raz »

Jag har ett par dar ledigt nu utan planerad aktivitet och vädret verkar bli bra. Nån som har lust att åka lite på måndag och/eller tisdag? Eller söndag för den delen, förresten.

Eller ska man ta teleskopspö och tält och ge sig iväg nånstans där det inte finns mobiltäckning kanske.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Micke S
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2008, 08:29
Mina motorcyklar: V11 Sport
Tidigare
750S3, 1100Sport, V11Sport mm mm
Ort: Åkersberga

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Micke S »

Är också ledig i veckan men är uppbokad måndag dock ej tisdag.
Men jag har problem med ett envist konstant lysande bromsljus som måste felsökas innan jag vågar ge mej ut på vägarna :x
Om du fortfarande är kvar i V-tuna på tisdagen kan vi ju ev. höras.

/Micke S
/ Micke
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Raz »

Då börjar vi resan med att fixa bromsljuset :lol: Klickar det i frambromshandtaget? Om det är frambromsbrytaren som gett upp så finns rätt sort på ELFA. Fast ofta räcker det att bara justera.

Jag snurrade runt Färingsö och Ekerö idag i så lugnt tempo att jag plötsligt hade urladdat batteri :shock: och fick köra på låga växlar och utan lyse för att komma hem. Det kanske var straffet för att jag låg långt under 3000 varv alldeles för mycket. Jag har sett över några kontakter och skit så jag hoppas jag har bättre laddning nu. Men annars får man väl köra på det lite mer offensiva sättet så är problemet löst 8)
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Robban
GuzziFanatisk
Inlägg: 275
Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Ort: Hasslö

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Robban »

Jag hänger gärna på på tisdag. Har du några trevliga vägar i åtanke Raz?
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Raz »

Nä inget speciellt. Det beror på hur långt/länge vi vill åka! Jag kan tänka mig att snurra runt lite och hamna i Vaxholm, eller att ta ut sjyssta vägar till ett mål 30 mil bort. Bara jag slipper harva runt själv som en mopedist :lol:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Robban
GuzziFanatisk
Inlägg: 275
Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Ort: Hasslö

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Robban »

Vaxholm låter trevligt. Vad säger ni, kan vi träffas före lunch, åka till Vaxholm, käka lunch och sen ytterliggare en liten sväng?
Micke S
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2008, 08:29
Mina motorcyklar: V11 Sport
Tidigare
750S3, 1100Sport, V11Sport mm mm
Ort: Åkersberga

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Micke S »

Har ett svagt men dock ett klickljud i frambromsen, inget klick i bak men det skall det kanske inte vara heller.
Tänkte skruva isär bakbroms kontakt o se om något kan ha hängt sej. Andvänder bakbromsen ett par gånger per säsong så risk finnes kanske för fel där.

Hänger gärna med i morrn om jag hinner få ordning på grejorna
/ Micke
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Raz »

Robban skrev:Vaxholm låter trevligt. Vad säger ni, kan vi träffas före lunch, åka till Vaxholm, käka lunch och sen ytterliggare en liten sväng?
Låter väl bra, vi kan träffas kl 11 eller 12 eller nåt vid OK i Åkersberga och så åker vi över Svinninge till Vaxholm och käkar och först då bestämmer vi resten. Det är omanligt att planera för mycket :lol:
Micke S skrev:Har ett svagt men dock ett klickljud i frambromsen, inget klick i bak men det skall det kanske inte vara heller.
Tänkte skruva isär bakbroms kontakt o se om något kan ha hängt sej. Andvänder bakbromsen ett par gånger per säsong så risk finnes kanske för fel där.

Hänger gärna med i morrn om jag hinner få ordning på grejorna
Min bakbroms klickar inte heller. Den främre klickar som sådana brukar, hyfsat distinkt. Det borde vara lätt att koppla bort kontakten i fram eller bak och se om det slocknar? Jag tror nån skrev nånstans att det lätt kommer in vatten och skit i fotbromskontakten. Hinner du inte få ordning på det så kan vi träffas hos dig och slå våra kloka huven ihop :lol:

Nu ska jag ut en sväng och se om jag har laddning... :?
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Robban
GuzziFanatisk
Inlägg: 275
Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Ort: Hasslö

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Robban »

kl. 1100 är jag på OK-macken i Å-berga, lagom hungrig!
Håller helt med dig Raz om manligt resp. omanligt.
Meka på Micke :D
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Raz »

Nu kom jag hem igen, och... jag har laddning :D

Dessutom fick jag med mig en luftburk till dig Robban. Jag tänkte hämta den med bil vid tillfälle för den är gigantisk när man ska surra fast den ibak på hojen, men nu hamnade jag ändå i Uppsala med hojen så det var bara att surra. Måste sett lite roligt ut. Jag tar inte med den imorgon för den är inte SÅ spännande att åka omkring med på det viset :lol:

OK vi kör kl 11 på OK. Om nån mer hakar på är det förstås bara att dyka upp med eller utan förvarning.

Micke, länk till ELFA: http://www1.elfa.se/elfa~se_sv/go.jsp?s ... 000A0A036A

Jag vet inte om det är bäst att ta med eller utan pålödd kabel, det funkar väl vilket som. Kanske är det bättre med kabel, så behöver man bara skarva till befintligt kablage? Då borde 35-738-21 vara det bästa. Åttifem bagis. Den har exakt samma mått som den Pyro Dan säljer på andra sidan pölen: http://www.dpguzzi.com/switch.htm och dessutom är den vattentät till IP67 så den borde hålla längre än resten av hojen.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Raz »

Raz skrev:Jag vet inte om det är bäst att ta med eller utan pålödd kabel, det funkar väl vilket som. Kanske är det bättre med kabel, så behöver man bara skarva till befintligt kablage? Då borde 35-738-21 vara det bästa.
Mittåt! Jag var ut och tittade på hojen. Det ser ju ut som om befintliga kontakter skulle passa rakt på 35-738-05 och den är ju dessutom 30 kronor billigare.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Raz »

Det blev en härlig dagstur i kanonväder 8)

Först åkte jag och Robban och agerade hejaklack när Micke bytte bromsljuskontakt. Sedan lunch i Vaxholm och sen tog vi färjorna över till Värmdölandet och åkte småvägar ända till Rosenhill. Samma väg tillbaka fast vi tog lite större vägar fram till Gustavsberg. En del kommunalpolitiker är verkligen överentusiastiska med 30 och 50 gränser trots separata gång- och cykelbanor långt ifrån vägen :roll:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Robban
GuzziFanatisk
Inlägg: 275
Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Ort: Hasslö

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Robban »

Tack Raz och Micke för en trevlig dag. Det får vi snart göra om men kanske norrut?
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Raz »

Eller österut... jag har gått och lurat på om man inte borde ta hojen på färjan från Grisslehamn över till Åland nån morgon och åka omkring där hela dan, sedan hem på kvällen. Eller kanske sova över i nån stuga och ta en bärs eller tre. Utlandsresa i miniformat 8)
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Micke S
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2008, 08:29
Mina motorcyklar: V11 Sport
Tidigare
750S3, 1100Sport, V11Sport mm mm
Ort: Åkersberga

Re: Stockholm måndag och/eller tisdag

Inlägg av Micke S »

Tack själv grabbar. Vi kanske får byta vägvisare nästa gång iaf om vi skall passera Haninge kommun :wink:
Österut behöver inte vara fel, vad jag minns så är vägarna bra och kurviga på sina ställen.
Smörgåsbord på båten och en Ålandspannkaka på det så behöver man ju inte svälta ihjäl på turen. :P
Bilagor
mickebild200906 004.jpg
3 x 1100 Sport !!!
(273.02 KiB) Nerladdad 55 gånger
/ Micke
Skriv svar