Menyförslag till Engelen d.12nov.

Moderator: Moderatorer

GuzziMari
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 29 aug 2010, 16:37
Mina motorcyklar: 850 T

Menyförslag till Engelen d.12nov.

Inlägg av GuzziMari »

Hej alla glada hungriga Guzzister!

Nu börjar det närma sig och jag har bokat bord för 15 personer, vi är nu 12 st.
Nu har jag fått veta att vi bör förbeställa vår mat, här är menyn, välj ut er måltid, mejla tillbaka till mig så jag kan göra en sammanställning och ringa in vår beställning. Hör jag inget så blir det den klassiska biffplankan för en 200:-
Om två veckor måste jag ringa in matbeställningarna, så denna vecka 42 + 43 har ni att grunna på, nog fanns det mycket gott här såg jag, men pengarna ska ju räcka till mer än mat.
Glada hälsningar
GuzziMari :D

APTITRETARE

ÄNGELINS ENGLATOAST 114:-
Här samlas räkor, pepparrot, crème fraiche, dillmajonnäs och citronmixad skaldjursdressing på nyrostat bröd, toppat med den bästa löjromen.

ELVIS SMÖRBAKADE PLÄTTAR MED SENAPSLAX 89:-
Serveras med gräddfil och lättrökt kräftost.

EMILYS SOJAGRAVADE LAX 93 SEK
Serveras med wasabi-citronette och finskuren tomatsallad, en smakkombination utöver det vanliga!

KRUTGUBBARNAS SILLBRICKA MED STEKT STRÖMMING 119:-/159:- (med snaps)
Vällagrad västerbottenost, nykokt dillpotatis och Vikabröd serveras till. Krutgubbarna tycker att till sist ska det förstås vara en nubbe som värmer upp både smaklökar och humör.

FIAS UNDERBARA VISPADE FÄRSKA SKALDJURSSOPPA 120:-
Med gravad torsk och varmrökt lax på botten. Till detta bjuds det på välsmakande vitlöksbröd.

ADAMS SALLAD PÅ TUNNSKUREN OXFILÉ 125:-
Serveras tillsammans med sparris, kryddbröd, syltade tomater och prästostdressing. Mamma Mia, vilken fest för gommen!

JENNICAS FANTASTISKT FRASIGA VEGETARISKA FRITERADE DUMPLINGS 95:-
Serveras med sötsur sås och ljuvlig apelsinkryddad morotssallad, eller som japanerna skriver;

.................................................................................................................................................................

FRÅN KOLGRILLEN

HASSES KLASSISKA PLANKA 199:-
Hungrig till tusen? Över en miljon sålda, behöver vi säga mer? Bankad biff, hemlagat mos, champinjoner och fantastisk bearnaise.

LUX PLANKSTEK À LA CHEF 255:-
Minitournedos med vit Gorgonzolaost, friterade potatiskakor, mjölkkokt vitlök, persilja och glaserad råstekt chorizo. En ny skapelse och broder med vår klassiska planka, för dig som är lite mer vågad och vill pröva något nytt.

HEJARFIBBANS GOURMET BURGER(BOOKMAKER TOAST) 195:-
Oxfiléburgare grillad i vitlökssmör med bearnaise och portvinssås, brödfriterade pommes, briochebröd och kryddig tomatsallad. Att kalla detta en hamburgare är som att kalla en hamburgare för skinkmacka.

KOLINGENS ENGEL 214:-
Saliga äro de som älskar mat. Mörad oxfilé med champinjoner, chipotlebearnaise och Idahopotatis. Garanterad änglamusik i magen!

AK’S TOMATGRILLADE BACONBURGARE 145:-
Serveras med cheddarost, tomat och löksallad, picklesdressing, guacamole och saltfriterade pommes, en underbar kombination och en Engelen-klassiker.
.
.................................................................................................................................................................

KÖKSMÄSTAREN REKOMMENDERAR

MÖRBRÄSSERAD BOEUF BOURGUIGNON PÅ KÖKSMÄSTARENS VIS 195:-
Serveras med saltat sidfläsk, champinjonglaserad lök, parmesanpuré. Detta är Kolingens kärleksförklaring till den franska matkulturen. Vive l´amour!

STEK TARTAR 229:-
Fransmännen kallar det tartar men vi säger råbiff. Grillad i sojasmör är den i alla fall, serverad med rostad lök, tabascodressing, pocherade ägg och ugnsstekt potatis.

.................................................................................................................................................................

FISK

MARIES ASIATISKA PLANKADE LAX 195:-
Denna gång har laxplankan fått en ”asian style”, med wasabistuvad spenat, brödfriterad potatis och ugnsstekta svartrötter i sesamvinägrett. Detta kommer bli en kanonsuccé.

ANJOVISRIMMAD TORSK 225:-
I bit med friterat sidfläsk, krämig Caesarsallad, citronmixad portvinssås och örtfriterad lök.

.................................................................................................................................................................

PASTA

VEGETARISK RAVIOLI 175:-
Serveras med portvinsglaserad svamp, ricottaost, tomat, sparris, pistagenötter samt vispat parmesanskum.
.................................................................................................................................................................

SJÄLVKLART EFTERÅT

CITRONPAJ 91:-
Serveras med bränd italiensk maräng och Kalhúakryddat päron, en underbar kombination!

BAKAD MJÖLKCHOKLADCHEESECAKE 85:-
Tillsammans med glaserade persikor och pistagenötter kommer det att vattnas i munnen!

LJUMMEN FUDGEBROWNIE 80:-
En brownie i bästa klass serveras på Engelen tillsammans med karamellglass och vaniljinkokta plommon.

CRÈME CARAMEL 61:-
Klassikern kommer här i ny tappning kryddad med stjärnanis, kaneläpple och reducerad äpplesky.

JOHANNAS LILLA CHOKLADPRALIN 35:-
Hemgjord mörk tryffel gjord på de finaste råvarorna, perfekt till kaffet eller som avslutning på en god middag.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Menyförslag till Engelen d.12nov.

Inlägg av Guzzikjelle »

Snyggt jobbat vi återkommer med mat beställning böjar bli hungrig redan nu :roll:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Menyförslag till Engelen d.12nov.

Inlägg av geguzzi »

Guzzikjelle skrev:Snyggt jobbat vi återkommer med mat beställning böjar bli hungrig redan nu :roll:
har dom inte kvar sin pytte panna+ den var god.
/geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
GuzziMari
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 29 aug 2010, 16:37
Mina motorcyklar: 850 T

Re: Menyförslag till Engelen d.12nov.

Inlägg av GuzziMari »

Pytten brukar ju komma som nattvickning, jag kanske minns fel. Du får hitta något annat gott! :D GuzziMari
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Menyförslag till Engelen d.12nov.

Inlägg av suzzi »

och hur ska man kunna säga nej till den där menyn då? :roll:
jag tror att jag slår till på en fiskplanka 8)
(och en mjölfri efterrätt

ja jag följer med om det inte är försent att anmäla sig nu? ska kolla anmälningstråden alldeles strax :wink:

Det blir dock inget sent partajande för mig eftersom jag ju måste jobba, som vanligt, dagen efter :?
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Skriv svar