Citat från nyaste Classic Bike:s tema "V-motorer åt alla":
" Frågan är om inte Moto Guzzi är de som lyckats bäst med sin V-motor. Ja, förutom försäljningsmässigt då..."
I övrig i tidningen kan man se en bild på Guzzi från Mälaren runt, samt en bild på en uppskuren "snurrande" smallblockare från en konstutställning i Kassel.
Vad är det för konst med konst, när den är så konstfärdig från produktionslinan?
http://www.youtube.com/watch?v=s18uACM5 ... re=related
Det handlar om maskiner och deras ljud bland annat, här kan man se en intervju som förklarar konsten i det hela:
http://www.youtube.com/watch?v=C-sLyvYK ... re=related
V-Twintankar mm.
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
V-Twintankar mm.
Ciao / Ne
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 252
- Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
- Ort: Torslanda
Re: V-Twintankar mm.
Tack för tipset Nicke, jag passade på att köpa ett ex. någon dag senare. 99 spänn för några timmars trevlig läsning är väl överkomligt.
Jag slogs därefter av att man i det seriösa reportaget inte redovisade de tillverkare som förvisso har V-konfiguration men sedan valt att för-
skjuta vevtappen så det blir någon form av androgyn skapelse. Honda har väl det på Africa-modellen vill jag minnas. Och Yamaha har väl
lyckats få till V-twintändföljd på sin TDM genom att förskjuta tapparna 270 grader på en parallelltwin. Efter denna betraktelse
känns det bra att endast V-twinnar med tappen på "rätt ställe" fick vara med.
Jag slogs därefter av att man i det seriösa reportaget inte redovisade de tillverkare som förvisso har V-konfiguration men sedan valt att för-
skjuta vevtappen så det blir någon form av androgyn skapelse. Honda har väl det på Africa-modellen vill jag minnas. Och Yamaha har väl
lyckats få till V-twintändföljd på sin TDM genom att förskjuta tapparna 270 grader på en parallelltwin. Efter denna betraktelse
känns det bra att endast V-twinnar med tappen på "rätt ställe" fick vara med.
Gusse