V-Twintankar mm.

Tipsa om nyheter

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

V-Twintankar mm.

Inlägg av Nicke »

Citat från nyaste Classic Bike:s tema "V-motorer åt alla":

" Frågan är om inte Moto Guzzi är de som lyckats bäst med sin V-motor. Ja, förutom försäljningsmässigt då..."

I övrig i tidningen kan man se en bild på Guzzi från Mälaren runt, samt en bild på en uppskuren "snurrande" smallblockare från en konstutställning i Kassel.

Vad är det för konst med konst, när den är så konstfärdig från produktionslinan?

http://www.youtube.com/watch?v=s18uACM5 ... re=related

Det handlar om maskiner och deras ljud bland annat, här kan man se en intervju som förklarar konsten i det hela:

http://www.youtube.com/watch?v=C-sLyvYK ... re=related
Ciao / Ne
Janne G
GuzziFanatisk
Inlägg: 252
Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Ort: Torslanda

Re: V-Twintankar mm.

Inlägg av Janne G »

Tack för tipset Nicke, jag passade på att köpa ett ex. någon dag senare. 99 spänn för några timmars trevlig läsning är väl överkomligt.
Jag slogs därefter av att man i det seriösa reportaget inte redovisade de tillverkare som förvisso har V-konfiguration men sedan valt att för-
skjuta vevtappen så det blir någon form av androgyn skapelse. Honda har väl det på Africa-modellen vill jag minnas. Och Yamaha har väl
lyckats få till V-twintändföljd på sin TDM genom att förskjuta tapparna 270 grader på en parallelltwin. Efter denna betraktelse
känns det bra att endast V-twinnar med tappen på "rätt ställe" fick vara med. 8)
Gusse
Skriv svar