BadassmothefuckerdreamMEANmachine...

Tipsa om nyheter

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

BadassmothefuckerdreamMEANmachine...

Inlägg av Nicke »

Hmmm...

Mixed emotions får man när man läser denna...

http://ultimatemotorcycling.com/2013-mo ... om-review/


"The California Custom front end with its massive 46mm fork and double Brembo radial calipers is possibly the best front end on any cruiser or custom bike.
It feels plush and tight at the same time and extremely sure footed for this type of motorcycle. If you like your motorcycle to handle well Moto Guzzi has gone for the overkill with the California Custom and Its several notches better than the Touring and rock solid. If the Moto Guzzi California Custom doesn’t feature the best fork and brakes in its segment I’d be very surprised."
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Badassmodefuckerdreammachine...

Inlägg av Nicke »

Skall bli intressant att se vad man skriver i jämförande tester mot annat märke:

Typ:Guzzin är helt överlägsen vad gäller motor, bromsar och vägegenskaper. Dessutom typ femtiotusen kronor billigare i jämförbart utförande. Dock har den skärmar av plast, vilket gör att maskinen XX ändå får betraktas som ett bättre köp...

Seen it before... :wink:


(Aphängarstyre och väntar på att folk skall börja sätta rondellen i den... Hmm. Håret står redan på ända.)
Ciao / Ne
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: BadassmothefuckerdreamMEANmachine...

Inlägg av hassew »

Ja han snöade in lite på plastskärmarna, men annars var det ju en väldigt positiv artikel.
Visst vore det kul om en guzzimodell skulle gå hem hos hojombyggarfolket?
Skriv svar