Då kan det se ut så här:
http://www.affarsvarlden.se/motor/artic ... ice=mobile
Affärsvärlden analyserar
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Affärsvärlden analyserar
Ciao / Ne
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 252
- Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
- Ort: Torslanda
Re: Affärsvärlden analyserar
Tack Nicke, kul artikel.
Det är ju det som gör Guzzi så intressant tycker jag, inget dussinmärke alltså.
Beträffande Ducatis nya ägare så såg jag någonstans att det inte är VW:s
dotterbolag Audi som köpte utan Audis dotterbolag Lamborghini. Där fanns nämligen
duktigt med skattemässiga förlustavdrag som kunde utnyttjas inom Italien.
Låter troligt men kanske inte något VW vill basunera ut. Varför man gjorde detta förvärv
är svårt att förstå, synergin mellan MC och bil är ju minimal men snart kanske medborgarna
i Niedersachsen såsom största ägare i VW kan erbjuda en Auto eller MC "für alle".
Det är ju det som gör Guzzi så intressant tycker jag, inget dussinmärke alltså.
Beträffande Ducatis nya ägare så såg jag någonstans att det inte är VW:s
dotterbolag Audi som köpte utan Audis dotterbolag Lamborghini. Där fanns nämligen
duktigt med skattemässiga förlustavdrag som kunde utnyttjas inom Italien.
Låter troligt men kanske inte något VW vill basunera ut. Varför man gjorde detta förvärv
är svårt att förstå, synergin mellan MC och bil är ju minimal men snart kanske medborgarna
i Niedersachsen såsom största ägare i VW kan erbjuda en Auto eller MC "für alle".
Gusse