Fin artikel om Otto cillindri:
http://www.motorcycle-usa.com/289/20797 ... zi-V8.aspx
Carcanos mekaniska mästerstycke
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Carcanos mekaniska mästerstycke
Ciao / Ne
-
- Distriktsombud 6 (Östergötland)
- Inlägg: 618
- Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
- Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981
Stelvio NTX 2015
Re: Carcanos mekaniska mästerstycke
När man ser motorn i verkligheten så slås man av hur kompakt den är.
Att dom på 50-talet kunde göra en V-åtta så liten och smidig.
Undrar vad som hade hänt om fabriken hade haft råd att fortsätta sin satsning efter 1957.
Sista versionen gav väl bortåt 80 hk. Då!
Att dom på 50-talet kunde göra en V-åtta så liten och smidig.
Undrar vad som hade hänt om fabriken hade haft råd att fortsätta sin satsning efter 1957.
Sista versionen gav väl bortåt 80 hk. Då!
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Carcanos mekaniska mästerstycke
Ciao / Ne