Första testen av MGX-21

Tipsa om nyheter

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Första testen av MGX-21

Inlägg av Nicke »

Fina ord om denna spektakulära Batman-bagger...

Men så kan man väl inte med bästa vilja heller påstå att konkurrenterna är så värst mycket att hänga i trädet om man nu prioritetar körbarhet.

http://www.baggersmag.com/moto-guzzi-mg ... ide-review
Ciao / Ne
mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Re: Första testen av MGX-21

Inlägg av mantic »

Nu lyckades jag ju missa större delen av säsongen pga en krossad axel, men likväl hann jag lägga nästan 400 mil bakom mig på min MGX-21:a. Jag kan inte göra anspråk på att vara en erfaren ryttare, då det är min första hoj och jag än så länge bara provkört konkurrenterna. Men har jag ångrat mitt köp? Inte det minsta. Har hunnit med några heldagar i sadeln och det har varit sann lycka. Jag vet att många gamla guzzi-fans är skeptiska till örnens inriktning på muscle-cruisers och "småhojar", men som ny guzzi-fanstast är jag såld. Nu är jag som regel inte den fåfänga typen, men det är onekligen lite kul att se allt från småungar till gamla gubbar och tanter stanna upp och glo åt en när man glider förbi... MGX-21:an lämnar ingen oberörd...
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Första testen av MGX-21

Inlägg av Nicke »

Härligt att höra att du fått göra ett gäng mil och funnit en fullgod ersättning att ta dig upp på höjder, höga nog!

Förstår att du väcker uppmärksamhet där du drar fram. Även med mer "ordinära" Guzzis hör det ju till vanligheten att man "utsätts" för nyfikna frågor så snart man stannar till. Ett tämligen gemensamt drag som vi lyckats identifiera hos oss Guzzister är just glädjen att vara lite annorlunda, alls "inte som alla andra"...
Ciao / Ne
MAGNUSDO
Distriktsombud 9 (Mälardalen)
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 aug 2008, 08:51
Mina motorcyklar: V 1100 CALIFONIA EV
En halv Stornello
Det här nu blivit en hel.

Re: Första testen av MGX-21

Inlägg av MAGNUSDO »

Annorlunda?
Skriv svar