Italiensk vecka, sommaren 2012

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Italiensk vecka, sommaren 2012

Inlägg av Nicke »

Hittade en "inbjudan" för oss Italienvänner i vår gästbok:

"Hej till alla Guzzi entusiaster.
Nästa år, som lovad, kommer vi italienare att ordna en till träff med italienska fördon.
Ni säker kommer att vara en stor grupp på Piazza Italia i Gävle, eller hur?
16 juni 2012"

Låter väl rätt spännande, eller hur!?
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Italiensk vecka, sommaren 2012

Inlägg av Nicke »

Vi söker någon intresserad i Gävles närområde som kan tänka sig att vara kontaktperson och "ansvarig" för klubbens räkning. För visst vore det väl skoj om vi också fanns närvarande och visade upp oss? Självklart står klubben bakom och stöttar dig/er som tar på er uppdraget.

Här är inbjudan vi fått:

Hej,

jag heter Alberto Ferrante och är medlem i Club Alfa Romeo Svezia.
Förra året hade vi en träff i Gävle vid firandet av 150-års jubileum för Italien som enat land. Alfa Romeo hade många representanter men även Vespa club och några Ferrari, Maserati och Ducati fanns på plats
Evenemanget (marknad, musik, fordonsträff, etc) fick namn "Piazza Italia" och i år har vi (Italienska Föreningen i Gävle) planerat release nr 2 av evenemanget där våra älskade italienska fordon skall än en gång vara en viktig del av det.
Med detta mail skulle jag vilja kolla med Er om det finns intresse att delta i evenemanget.
Jag skulle vilja gärna få namn på någon person här i området som jag kan hålla kontakterna med och träffa någon gång i framtiden samt kan tänka sig hjälpa till lite med att organisera/samordna era clubars deltagande.
Inget stort jobb utan mest insamling av anmälan och ev lite logistik på platsen för att styra den inkommande "trafiken".
Det viktigaste är självklart att få med några av era medlemmar.

Flera informationer kommer att publiceras på Club Alfa Romeo Svezias hemsida allt eftersom detaljerna hamnar på plats.

Låt oss veta vad ni tycker och om det finns intresse hos era medlemmar, ta gärna upp det under era möten och på era hemsidor.

Arrivederci!

Ciao
/Alberto
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Italiensk vecka, sommaren 2012

Inlägg av Jörgen »

Fick ett mail från Albero Ferrante, tillägnat Guzziklubben, angående "Fordonsträff den 16 Juni i Gävle vid evenemanget Piazza Italia".



Hej,

lite uppdatering om evenemanget.

Obs! Fortfarande preliminärt men det är mot det här hållet vi planerar.



Platsen kommer att vara vid Gasklockorna i Gävle.

Samling borde ske mellan kl 09:00 och kl 10:30.

Där kommer att finnas lite försäljning av enkel mat och fika förhoppningsvis av italiensk karaktär :-)

Efter ett par timmar har vi tänkt ta en liten frivillig "Tour" genom staden i mindre grupper (max 10 bilar) med lite mellanrum så att det inte kommer att ställa krav på tillstånd och väldigt avancerad organization.

Jag kommer att leverera en liten karta till varje förare med den tänkta "itinerary" så att man inte behöver oroa sig i fall man måste stanna vid "rölyse" (som man säger här) och man tappar kontakten med gruppen.



På Storttorget kommer att finnas en liten marknad och underhållning med musik och artister (ingen Woodstock eller Eurofestival men roligt) Marknaden på torget kommer att finnas från ca kl 10 tills kl 15-16. Underhållning kommer att börja kl 13 för att inte konkurrera med fordonsträffen och ge möjligheten till alla som är intresserade om båda sakerna att kunna gå runt, titta på fordonen samt snacka om dem för att sedan flytta sig till torget om och när man känner för det.



Vi planerar även en enklare italiensk middag som kommer att kräva en anmälan och betalning i förväg. Antal platser kommer att vara begränsade och jag kan tro att slutsiffran kommer att hamna runt 150 platser. Mera detaljer om detta kommer i April början på Maj men börja redan nu att kolla hur många som kan vara intresserade så att vi redan nu kan få ett relevant input till dimensioneringen i vårt planeringsarbet.

Vi antar att det kommer att finnas de som vill övernatta i Gävle och det finns flera alternativ men låt oss veta om intresset finns så att vi kan försöka förhandla ett rabatterat pris med de hotell som finns.



Jag hoppas att intresset finns och att jag kommer att träffa er och några av era medlemmar.



Hör av er om ni har frågor, har jag ett svar då svarar jag gärna på dem annars får ni bara vänta en stund tills att flera detaljer är spikade.



Ciao



/Alberto Ferrante
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Italiensk vecka, sommaren 2012

Inlägg av Jörgen »

Nytt mail från Alberto..

Hej,
nu ligger evenemanget på CARs hemsidan med mera detaljer http://www.alfaromeo.org/index.taf?_pag ... Cache=6206
Det blir ingen "Skokloster" givetvis men säkert trevligt.

Hoppas att ni kan sprida det bland era medlemmar och ta gärna emot intresseanmälan till träffen från dem och meddela oss så fort ni vet så att vi kan planera på det bästa sättet.

Benvenuti!

/Alberto Ferrante
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Italiensk vecka, sommaren 2012

Inlägg av Nicke »

Italienarrangemanget närmar sig.

Nog har vi väl någon handlingskraftig medlem i klubben som bor inom köravståd och skall dit?

Bra! I så fall vore det toppen om ni vill ta på er att vara klubbambassadörer under eventet.
Det behöver inte vara märkligare än att ha med sig klubbens banderoll och aggera samlingspunkt för de med riktigt god smak. Och gärna fotografera och skriva en liten snutt för att också hålla Tina på gott humör.

Stort tack på förhand, dristar jag mig till att säga.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Italiensk vecka, sommaren 2012

Inlägg av geguzzi »

vi får se om min tid räcker till då kan jag ev.svänga förbi? ska hinna packa för Quota 2012 och klippa gräset glömde nästan snapsen på midsommar...
geguzzi
Nicke skrev:Italienarrangemanget närmar sig.

Nog har vi väl någon handlingskraftig medlem i klubben som bor inom köravståd och skall dit?

Bra! I så fall vore det toppen om ni vill ta på er att vara klubbambassadörer under eventet.
Det behöver inte vara märkligare än att ha med sig klubbens banderoll och aggera samlingspunkt för de med riktigt god smak. Och gärna fotografera och skriva en liten snutt för att också hålla Tina på gott humör.

Stort tack på förhand, dristar jag mig till att säga.
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Mårten
Guzzifantast
Inlägg: 79
Blev medlem: 07 jul 2010, 19:38
Mina motorcyklar: 1200 Sport -12
Ort: Gävle

Re: Italiensk vecka, sommaren 2012

Inlägg av Mårten »

Nicke skrev:Nog har vi väl någon handlingskraftig medlem i klubben som bor inom köravståd och skall dit?
Handlingskraftig vet jag inte men inom köravstånd bor jag.
Har dagen inbokad med annat sedan länge men tänkte försöka fara till gasklockorna en stund på morgonen om det blir läge.
Rodd är den kraft som åtgår för att hämta mer bensin till motorn.
Skriv svar