Visste ni ...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Visste ni ...

Inlägg av Tobbe »

att det finns runt 40 guzzister här som inte är medlemmar i klubben ännu :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Ann-Louise
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 05 mar 2008, 17:00
Mina motorcyklar: V65C -1984 har jag idag.
Ort: Karlsborg

visste ni..

Inlägg av Ann-Louise »

att nu har de som inte är medlemmar minskat något.. :lol:

Finns det någon verkstad eller liknande här i närheten som är duktig på förgasarjustering? (V65C-84):?
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Det är bara att säga

Inlägg av Nicke »

Välkommen!

Och grattis till att vara den första personen i distriktet som skriver på er domän!!

Tyvärr innebär det att ni inte längre är med och tävlar om den allt grönare limpan (se Norrlandsdomänen) :wink:

Hoppas att det kommer att spira här nu när korken är ur...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Häääärligt A-L!

Isen är bruten i Gästrikland :D
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Inlägg: 273
Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Ort: Taby

Inlägg av Stefanv11sport »

Heej Ann-Louise, kul att du horde av dig pa Forumet som tack for din medverkan har du fri ol pa Guzzitraffen 29/-31/8 pa Harjaro camping, valkommen Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Haalllå, Stefan, jag medverkar oxå på forumet och jag är en törstig rackare :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

För vad det nu kan va´värt...

Inlägg av Nicke »

Stackars Tobbe...

Skulle Stefan lovat dig detsamma skulle nog härjaru? kanske få byta både vokal och lokal :lol:

Men jaaaa däremot lovar dig fri Treo högkomp när du besöker NGzz05 i sommar :roll:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Förknasaren

Inlägg av Nicke »

Vad gäller förknasarjusteringen så fanns det ju en guzziåterförsäljare på Valbovägen i Gävle tidigare. Den firman finns väl kvar? Sen kan väl vilken annan mc-firma som helst i trakten fixa det om du inte får napp bland vacumklockeägande forumläsare.

(Om du inte redan kollat med ditt do. Tomas, så tycker jag du i första hand skall göra det, han kan säkert ge dig bra tips)

Lycka till
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Ann-Louise
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 05 mar 2008, 17:00
Mina motorcyklar: V65C -1984 har jag idag.
Ort: Karlsborg

Visste ni...

Inlägg av Ann-Louise »

Snacka om att känna sej välkommen... härligt. :lol:

MC-firman på Valbovägen, det kan vara den som ligger i Hagaström nu. De verkade inte helt lyckliga när jag beställde oljefilter av dem i somras, om det beror på min kanske inte helt färska Guzzi, eller om de helst jobbar med andra onämnbara märken vet jag inte. Oljefilter fick jag i alla fall, tack och lov. Jag har aldrig sett något så grått och tjockt komma ur en motor tidigare som när jag gjorde första oljebytet ... det verkade nästan som en antikvitet...oljan alltså..
Tack för rådet, jag ska kontakta Tomas, han har säkert stenkoll på var jag får tag på hjälp här omkring.
mike
Guzzifantast
Inlägg: 87
Blev medlem: 04 maj 2007, 08:58
Ort: Lidköping

Oljefilter

Inlägg av mike »

Hej Ann-Louise
Du behöver inte gå in på MC-firmor för att köpa filter.Gå in på bilaffär reservdelar och ta med artickelnummret och namm på filtert de blir mycket billigare än på MC-firmor.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Oljefilter

Inlägg av Guzzikjelle »

Lättast är nog o beställa från Guzzicenter ItaliaBike För till dom små sitter inte det vanliga som ser ut som bilfilter på dom stora. :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
mike
Guzzifantast
Inlägg: 87
Blev medlem: 04 maj 2007, 08:58
Ort: Lidköping

Inlägg av mike »

Då måste man pruta bra. (Du besteller ju samma filter som sitter på)=Halva priset
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Synkroniseringsverktyg

Inlägg av Nicke »

Om du vill synkronisera dina förgasare själv finns det ett recept på hur man kan tillverka sitt eget synkroniseringsverktyg här:

http://www.motoguzziclub.co.uk/tech/how ... ometer.asp

http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=255

Billigt och fungerar bra om man vill trixa själv.
Ciao / Ne
mike
Guzzifantast
Inlägg: 87
Blev medlem: 04 maj 2007, 08:58
Ort: Lidköping

Inlägg av mike »

Det är ju tacken för att hjälpa andra eller
Användarvisningsbild
Ann-Louise
UppKomling
Inlägg: 18
Blev medlem: 05 mar 2008, 17:00
Mina motorcyklar: V65C -1984 har jag idag.
Ort: Karlsborg

Visste ni...

Inlägg av Ann-Louise »

Hej alla.
Tack för alla bra tips.

Oljefilter får jag nog fortsätta köpa hos någon MC-handlare om jag inte hittar någon annan som har lite specialsortiment, men det kan jag leva med.
Det här med vattenmanometern väckte en tanke hos mej, mätomfånget borde vara ca 15 kPa om max skillnad på vattenpelaren är ca 1,5 m. Jag har pysslat med lite styr- och regler, och en digitalmanometer med + och - anslutning går säkert att få låna.

Jag har hittat lite annat "pyssel" innan jag kommer så långt. Det var inte bara dålig justering som gjorde att min klenod gick så dåligt.
Ihopplockade delar till gasvajrar, med fel längd, och en "hemgjord" vajerstopp i gashandtaget samt att hållaren som håller vajrarna på plats i "rullen" har sågats av. Tydligen har någon försökt modifiera lite..:shock: .
Det blir ett nytt samtal till Guzzi-Center... skönt att de har ganska snabba leveranser.
I alla fall är det ganska mysigt att vara i garaget och pyssla lite när solen skiner och fåglarna sjunger, eller hur? :)

Nu har jag haft min gamla Guzzi i 10 månader och hoppas snart få min första "vårtur" på 19 år. Hoppas jag inte hittar några fler konstigheter innan det är dags att komma ut på vägarna.
Lev väl
Ann-Louise
Skriv svar