Dala vägarna

Moderator: Moderatorer

GuzziAnders
UppKomling
Inlägg: 15
Blev medlem: 12 maj 2008, 20:34
Mina motorcyklar: moto guzzi norge GLT
moto guzzi nevada
andra märken bör ej nämnas
Ort: Hedemora

Dala vägarna

Inlägg av GuzziAnders »

Jaha då var man ensam Guzzi åkare :D mot ett antal olika andra märkesnördar :x , Jag är med i Hedemora Touring Team tillika Guzzi klubben.Vi åker och fikar någonstans i Dalarna på Ons dagar kl17 och lördagar en går kl 15 Den andra går kl 10 och det är den sista helgen i månaden som den långa gåriväg.Nu i går åkte vi ner mot Smedjebacken,Malungsbo,Ludvika,Borlänge,Jag tyckte att vägarna inte är bra ännu för mycket :x sprickor :evil: tjälskador :evil: gupp :evil: men det rätar väl till sig efterhand. Mot Borlänge har vi ett trevligt fik så där intog vi kaffe med dopp :mrgreen: Efter kaffet åkte vi till Torsång vid Dalälven .Sen mot Vika och Falu vägen och Hedemora en tur påc15 mil Nästa tur blir väl den 1maj och då har vi Skokloster som jag ska dra med några masar till vi hörs efter nästa tur :mrgreen:
GuzziAnders
UppKomling
Inlägg: 15
Blev medlem: 12 maj 2008, 20:34
Mina motorcyklar: moto guzzi norge GLT
moto guzzi nevada
andra märken bör ej nämnas
Ort: Hedemora

Re: Dala vägarna

Inlägg av GuzziAnders »

Idag har vi haft Marknadskortege här i Hedemora det var 20 års jubilerum.Jag hörde en siffra på 140 hojar som deltog, eloge till gänget som kom från Söderhamn det var kallt hörde jag dom säga.Vi åkte den gamla fina TT banan (dom som inte vet, där kördes Roadracing på 40-58 var sista tävlingen)därefter genom staden till stora Torget,där vi parkerade för allmän beskådning.Efteråt åkte cirka 40 cyklar på små vägar upp till Gagnefs klubbstuga där vi intog Kaffe dricka,Hammburgare Efteråt fri hemkörning till våran klubblokal där det var grillafton.Trevlig dag
Skriv svar