Ett privilegium.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Ett privilegium.

Inlägg av Nicke »

Jag skall försöka berätta varför en president har så många fler högtidsdagar att njuta.

Idag när jag kom hem fann jag ett efterlängtat och spännande kuvert i min brevlåda. Fort in i huset, klä av sonen, sig själv. Sedan på med kaffepanna, trolla fram ett gäng kanelbullar från frysen och in i micron. Hjälper sonen lite otåligt med några saker medan kaffet kokar upp. Duka fram, sätta sig tillrätta och sprätta upp kuvertet med högtidlig förväntan och darrande händer... Bicilindrica Nr 1/08.

Så vill ni också ha dubbelt så många högtidsdagar är det bara att gå med i Norsk Moto Guzzi Klubb också... (sen finns ju den finska, den danska o.s.v.)

(Den här gången kändes det lite extra högtidligt och fint med tanke på att elva dagar påsklov står och knackar på dörren...)

Pärlor i tidningen:
Mannen som skrev ett reportage om Daytona modellerna i förra numret följer upp med ett spännande reportage och bilder på och om Dynotec:s Guzzilla V13 och så min egen lilla artikel förståss:-)
Ciao / Ne