Tjuvtitt på do-spalten no:2/07

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Tjuvtitt på do-spalten no:2/07

Inlägg av Nicke »

Hej !
Visst är det spännande att få tjuvkika lite..?

Varsågod här kommer distriktets do spalt från juninumret (redan i maj!!)

Observera att ni får vänta lite med eventuell stugbokning ännu ett par veckor. (Meddelar i uppdateringstråden när "kusten är grön")

Nu skall LMIII:an få klyva vinden en smula, hoppas er helg blir fartfylld

Spalten följer nu:

Hej vårystra G . -vänner!

Vill härmed avslöja att när detta skrivs har jag precis kommit ut ur garaget, så skönt!!
Efter att ha varit fången i vinterns karga grepp, får man så äntligen visa vem man innerst inne är.
Visst är den väl härlig, den där bubblande känslan som för så gott som alltid infinner sig när man skall till att dra på sig läderrustningen.
Ibland brukar jag med avund tänka på dem som får chansen att vara flygvapenpiloter.
Att stämpla in tidigt om morgonen, kränga på sig g-dräkten alltmedan pulsen stiger, för ännu en dag på kontoret…
Det värsta är ju att de dessutom får betalt för att göra det.

På tal om jobbet kan jag med omaskerad glädje berätta att livet snart, mycket snart är rättvist igen. Om ungefär två veckor inträder lärarnas “nära-livet” period, 10 lugna veckor att spendera utan en enda tid att passa, såå skönt!!

Nåväl, en viktig tid finns det dock som måste passas noga denna sommar; fredagen den 20 juli, om pass 12 tiden har nämligen klockan hunnit fram till NGzz04 - “En bal på slottet”. Då slås det på pukor och blåses i horn för den heta kollisionen mellan latinskt och lappländskt, vår heta sommarträff för Italien-vänner i det inre av Lappland. Ni tänker väl komma?

Under fredag till måndag kommer vi att belägra slottet och dess park. Här finns plats för många tält, ifall ni nu inte avser att sova under den bara himmelen och dess ständigt lysande lampa. Slottet vilar vid foten av lågfjället Dundret och som av en händelse finns det lyckligtvis en liten fin stugby på berget Repisvaara, ett ynkligt tjejkast bort.

Här är det tänkt att de gäster som inte längre har lust att krypa in i ett stekhett tält kan boa in sig. Priset per näsa och natt kan ni finna på vår hemsida under länken ”Norrland”, där man dessutom alltid kan hitta den senaste informazionen om NGzz04. (Nu får ni inte tro att detta bara är ett simpelt trick för att lura in er, kära läsare på vårt forum.) Bokning av stuga kan ni göra på Dundret, tfn. 0970-145 60. Lösenordet för att få en bra stuga (faktiskt med bastu), till ett särdeles förmånligt pris är “slott och koja”.

Vad är det då egentligen som händer och fötter under träffen?
Här följer en kort sammanfattning på det som bjuds. (Vissa aktiviteter kostar en slant medan andra kostar gratis…)

Möte med likasinnade, guidade turer i området - både ovan & under jord, fångarna i berget - problemlösning nere i urberget, god mat och dryck, lekar & tävlingar, lappländsk vildmark, provkörning av nya hojar, bastubad i MMCK´s legendariska vedeldade knutte-spa
och en massa annat som jag just nu förträngt.
Här kommer det således att bjudas på hela kostcirkeln; kultur, natur, kulinarier, glam och gemyt.

Låter det inte spännande?
Nähä! Ja då vet jag inte alls vad man skall behöva hitta på. Kom hit och upplev allt detta under en sol som aldrig går ner, eller bara skit i det. Men snälla jag ber er, ni som tänker komma.
För att det skall bli så bra som möjligt behöver jag en föranmälan av ert deltagande senast den 5:e juli. Träffavgiften är på trehundra kronor, men för er som haft vett och etikett att föranmäla ert uppdykande refunderas en “duktighetsrabatt” på 100 kr. (Kanske ni kan köpa något svalkande och gott för den slanten i stället).

Det finns fortfarande möjlighet att vinna en “VIP-treatment” under träffen och detta kan ni göra på mitt egna lilla krypin på http://www.guzziclub.nu ända fram till den 7 juli då den lycklige koras.
Detta pris innefattat en aktivitet som enligt mitt tycke är det roligaste man kan göra med kläderna på. Det kan alltså vara värt besväret att låta båda cellerna arbeta!

Så en sista viktig påminnelse: Glöm för allt i världen inte solglasögonen.

Till vi ses, ciao / Ne
Ciao / Ne