Ah, september

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Ah, september

Inlägg av Nicke »

Tänk så skönt att få njuta... Inte bara att luften är hög och klar, eller de underbara höstfärgerna. Nej för i år kan man ju dessutom glädjas åt att ha en gammal kung utflängd på väggen under denna månad. :P

Åtminstone de som varit duktiga i våra nättävlingar, eller hostat upp en slant för att köpa den snyggaste av kalendrar.

(Om sanningen ska fram blir det bara bättre ju längre året lider... :roll: )
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Ah, september

Inlägg av GuzziKungen »

Hahaha ,en får tacka :lol:
Bättre en så här blir det inte ,synd bara att Kung Bore inte bjuder på lite höstsol :cry:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Ah, september

Inlägg av Nicke »

Hej GK!
Ser att du är inloggad.

Jag kan berätta att vi har hur mycket sol som helst. Tydligen skall vi få dras med den hela veckan lång...

Hur går det med författandet till Giornale?
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Ah, september

Inlägg av GuzziKungen »

Skicka ner lite sol till helgen .då jag skall på instruktörskurs på Gelleråsen 8)
Ett par blänkare till Giornale har det blivit , hoppas dom platsar bland stickochvirk.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: Ah, september

Inlägg av Tina »

ska se vad jag kan göra.....kanske får jag spara på stickbeskrivningen på klänning till presidenterna :lol:
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Ah, september

Inlägg av Nicke »

Ach so! Vi pratar Kejsarens nya kläder... :mrgreen:

Sen kan vi ta en snackis om Kejsarens nya bromsar som alla mc journalister så ivrigt står på knä inför...
(KNB = Radialmonterade bromsok)

Kommer ännu en gång att tänka på bilförsäljaren på XX-firman som sålde märket som aldrig hamnar på våran gård... När han med stolthet och sin byfinska brytning hävdade att denna nya fina f-bil hade "promsningsfria promsar"
:)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Ah, september

Inlägg av Raz »

Nu har marknadsslipsarna slagit knut på sig själva och rapat ur sig uppföljaren till Kejsarens radialmonterade bromsok, nämligen Kejsarens radiala huvudcylindrar. Det är naturligtvis en sensationell förbättring av konstruktionen så det är bara att kasta sina gamla helt värdelösa konventionella bromshandtag och lägga ut några få tusenlappar på nya. Studerar man skillnaden så inser man... inte riktigt vad det skulle spela för roll :roll:

Själv rullar jag omkring på horisontella hjulaxlar oavsett vad de hittar på i den vägen. Men jag måste erkänna att jag verkligen gillar uppochnedvända framgafflar, så jag är väl lika lättlurad som alla andra ibland...
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Ah, september

Inlägg av hassew »

Hej
Håller med. Det där radialtugget blir jag inte heller klok på. Skillnaden är nog minimal vid landsvägskörning
Upp och nedvända gafflar tycker jag också är rätt fräckt, men det är inget modernt
påfund. Guzzi ex. hade det ju redan på femtiotalet. Kolla modellregistret!
PS Nicke. Har frosten nått Gällivare än, eller kan ni njuta av ytterliggare fina dagar?
Hasse
Bilagor
AIRONE_1948.JPG
AIRONE_1948.JPG (34.91 KiB) Visad 3745 gånger
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Ah, september

Inlägg av Nicke »

Hej Hasse.

Jo, vi har haft fantastiskt fina höstdagar den senaste veckan och prognosen lovar fortsatt fint åtminstone denna vecka ut. Sol och tio till tolv grader är ju närapå "normal" sommar för oss. Men klart väder ger ju också kalla nätter, så i natt lovas det minusgrader.

Det gäller att ta det försiktigt om man är morgontidig på två hjul...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Ah, september

Inlägg av Nicke »

PÅ tal om uppochner å bakochfram. Det är ju bara att sätta en trädgårdsdyna på flakmoppens flak, så kan man sälja den som trike, eller vad vet jag... :roll:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Ah, september

Inlägg av Raz »

Ja för fanken. Jag bytte till mig en flaka mot ett trumset när jag var ung och stark. Sedan hängde vi på allt trim vi kunde hitta. Men vi fick inte igång den. Soppa kom det och gnista var det, men inte ett liv fick vi i den. Vi sprang och sprang en halv dag och till slut gav vi upp och satte oss på flaket för att flåsa lite. När vi satte oss rullade åbäket ett par centimeter bakåt, och då gick den igång direkt! Den gick utav bara f@n åt fel håll. En ganska ordentlig justering av förtändningen åtgärdade problemet :lol:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Ah, september

Inlägg av Nicke »

Ni fick alltså igång en riktig baklastare :mrgreen:
Ciao / Ne
Skriv svar