Häng med på party, slit dig och kom loss...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Nicke »

Arbetsveckan är över, solen slösar och på parkeringen står min röda vän och väntar villigt...
Skriver det här iklädd knarrande läder.

Hoppas ni andra också får ett skönt veckoavslut 8)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Jari »

Här i Umeå är det oxå fint väder. Min fina pärla står i garget och väntar på mig. Hade lite problem med krånglande startmotor i veckan men nu är det löst. Bra att sådant händer innan våra resa till Italien. Skall byta olja o filter innan vi skall vi skall färdas söder ut.
Hinner inte åka någon guzzi till vecka för då skall jag ut och märka vargungar i värmland och ringmärka havsörnar i Uppland.
Annars så skönt att äntligen blivit vår även här i Umeå. Åkt Guzzi till jobbet nästan hela veckan.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D Fast det varit 4 grader på morgonen.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Nicke »

Nu avslöjas det på bloggen lite små intima hemligheter, dels om min sovkompis under resan, men också om den som skall smeka mig och se till att jag har mitt på det torra...
(Skulle det vara något att eftersträva egentligen :roll: ).
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Nicke »

Dags att iron-isera baken igen!

Idag medelst tramphjonneloppet Linasvängen i min barndoms tassemarker, 87 km bland berg och dalar.
(Gjorde mitt femte lopp precis när jag slutat nian... )
Forza Bianchi!!

Men först blir det 50 km på Daizzan som uppvärmning 8)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Nicke »

Ett fint träningspass inför Mandellofärden blev det.

Faktiskt en riktig Triatlon: Först och sist 100 km på MC och däremellan 87 km på smäckrare tvåhjuling, samt mat- & fikastopp hela sex gånger (tuff gren!!).
Cykelturen tog lika lång tid som en Altatur på 470 km (Beroende på matstoppen då... :p ).

Nu blir det bastu med ett par kalla och sedan fussball, en rätt skön dag med andra ord.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Nicke »

Nu är det mindre än en månad till det är dags för oss att sitta upp på den första etappen av vårt Mandelloäventyr.
Lördagen den första augusti sammanstrålar vi från olika håll hemma hos Tobbe för en sista kollationering av resetankarna. Så när då äntligen söndagsmorgonen randas, sätter vi oss upp på våra hemresande stålörnar. Första dagsetappen har casa Tina som slutmål. Måhända kan vi se fram emot ostkakan, den goda...?
Ciao / Ne
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Tina »

jag får väl ta en tur till bonden i Stibbetorp igen och köpa lite mjölk så det kan bli en gjord på riktig mjölk och inget mejeriblask :lol: :lol: men en ostkaka får jag väl se till att ha när det kommer så celebert besök till casa Tina
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Tobbe »

Borde det inte heta "torta di formaggio"
(Tack Google) :lol:

Ja, tack Tina, det vore gött :D
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Guzzikjelle »

Ser fram till ostkaka o besök hos Redaktörskan. :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Nicke »

Nu är det ungefär en vecka till jag påbörjar det första benet i Mandelloresan.
Jag startar med en liten uppvärmning i form av Gällivare - Falun på två till tre dagar, beroende av vad jag hittar på längs vägen.
Om Sir Jari är hemma finns det risk att jag synar ifall han fyrar upp ´"statistgrillen" också för oss som reser från norr till söder. (Jag hyser nämligen konspirativa misstankar om att statisterna från "Mitt i Naturen" kanske hamnar mitt i Jaris frysbox när kameraljusen slocknar...) :mrgreen:

Jag ställde just en fundersam fråga i vår blogg angående dokument att ha med under resan ifall någon av er är sugen att vara behjälplig med ett svar.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
lundin b
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 288
Blev medlem: 28 okt 2007, 23:20
Mina motorcyklar: Florida-88
Ort: Östra Ljungby

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av lundin b »

Som jag förstått det så sover ni över hos Tina innan vidare avfärd söderut, men om det behövs så finns det möjlighet till övernattning hos mig också, på hemvägen eller så, men det är väl redan löst det också, men så vet ni iaf !! :D :D

I övrigt så verkar det vara lagom etapper ni satsar på, och får ni hälften så kul som det låter så.. :mrgreen: :mrgreen:

Lycka till !!!!
Mvh. Lundin B
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Tobbe »

Tack för erbjudande, Bjarne!
Du får se upp bara så vi inte utnyttjar det :lol:
(jag har laddat mobilen med ditt nummer)
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Nicke »

Nu har vår eminenta It-whizard knåpat ihop en funktion (på någons beställning :mrgreen: ), som gör att ni och vi på ett enkelt sätt kan få aktuella prognoser på vädret längs vår (preliminära) färdväg.
Kan ju vara kul att kolla oavsett om ni önskar oss sol och smekande vindar eller drivis och hagel...

Kolla in funktionen i vår blogg (även länk i länkspalten "Vädret på vår väg")
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av Nicke »

Hollolololialo!!

Sväng förbi vår blogg för att kolla in varför Schweiz inte är ett turistmål att förakta...

Prost!!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
lundin b
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 288
Blev medlem: 28 okt 2007, 23:20
Mina motorcyklar: Florida-88
Ort: Östra Ljungby

Re: Häng med på party, slit dig och kom loss...

Inlägg av lundin b »

Tobbe skrev:Tack för erbjudande, Bjarne!
Du får se upp bara så vi inte utnyttjar det :lol:
(jag har laddat mobilen med ditt nummer)
Ikväll får jag se om jag får ångra att dom utnyttjar mitt erbjudande.... :roll: :lol: :lol: :mrgreen:
Mvh. Lundin B
Skriv svar