Så var de bara trehundrasju...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Så var de bara trehundrasju...

Inlägg av Nicke »

Snart drar säsongen igång och då får man återigen chans att uppleva alla livsfarliga bilister.

Trots att jag bara blivit träffad av en tusenkilosmissil en gång, så vet jag numera att det inte hjälper speciellt mycket att tänka: "Det är då inte mitt fel i alla fall".

Häromdagen fick jag en Giornale med stämpeln "Åter avsändaren" och texten "Avliden". Det var ingen jag kände, men det var väldigt tråkigt att stå där med kuvertet i handen och tankarna på livets förgänglighet.

Se nu till att tänka för era medtrafikanter när ni börjar rulla ut så småningom, jag vill då rakt inte ha några fler returer av det här slaget.

Hittade en hemsida på Nya Zeeland som startat sedan en kvinna fölorat sin MC-burna man p.g.a. ett notoriskt rattfyllo.
Det visade sig att han gick åt tillsammans med sin Daytona RS-98, vilket gjorde att händelsen så långt bort, kändes nära ändå. Frun startade den länkade organisationen och använder Daytonavraket som förevisningsmaterial när hon pratar om farorna med droger och bilkörning för elever i skolor hon besöker.

Så spola kröken, låt de glöda istället!

Läs och begrunda:
http://www.badd.co.nz/lifelost.html
Ciao / Ne