NGzzSEX

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Här kommer jag att skriva lite om sommarens NGzz-träff.
Så att ni kan hålla er ajour om hur förberedelserna framskrider.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Idag var jag ut till MC-folkets park för att meditera kring om hur det kommer att bli på träffen, då vi skall använda anläggningen under åtminstone någon/några av dagarna.
Gissa om jag blev sugen att ta ett bad i den fina timrade vedbastun. Det blir en av aktiviteterna under träffen, var så säker.

Med årets upplägg kommer vi att få mer tid tillsammans, då det inte kommer att vara separata stugor att bo i. Det kommer att göra träffen ännu roligare, tror jag helt säkert.

Förhandsbokningarna så här långt: Sex från Norge, sex från Sverige (Mig och andra lokala förmågor oräknat)

Det innebär att det inte finns så många platser under tak kvar (gäller lördagsnatten).
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: NGzzSEX

Inlägg av Jari »

Räkna en plats åt mig. Jag trodde att barnbarns dopet skulle bli den helgen men den är flyttad till mitten av juli. Snacka om förståndig son jag har som tänker på Guzzi träffen i första hand.

Sir Jari :D :D
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Självklart! Kul!

Nu vet ju jag att du är van att ligga under en myrstack eller i ett björnide, så min ide´är att du får begagna björnidet runt knuten. Tyvärr är det ju obebott i juli månad, men du kanske kan stå ut en natt utan lurvigt sällskap... :roll:


(Eller så får du försöka lura upp (S)Torbjörn)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: NGzzSEX

Inlägg av ekoxen »

Jag vill också vara med! Har i o f s ännu inte fått semesteransökan godkänd, men räknar med att få det.
Dottern kommer med då hennes mor börjar semestra senare. Jag vill ha boende lördagsnatten för mig, Ellie får sova hos någon faster. Vi fixar inte att åka hoj så långt, men troligen kommer den upp på annat sätt. Sen får tösen flytta över till mor och hennes föräldrar i Kiruna så kör jag hem.
/Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Kul Micke, du är hjärtligt välkommen.

Lång färdväg tycker kanske ni att det är hit upp på toppen av världen (Jo, det är faktiskt så att vi som lever nära polcirkeln lever på toppen av världen, påmin mig så ska jag visa hur jordklotet snurrar...). Men varför inte passa på att kvalificera er som äkta järnröv. Läs här nedan så får ni se vad som krävs (1609 km inom 24 h). Kolla gärna in på vår blogg: http://www.mandellodriveabout.bloggagratis.se/
så får ni se det snitsiga klubbmärket ni då får äran att bära.

Pressmeddelande
2009-03-10
Iron Butt Association Sweden
Ny förening för långdistans motorcyklister
Iron Butt Association Sweden (IBA Sweden) är en förening för svenska motorcyklister
som är övertygade om att en motorcykel är gjord för att köras hårt och långt.
Föreningen som bildades december 2008 har som syfte att sprida kunskap om
genomförandet av IBA-godkända motorcykelresor i Sverige och befrämja trafikkultur
och trafiksäkerhet i motorcykeltouring. Utöver att informera om Iron Butt Associations
verkamhet är IBA Sweden även befullmäktigad att godkänna och certifiera svenska
motoristers IBA-körningar. Från IBA Sweden kan du även få råd inför dina långdistans
körningar.
Medlem i IBA Sweden blir du genom att köra en långtur. Medlemskapet är en belöning
för att du har klarat av ”inträdesprovet” SS1000 d.v.s. har kört med motorcykel 1609 km
inom 24 timmar. För att godkännas skall resan dokumenteras enligt reglerna från den
internationella föreningen Iron Butt Association.
Iron Butt Association är tillägnad att premiera uthållighet i motorcykelåkning samt öka
säkerhetsmedvetande i samband med långa och krävande motorcykelturer. Även om
föreningen startade i USA finns det idag mer än 25.000 medlemmar världen över. IBA
finns bl.a. i Kanada, Brasilien, England, Finland och nu även i Sverige. Föreningens
karaktär och säregenhet framgår väl av IBA-slogan, "The World Is Our Playground."
IBA Sweden prioriterar säkerheten i samband med långdistans MC-åkning och därför
behöver du inte föranmäla din IBA-körning. Du bestämmer själv när du vill åka.
Årstiden, vädret, tiden på dygnet och typ av motorcykel du kör är avgörande för hur du
lyckas med din IBA-körning. Men det viktigaste är att du är förberedd och har rätt
inställning.
Kai Widenius
President, Iron Butt Association Sweden
Mer information hittar du på http://www.ironbutt.se
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: NGzzSEX

Inlägg av Jari »

Nicke skrev:Självklart! Kul!

Nu vet ju jag att du är van att ligga under en myrstack eller i ett björnide, så min ide´är att du får begagna björnidet runt knuten. Tyvärr är det ju obebott i juli månad, men du kanske kan stå ut en natt utan lurvigt sällskap... :roll:


(Eller så får du försöka lura upp (S)Torbjörn)
Björnide blir kanon. Det kan inte bli mycket sämre än det sista tjädergömslet jag sov i för en vecka sedan. Har fortfarande svårt att räta på ryggen efter två nätter i den.
Men Tobbe du är alltid välkommen. Glöm inte pilsnern bara. Annars så lär jag få sällskap av ett antal objudna gäster (dom surrar och bits).
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Testet genomfört med tillfredställande resultat!

Nu vet ni inte vad jag snackar om eftersom inte Giornale hunnit ända fram till era lådor...

Men det är så att jag och mina lärar kollegor tog på oss uppdraget att vara "Crash fest dummisar" inför NGzzSEX.
I går provfestade vi ute på MC-folkets park, och testen/festen gick alldeles galant.
Det var t.o.m många av testdeltagarna som tyckte det var så kul att de undrade om de inte skulle kunna få vara med när det väl blir skarpt läge senare i sommar :mrgreen:

Nu skall jag ligga med käpp ett tag och sedan förhoppningsvis vara så hopsamlad att jag kan pilla lite på hojarna som är förtjänta av lite omvårdnad. (Får passa på nu när det är långhelg med skön sol).
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Fortfarande endast fjorton förhandsbokade gäster till den 6:igaste NGzz:an... (+ några lokala)

Om det funkar för Nordimotor-Roger så lovar han att komma upp med en demo Stelvio så vi får markbereda för kommande skogsplantering :wink:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Nu är det sexton förbokade, samt ett par stycken som är "halvsäkra".

Snart är det inga platser under tak kvar att slåss om...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Att ge sig iväg på tvåhjulsäventyr är en njutning, likt den som beskrivs så målande i den öververkligt bra boken Profeten, av Kahlil Gibran.
Hör vad han säger om njutningen:

"Sedan kom en eremit, som besökte staden en gång om året, fram och sade,
Tala till oss om Njutningen.
Och han svarade och sade:
Njutningen är en frihetssång,
Men den är inte frihet.
Den är era njutningars blomning,
Men den är inte deras frukt.

Den är ett djup som åkallar en höjd,
Men den är varken djupet eller höjden.
Den är den inspärrade fågeln som tar till vingarna,
Men den är inte omsluten rymd.
Ja, njutningen är i sanning en frihetssång.
Och jag önskar er att sjunga den av hela ert hjärta;
ändå önskar jag er inte att förlora era hjärtan i sången.

Somliga av er unga söker njutningen som om den vore allt,
och de blir klandrade och fördömda.
Jag skulle inte klandra eller fördömma dem.
Jag skulle låta dem söka.
Ty de skall finna njutningen, men inte henne ensam;
Sju är hennes systrar, och den ringaste bland dem
är vackrare än njutningen själv.
Har ni hört talas om mannen som grävde i
jorden efter rötter och fann en skatt?

Och några av er gamla minns njutningen med ånger,
likt försyndelser begångna under rus.
Men ångern förmörkar endast sinnet och renar det inte.

De borde minnas sin njutning med tacksamhet,
såsom de minns sommarens skörd.
Men om det tröstar dem att känna ånger, låt dem
ha sin tröst.

Och det finns de ibland er som varken är unga nog
att söka eller gamla nog att minnas;
Och i sin fruktan för att söka och minnas skyr de all njutning,
för att inte försumma livets ande
och förbryta sig mot den.
Men i sitt fördömmande har även de sin njutning.
Och sålunda finner även de en skatt, om än de
gräver efter rötter med darrande händer.

Men säg mig, vem är den som kan förbryta sig mot livets ande?
Kan väl näktergalen förbryta sig mot nattens
stillhet eller eldflugan mot stjärnorna?
Och kan er eld eller er rök tynga vinden?

Tror ni att livets ande är en stilla göl som ni
kan röra upp med en käpp?

ofta när ni nekar er själva njutning samlar ni
endast ert begär i själens gömslen.
Och vem kan vara säker på att det som kan undvaras
idag inte väntar på sin morgondag?
Även er kropp känner sitt arv och sitt rättmätiga
behov och låter sig inte bedras.
Och er kropp är själens harpa,
Och ni kan antingen frambringa ljuv musik ur den
eller oskönt missljud.

Och nu frågar ni i era hjärtan: "Hur skall vi kunna
skilja det som är gott i njutningen från det som inte är gott?"
Gå till era fält och era trädgårdar, och ni skall finna
att det är biets njutning att samla blommans nektar,
Men att det även är blommans njutning att få ge av
sin nektar åt biet.
Ty för biet är en blomma livets källa,
och för blomman är ett bi kärlekens budbärare,
och för båda, bi och blomma, är givandet och
tagandet av njutning ett behov och ett lyckorus.

Människor i Orafalese, var i er njutning som blommorna och bina."

Så och ni människor som snart njuter vägen till NGzzSEX...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Det rinner till...

Men räkna med höga elpriser till hösten :(

Efter min rekognoseringsweekend i Stora Sjöfallet med omnejd kan jag berätta att vattenståndet i Akkajaure, det som även kallas Suorvamagasinet är lägre än Glocalnet.
Det liknade mest ett gigantiskt stenröse. Ändå hörde jag i Ritsem att nivån stigit ca åtta meter sedan den lägsta noteringen. Tydligen stiger nivån nu med ca. 1/2 till en meter per dygn. Då kan man förstå att det är vårflod i fjällen. Magasinet är ju den näst största vattenreservoaren i landet, endast överträffad av Vänern.

Läste att magasinets area är 261 kvadratkilometer när den är som störst... Räkna på volymen om vi säger att den är nere på 180squarekm just nu och en meters höjning... (Liten matteuppgift i hängmattan).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Akkajaure
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Nu är jag på väg ut till "det hemliga lördagsstället" för att fira midsommar.
Samtidigt påbörjar jag förberedelserna för träffen som ju faktiskt bara ligger två veckor bort.

Idag är det riktigt soligt och fint för första gången på ett par veckor, hoppas det är början på en trend...

Passar på att önska er alla en riktigt mysig midsommar. Hylla solen!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Testet utföll positivt!

Under helgen och ännu mer idag visar sig lapplandssommaren från sin bästa sida. Ca 20 grader och smekande sol. Dessutom väldigt lite mygg, vilket ju är sorgligt men något som sägs uppskattas av vissa...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Så till läderveken:

Kan rapportera att vädret varit strålande här ända sedan midsommarhelgen. Detta har hjälpt till att höja badvänligheten i den sjö som ligger där ute mitt i storskogen. Midsommardagen var vattentemperaturen 15 grader för att igår onsdag ha stigit till 17 grader. Fortsätter detta fina väder räknar jag med att vattentemperaturen hinner klättra upp till åtminstone 20 härliga.

Glöm nu inte att packa ner både badkläder och solglasögon, för det kommer ni att behöva. 8)

Ni får självklart inte missa möjligheten att få bada med en röd och het geisha vid namn Kawasaki... :wink:
Ciao / Ne
Skriv svar