Mot norrut!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Mot norrut!!

Inlägg av Nicke »

Nu till helgen blir det en trevlig MC-tripp norrut om ingenting oförhappat sätter käppar i hjulen.
Skall passa på att låta Daizzan sträcka ut mot våra närapå obesegrade träffvänner i Alta, i den norska finnmarken.

Måste försöka komma underfund med hur de framlever sin vardag för att bli sådana fullfjädrade atleter, att de för det mesta vinner de årliga NGzz-mästerskapen. (För de ställs ju inte direkt mot några dunungar, eller hur!?)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Mot norrut!!

Inlägg av Nicke »

Ajsan!!
Yr.no signalerar att det gäller att passa sig på vägarna som ligger uppe på lite höjd. Det gäller att vara beredd på snöslask och isgata med andra ord...
Ciao / Ne
pekj
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 jul 2008, 10:37

Re: Mot norrut!!

Inlägg av pekj »

Hæelsningar från Alta ni Guzzisvenskar!

Presidenten har pløjt genom øvre lappland, finska lappland och norska finnmarken som en levande missil. Tænk vad man kan gøra før att få dricka pilsner i goda vænners lag... :mrgreen:

Jag æer nog inte nykter før jag verkar vara hær som någon annan... Æh, spella roll gumminsnodd.
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Mot norrut!!

Inlägg av Raz »

Du rundade treriksröset motsols eller? Skål i alla fall :lol:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Mot norrut!!

Inlägg av Nicke »

Nu är jag mig själv igen! :mrgreen:

99 mil på mätaren och en massa skratt fattigare blev bokslutet över helgen.
Resan över fjällplatån var ingen barnlek med tanke på den kraftiga nordvästvinden som gjorde sitt bästa för att försöka tvinga den framstormande örnen ut i spenaten. Jag fick burka som en dåre och är tacksam att trafiken inte är så överdrivet tätpackad, det gick ofta fint att nyttja hela vägbredden för driftningen. Turer som denna är skolande när det gäller att lära sig tolka terrängens inverkan på vindarnas spelrum.

Träffade på ett gäng från Österrike som var på väg hemmåt från Nordkap på rejält lastade hojar.

Fick dessutom tollfälle att testa Whoppan under hårdast tänkbara förhållande med tanke på den brutala sidvinden. Återkommer med en testrapport i Mandellobloggen inom kort.

Hörde av kollegorna som varit hemma under helgen om hur de fått jaga efter hammockar och andra prylar som blåst runt i trädgårdar och kvarter, så det var tydligen inte bara fartgenererade jetvindar jag upplevde.

Största blåsningen råkade jag dock ut för av de vägrånare som oförhappat dök upp när jag blott hade 50 km kvar till hemmet... :( Läs mer om detta i granntråden.

Än en gång ett stort tack till Per-Espen, Eva, Bernt, Monica och resten av de trevliga människorna som förgyllde min helg.
Ciao / Ne
Skriv svar