Tagen av polisen

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Tagen av polisen

Inlägg av Nicke »

För första gången på tvåhjuling...

Upptäckte under kvällstur igår i ögonvrån en misstänkt civilvolvo (eller om det kanske var den blonda obekanta copiloten jag registrerade).

Uppfattade inte att de hakade på och drog väl iväg som brukligt. När jag stannade till bland en massa andra parkerade hojmänniskor och såg deras skrämda blickar förstod jag att jag dragit med mig något oönskat i boet.

Mycket riktigt, den blonda amazonen dök tjänstvilligt upp vid min sida för att analysera min utandningsluft och spana in mina personuppgifter på den rosa lappen...
Hojen som haft körförbud sedan ett par år var dock det enda som kunde få mig på fall :cry:


Som tur var för mig hade jagat efter mig till Bilprovningens öppna hus-kväll och jag kunde med lätt darr på både hand och röst förklara att "nädå, självklart vet jag att man inte får bruka ett fordon med körförbud annars än när man skall just hit..." :)

Här kan man verkligen snacka om både rätt tid och plats m.a.o.

Besiktningen då? Ja den blev inte så dyr som den församlade mc-menigheten befarade eftersom jag ju är en så laglydig person, men tyvärr hade min nybytta baklyktsglödlampa tappat fattningen och lyste med sin frånvaro. Nåväl, visste ju sedan tidigare att min bromslykta inte vill kännas vid nävbromsen...

Däremot så kan jag berätta att besiktningsmännen i Gällivare faktiskt har ett sinne för akustisk skönhet. Majoriteten av de ca. femtio knuttarna hade lagt tid på att hänga på sina astma-pipor med följd av att hojarna puttrade tyst och närapå storknande.

Daizzan däremot låter ju som en kvinna med den bystvolymen och fritt flöde kan förväntas göra. När jag varmkörde var det många som skakade på huvudet, inte ogilande, men med ett skeptiskt flin i mungipan.

Fel, fel, fel fick de!!
"Oj så gott de låter, V-tvinnarna" hörde jag de fyra i overall säga till varandra när jag vred av tändningen.
Senare när jag på (väldigt) långt håll hörde den testkörande besiktningsmannen dra genom växlarna, var det med blandade känslor jag ändå njöt insikten om att det är sånt där väljud jag delar med mig av... 8)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Tagen av polisen

Inlägg av Nicke »

Tagen av polisen II:

Jag hatar verkligen uppföljare!!! :roll:

Det verkar som att jag hamnat i ett stim...

När jag var på hemväg från Alta i går eftermiddag dök det upp en skurk i svart vid vägkanten och rånade mig på 2800 kronor. Han påstod att jag körde 24 km/h för fort på den omotiverade nittiosträckan mellan Poultikasvaara och Skaulo.

Den enda trösten i bedrövelsen är att det var tur att den dummingen inte stod på något annat parti av vägen längre norrut, då är det möjligt att jag fått ta trampjohnnen till Mandello i höst...

Per-Espen hade ju fått hosta upp 7700 norska, så det finns ju alltid de som har det jobbigare...

Nu vill jag då rakt inte höras om någon ytterligare uppföljare, trilogier går bort!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Tagen av polisen

Inlägg av GuzziKungen »

Men va fasiken :shock:
Nu måste du torskat en hel livstid där i norr , mattematiskt sätt så finns det ju inte fler Harry än
städer i norr (tror jag) , kör snyggt och rädda lappen (ej att förväxlas med same) :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Tagen av polisen

Inlägg av Nicke »

Jo, måste ha dålig karma just nu :(

Men, å andra sidan brukar det sägas om dem som kommer från min hemby, att de (vi) tycker att det tredje körkortet är det bästa... (Undrar just vad de menar med det :roll: )
Ciao / Ne
guzziake
GuzziFanatisk
Inlägg: 107
Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
Ort: Brålanda

Re: Tagen av polisen

Inlägg av guzziake »

Fjärde är ännu bättre. Det är som att få fyrklöver. En som vet.
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Tagen av polisen

Inlägg av suzzi »

sant, mitt fjärde var bäst :mrgreen: (A förståss :wink: )
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Tagen av polisen

Inlägg av Jari »

Inte deppa jag skall bjuda dig på pilsner i Mandello. Vi ska trösta dig att pengar är inte allt här världen. Nära och kära och goda vänner är det viktigaste, eller???
:? :?
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Tagen av polisen

Inlägg av Nicke »

Mmmm...

Tack Sir Jari, du har självklart helt rätt.
I ett sådant här läge säger en sann norrman: "Vi har en probleme" och så inser man plötsligt att livet är rätt gott trots allt, så länge man har goda vänner :)
Ciao / Ne
Skriv svar