Jäkla tryckfelsNicke!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Jäkla tryckfelsNicke!!

Inlägg av Nicke »

Jag råkade bara... trycka på fel knapp eller något liknande som jag helt och hållet skyller på datorn.

Så när ni läser den nordliga distriktsombudsspalten i kommande Giornale får ni inte tro att jag börjat återvinna gammalt material, lever om samma sommar gång efter gång, eller möjligen att ni drabbats av dubbelsidig Deja Vu´.

Men som plåster på såren och en liten försmak på tidningen får ni istället läsa norrlandsspalten här och nu redan:
(Ps! Om ni vill kan ni ju skära ut den här skärmsidan och najja fast den i tidningen på platsen där den skulle bott)

Hej igen nordliga Guzzignuggare.

Vilken sommar vi har haft!! Knappt en droppe regn och sol i princip varje dag från midsommar till slutet av augusti. Leve den galopperande växthuseffekten! Nä, förlåt, man ska inte skoja om så allvarliga ting, men skönt har det dock varit.

Som tidigare år var det inte många från distriktet som tog chansen att vara med på en klubbträff på “hemmaplan”, inte så himla många andra heller om man skall vara riktigt krass. Men jag gläds mycket åt den skyhöga kvalitén på både besökarna och vår gemenskap under träffhelgen. Det är ju åtminstone en obestridlig sanning att en fest blir inte blir trevligare än gästerna man bjuder. Jag tycker att våra “fester” knappast kunde vara trevligare än de är…
Tyvärr var det en tillfällig väderdipp under en veckas tid med startdag gemensam med träffen. Det var ett fult temperaturfall på runt tio grader som jag hoppa inte kan lastas på oss och vår ubercoolhet…

Läs mer om NGzzSEX på annat håll i bladet. Här måste jag ändå plita ner ett stort tack till Terje, La Marika, Mats, Anna, Patrik & Patrizia som frikostigt hjälpte till och på så sätt såg till att träffen kunde genomföras utan spontan självförbrännig. En annan person som bara måste nämnas, är mannen som om ett sådant funnes, skulle vara solklar kandidat till Nobelpriset i serviceanda. Jag har hört mycket goda ord om hans ekvilibristiska felsökande och skruvande, jag har också fått närvara när han bjuder på sig själv utan blåkläderna på.
Till och från NGzzSEX körde han mer än hundra mil (närapå ironbutt), bara för att vi skulle få chans att testa en Stelvio. Roger på Nordimotor, stort tack är vi dig skyldig, men vi hade självklart gärna sett dig stanna över resten av träffen. Vill ta tillfället i akt att passa på och uppmana alla er därute att se till och stötta Roger och våra andra handlare och verkstäder. Vi behöver dem, och vi måste inse att vi kapar dem jäms med knäna, om vi beställer allt vi behöver och skall ha på det där eländiga nätet, bara för att tjäna några kronor.

Sommaren har varit mycket god mot mig också vad gäller tvåhjulsnjutning. Totalt har jag fått ihop lite drygt tusen sadelmil, främst fördelade på resor och äventyr till (och med) Guzzivänner i Norge, Ritsem och Mandello.

Pilgrimsresan till Mandello bjöd på äventyr och gemyt i en så stor omfattning att det kommer att ta betydlig tid att smälta. Som en sorts terapeutisk verksamhet kommer vi att presentera små inblickar i vår resa i detta och kommande nummer. Vi har ju redan delat med oss av äventyret också direkt under resans gång via vår Blogg: http://www.mandellodriveabout.bloggagratis.se Det ser ut som om vi nått ca. 550 stycken unika besökare under denna månad - Kul!

Så småningom kommer vi att lägga ut en hemsida för resan där vi också silar ut faktabitarna till en sorts “how to” eller kanske mer “how not to”, som ett sorts litet hjälpmedel och inspiration för andra som söker information inför en resa.

Nu ska jag själv njuta höstens härliga färger tillsammans med mina barn då jag är pappaledig fram till vårterminen börjar. Det hinner säkert bli ytterligare några sköna mil i sadeln innan vintern sätter istappar i hjulet. Jag älskar nämligen att köra hoj när instrumentbelysningen återuppstår från sommarens mördande sol…

Mys hösten / Nicke
Ciao / Ne