Snabbare än en Guzzi!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av Nicke »

Vad? Vem? Nähä!!

Jo, faktiskt just jag...

Idag har jag deltagit i tävlingen "Häv ett glas för Norrland".

Om vi antar att hojen drar en liter/mil när den får som den vill, innebär det att den då dricker två deciliter på ca. trettiosex sekunder.

Jag hävde i mig motsvarande mängd på 2,683 sekunder (2,532 med något för mycket spill).

Tyvärr är det långt från de tre finalplatserna, där den bästa tiden i dagsläget är 1,168 sekunder.
Segraren vinner en livstidsförbrukning av drycken.

Nå, hetsa nu inte upp er över rödmarkeringen, det är faktiskt "bara" mjölk det handlar om.

(Förövrigt är mitt rekord på att "skjuta" i mig en halvlitersburk öl fem sekunder, där ser man hur viktigt det är med god smak... :mrgreen: )

http://mjolkhavare.norrmejerier.se/?mnu ... &mnu3=7237
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av Tobbe »

Och jag som fått för mig att du gillar öl och så är du inte snabbare :mrgreen:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Robban
GuzziFanatisk
Inlägg: 275
Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Ort: Hasslö

Re: Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av Robban »

Normala däggdjur avvänjer sina små från mjölk. Endast människan i skandinavien fortsätter att dricka mjölk upp i vuxen ålder. Jag tycker att det säger sig självt att vuxna människor INTE är avsedd att dricka sådana drycker.
Vad säger ni?
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av Tina »

Instämmer med föregående talare! Ett glas rött italienskt ska det vara inte sånt där vitt det gör jag ostkaka på i stället
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av GuzziKungen »

Robban skrev:Normala däggdjur avvänjer sina små från mjölk. Endast människan i skandinavien fortsätter att dricka mjölk upp i vuxen ålder. Jag tycker att det säger sig självt att vuxna människor INTE är avsedd att dricka sådana drycker.
Vad säger ni?
Intressant det där , folk från asiatiska länder tål inte mjölk dom är helt enkelt laktosintoleranta.
Troligen beroende på tillgången.
Ha dé
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av Guzzikjelle »

Va gillar Norrlänningar mjölk?? :roll: jag som trodde det var hembränt som gällde :D
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av Nicke »

Du har naturligtvis rätt Kjelle, men åtminstone en del av norrlänningarna behöver spä hemslöjden med lämpligt virke...

Mjölk är mycket bra, för det skymmer grumligheten så duktigt.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av -ah »

GuzziKungen skrev:
Robban skrev:Normala däggdjur avvänjer sina små från mjölk. Endast människan i skandinavien fortsätter att dricka mjölk upp i vuxen ålder. Jag tycker att det säger sig självt att vuxna människor INTE är avsedd att dricka sådana drycker.
Vad säger ni?
Intressant det där , folk från asiatiska länder tål inte mjölk dom är helt enkelt laktosintoleranta.
Troligen beroende på tillgången.
Ha dé
Det finns till och med de som förstör kaffe med dessa drycker. Drycker skrivs med viss tveksamhet, märk väl.
Inga osyrade mjölkprodukter har inmundigats de senaste 45 åren, för jag tål dom inte, fastän jag inte är ett dugg asiatisk.
Mig bekant. :mrgreen:

Men nog vore det synd och skam att tävlingsdricka både öl och vin ? Det är ju ren njutning och skall göras under tidsutdräkt. :wink:
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Snabbare än en Guzzi!!

Inlägg av GuzziKungen »

-ah skrev:
GuzziKungen skrev:
Robban skrev:Normala däggdjur avvänjer sina små från mjölk. Endast människan i skandinavien fortsätter att dricka mjölk upp i vuxen ålder. Jag tycker att det säger sig självt att vuxna människor INTE är avsedd att dricka sådana drycker.
Vad säger ni?
Intressant det där , folk från asiatiska länder tål inte mjölk dom är helt enkelt laktosintoleranta.
Troligen beroende på tillgången.
Ha dé
Det finns till och med de som förstör kaffe med dessa drycker. Drycker skrivs med viss tveksamhet, märk väl.
Inga osyrade mjölkprodukter har inmundigats de senaste 45 åren, för jag tål dom inte, fastän jag inte är ett dugg asiatisk.
Mig bekant. :mrgreen:

Men nog vore det synd och skam att tävlingsdricka både öl och vin ? Det är ju ren njutning och skall göras under tidsutdräkt. :wink:
Man vet aldrig vad som hänt åren innan man föddes , vikingar som rövade både här och DÄR :lol:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar