And the winner is...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

And the winner is...

Inlägg av Nicke »

To be. or not to be is the question...

Men vinnaren är Tobbe J!!!

Grattis till vinsten och det unika priset på scrolltävlingen nr.2





Njut segerns söta rus, men se till att återhämta dig innan Lapplandsresan.

(Kom ihåg att jubilaren Linne´s lapplansresa pratar man om än idag och det var ändå tvåhundrafemtio år sedan...)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Inlägg av Tobbe »

Man bugar och bockar :lol:

Men som sagt, enär min vistelse i norrort denna gång blir okristligt kort, så hoppas jag att man kan ha priset innestående ett tag. Man vill ju gärna utnyttja det till fullo hehe

Btw ,vad var det kompletta, korrekta svaret ?
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Racerstone
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 20 mar 2007, 21:26
Ort: Växjö

Inlägg av Racerstone »

Grattis :arrow: :?:
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Svaret är givet...

Inlägg av Nicke »

Citat från en av mina elever under en mattelektion när jag försökte förklara hur man kunde tänka för att lösa ett matteproblem; "JAG VILL INTE VETA HUR MAN GÖR, JAG VILL BARA VETA SVARET!!!" :P

Men du är ursäktad, jag tror nog inte speciellt många förstod eller ens uppfattade frågan eftersom den liksom fördomen du knäckte är så "självklara sanningar" att de därför inte syns.

Frågan spann vidare på min första fråga och berörde "kolonialpolitiken" som innebär att vi i norr i mångt och mycket ses som landets afrikaner. Grejen är att det är så självklart att nästan ingen reagerar på det. Vi tror faktiskt själv på bilden som målas upp av oss som ett gäng subventionerade bidragstagare, alltmedan malmen, skogen, vattenkraften, våra duktiga ungdomar och andra rikedomar strömmar iväg söderut.

Eller så kan det röra så simpla grejer som Mikael Niemi nämner i sin bok "Populärmusik från Vittula" att skolans geografiböcker startar med Skåne och innan skolan är slut har man inte hunnit mer än till Medelpad... Men å andra sidan har man under tiden fått lära sig vad de fyra stora dikena heter...

Eller som i detta fall; att ingen såg den stora diskrepansen som rådde mellan bild och text just för att det var så självklart att tänka på det sättet som bilden och texten faktiskt visade.

Men jag säger som en annan riddare "Ja ä inte bitter..." :wink:
Ciao / Ne
Skriv svar