Samling vid pumpen

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Samling vid pumpen

Inlägg av Nicke »

Upprop till alla norrlänningar:

Lördag den 6:e februari har vi blodpalt och pizzaätarträff i Jokkmokk.

Det kommer fyra hurtiga Guzzister från Tyskland på besök.
Självklart färdas de ståndsmässigt på tre stycken Guzziekipage.

Ni är välkomna med eller utan motorcykel. Kanske vi kan ragga tag i en bastu om så önskas.

Meddela gärna mig om ni kommer, så jag vet att boka bord.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Samling vid pumpen

Inlägg av Nicke »

Tjena!

Nyss hemkommen efter en trevlig dag/kväll i Skabram utanför Jokkmokk, där jag haft supertrevligt tillsammans med de Tyska vikingarna.

Bordet i stugan var uppdukat med en massa godsaker, tex. pilsner, gulaschsuppe, och en isärskruvad 850 motor.
Eller rättare sagt så skruvades den ihop under kvällen.
(Vad gör man väl inte när det saknas TV på rummet...!?

Minus 35 var den lägsta temperaturen de kört i, åtminstone hittills under resan.

Ett reportage om "diese veruchte deutshländer" :wink: kommer ni att kunna läsa i Giornale som är under jäsning.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Samling vid pumpen

Inlägg av Nicke »

En viktig anledning...

Idag när jag och de tyska vännerna på sina tre Guzziekipage stannade till i vakten vid Aitikgruvan och vår eminente guide Olle något häpet säger på engelska. -"And you all drive Guzzis..."

Fick han ett lakoniskt svar i retur av Thorsten -"Its the only machines, with engines that you kan repair on a kitchen table..."

Nog så viktigt om man skall kunna ta sig dit man vill, när man vill...
:roll:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Samling vid pumpen

Inlägg av Raz »

Nicke skrev:"Its the only machines, with engines that you kan repair on a kitchen table..."
Fast frugan brukar bli ilsken när middagen får serveras vid soffbordet :mrgreen:

För att inte tala om när jag tvättade diverse kåpor och delar i diskmaskinen :roll: det tog ett tag innan både den och hon var sig själva igen :lol:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Samling vid pumpen

Inlägg av Nicke »

I går fick jag bildbevis på att de nyfunna vännerna nått ner till vilda västmanland, då Kenneths son fotat dem just vid ett pumptillfälle.

Ser fram emot att få fler bilder från andra håll också...
Ciao / Ne
Skriv svar